Cum toata ziua stau pe net, am posibilitatea sa intalnesc tot felul de magazine online, fiecare cu aspectele sale pozitive si negative…
Ma gandeam ca ar fi util sa ofer cateva sfaturi, atat in calitate de utilizator cat si din punctul de vedere al unui om de marketing…
iata lista mea de dorinte privind elementele absolut necesare unui magazin online din Romania (sau “wishlist-ul”, cum le place comerciantilor online sa denumeasca lista ce contine preferintele consumatorilor) :
- Pentru orice site de e-commerce respectabil, este absolut necesara prezenta unui numar de telefon, un contact valid, la vedere, de preferat pozitionat in rubrica “Contact”.
- Este necesara prezenta unui cont bancar pe site, vizibil, pentru ca sunt destui utilizatori lenesi – ca mine, care platesc prin transfer bancar.
- Un aspect important mi se pare prezenta pe site a tuturor modalitatilor de plata alaturi de termenul de livrare pentru fiecare dintre optiunile de livrare.
- Toate promotiile unui site de e-commerce, fie ca discutam despre cupoane de tipul codurilor de discount, fie ca discutam despre campanii de fidelizare de tipul -cumpara doua obiecte iar la urmatoarea achizitie ai discountul x , trebuie foarte bine implementate atat la nivel de regulament al promotiei – care in mod obligatoriu trebuie afisat pe site – cat mai ales d.p.d.v. al integrarii promotiei in solutia de e-commerce (implicit si corelarea cu baza de date) astfel incat utilizatorul sa nu intampine nici un fel de problema in demersul sau de participare la campanie.
- Timpul de livrare in comertul online nu poate depasi 7 zile – “it’s bad for business”(am vrut sa cumpar online un ceas binar si mi s-a comunicat ca tipul de livrare este de 45 zile – CE???)
astept cu interes dorintele si sfaturile voastre pentru magazinele online romanesti…