Subiectul de azi – in pauza de masa – cat lasati bacsis la restaurant ?
Pai, in general 10%, zic eu …si imi aduc aminte de experienta avuta sambata…. exceptia de la
regula … victima acestui post : restaurantul Il Cantuccio.
Ne place mancarea de aici insa suntem clienti cu pretentii la servire … decente, as zice eu.
De ce n-am vrut sa lasam bacsisul de 10%, traditional iesirilor noastre ?
Pai, am comandat 2 aperitive: o salata de vinete si o portie de bruschetti alaturi de 2
supe/ciorbe : o supa crema de ciuperci si o ciorba de pui a la grec.
Chelnerita care ne-a servit avea 18 ani de-abia impliniti si se vedea clar ca este noua dupa agitatia pe care o citeai in glasul ei… ok… nici o problema.
Mancarea a venit dupa 15-20 minute…doar comanda lui – aperitivul si supa-crema – eu m-am uitat si i-am spus de portia mea de bruschetti ; mi-a adus-o dupa ce terminasem salata de vinete, 10 minute mai tarziu.
Termin si eu aperitivul iar dupa 10 minute, tanara chelnerita vine si ma intreaba daca am comandat ciorba de pui a la grec ; eu ii raspund afirmativ…iar dupa alte 10 minute, aceasta ne onoreaza din nou cu prezenta pentru a pune aceeasi intrebare, la care raspund din nou afirmativ, fara a face comentarii… in total, am asteptat 40-50 minute pentru o ciorba de pui a la grec.
Si acum cireasa de pe tort !
Noi, care iesim destul de des la restaurante avem ingaduinta pentru chelnerii si ospatarii noi – asta e, nici o problema… insa nu toleram nesimtirea…
Patronul de la Il Cantuccio si-a zis sa imbunatateasca serviciile pe care le presteaza clientilor sai si a realizat un mic chestionar, foarte dragut, privind satisfactia clientilor…
Cand a venit nota de plata, chestionarul era in mapa – gata completat !!!!!!!!! bineinteles ca avea cele mai bune optiuni bifate… El s-a apucat sa scrie « Am primit chestionarul deja completat », mizand pe faptul ca va ajunge la patron, tinand cont cat de ametita era tanara chelnerita… in acel moment, am retras bacsisul de 10% pregatit pentru ca nu ni s-a parut corect.
Acum, din punctul meu de vedere a fost o insulta dubla din partea chelneritei – sunt om de marketing si mi se pare ca aceasta chelnerita si-a batut joc nu numai de banii patronului dar si de timpul pe care l-a petrecut omul de marketing de la Il Cantuccio pentru a concepe chestionarul, pentru a ii realiza designul, pentru a gasi un furnizor pentru tipografie, etc… este o munca de care isi bate joc o fetita care a terminat un liceu la seral.
Asadar, ii recomand patronului de la Il Cantuccio sa impuna reguli mai stricte pentru angajati, poate niste camere… 😀 – eu zic ca merita… omul a investit in branding ambiental si intr-un bucatar bun – asadar are toate sansele sa detina un restaurant de nota 10 … cu un pic de disciplina instituita printre chelneri.
Leave a Reply