Primavara a venit insa pe piata Media din Romania lucrurile sunt inca bine inghetate.
Asa cum prezenta AdPlayers acum ceva timp, piata de media din Romania a scazut in 2009 fata de 2008 cu aprox. 28%. Daca 2009 a fost cum a mai fost, primele 2 luni ale anului 2010 anunta o perioada si mai dificila pentru agentiile media din Romania. Spun acest lucru pentru ca bugetele se stabilesc in noiembrie, asadar la inceput de an ar fi trebuit sa vedem deja ceva inceputuri timide de campanii…insa nu prea zarim mare lucru la orizont.
Outdoor: Orasul este impanzit de panouri/ lcd-uri goale iar pe ici pe colo gasim cateva cu mesaje de genul “Publicitatea ta, aici!”…Trist,nu?
P.S. intr-adevar PepsiCo a inchiriat aprox. 35% din panourile orasului insa compania are 100 de ani de publicitate in spate si un re-branding din Oct 2008 de implementat. Nu discutam despre Cinema City, cu al sau IMAX – ei au cu ce – sunt din Israel sau Iordania… (you get my point) si nici despre Carrefour – supermarket-urile au inregistrat si ei scaderi destul de mari – au nevoie de redresare…
spoturi TV: putine spoturi noi si in general destul de slabe calitativ.
Presa online de advertising: merge destul de greu – AdPlayers posteaza informatii despre gazetele sportive online iar Pagina de media – despre Irinel Columbeanu. Mentionez ca acum 2 luni citeam cu mare interes cele doua surse de stiri media…insa subiectele s-au diluat si s-au cam metamorfozat in niste stiri care pur si simplu nu ma intereseaza – nu de alta, dar n-au decat o legatura vaga cu media.
Online: eeehee… aici vanzarile sunt in ascensiune – aici ne mai salveaza si Google 😛 (costuri mici, impacturi multe) iar piata romaneasca de online marketing advertising s-a dublat in 2009 fata de 2008… problema este ca in Romania nu prea stim sa facem marketing online… Spre exemplificare: unele reviste de femei sunt vizibil in “criza” – daca vrei sa citesti vreun articol trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare – cele 100 de bannere expandable iti incruciseaza privirea nu alta -oamenii nu prea stiu cum e cu bounce rate-ul… eu n-am rezistat decat 2 secunde – apoi a cazut dulapul cu detergent pe mine 😛
to be continued…
Leave a Reply