Citeam saptamana trecuta articolul de pe Promotor despre rezultatele studiului realizat in Franta privind marcile auto preferate, care a relevat faptul ca 49% dintre francezi prefera constructorii “locali” iar 51% spun ca cei trei mari constructori francezi -Peugeot, Citroen si Renault nu ofera un bun raport calitate-pret…am citit si comentariile >>foarte interesant articolul
acum sa vedem ce as putea sa raspund la sondajul Promotor si anume daca as achizitiona o marca auto romaneasca:
–raspunsul este simplu: NU
-motivatia: nu mi-as lua o Dacie din acelasi motiv pentru care nici cei 51% din respondentii francezi nu si-ar lua o masina franceza: raportul calitate-pret nu este suficient de bun – adica la aproximativ aceeasi suma mi-as putea lua o masina frantuzeasca, nemteasca sau japoneza … desi trebuie sa recunosc ca piesele de schimb sunt mult mai accesibile pentru Dacie fata de cele ale marcilor auto straine – insa cele straine s-ar putea sa nu aiba nevoie de schimburi de piese…:)
-comentariul: dintr-o curiozitate profesionala, am scos cateva statistici APIA, privind livrarile de autoturisme noi (doar segmentul PC mi se pare interesant) pe marci import versus marci autohtone pentru primele 4 luni din 2010 – evident pentru piata romaneasca…
9.438 autoturisme autohtone noi livrate in 2010, in scadere cu aproape 24% (fata de 2009)
fata de
18.864 autoturisme de import livrate in 2010, in scadere cu aprox. 40% (fata de 2009)
Asadar, romanul prefera ca masina sa noua sa fie una de import in detrimentul marcii autohtone, chiar daca se vorbeste de criza economica puternica la nivel de 2010; intr-adevar exista foarte multi iubitori ai marcii Dacia, oameni nostalgici, fideli, care au avut Dacie inca de pe vremea comunismului si nu se pot desparti de marca romaneasca- de unde si cele aproape 10 mii de autoturisme vandute in acest an…
Statisticile generale APIA le puteti vizualiza aici >>
P.S. Sa nu credeti ca acestea sunt statisticile complete (pentru acelea se plateste cotizatie lunara/anuala)
Leave a Reply