Asa cum v-am promis, va ofer un interviu cu designerul vestimentar Anamaria Miehs, ale carei poze de portofoliu pentru colectia “Biais Cognitif” le-am postat acum ceva timp, alaturi de postul despre Gala Absolventilor UNAB Moda 2010.
1. Care este conceptul care a stat la baza realizarii colectiei?
“”Biais Cognitif” este un joc de cuvinte. O data inseamna “distorsiune cognitiva”, iar “biais” mai inseamna si “fasie de material taiat oblic”.
Distorsiunea cognitiva este tendinta oamenilor de a trage concluzii gresite, nefolosindu-se de dovezi obiective, ci de ceea ce simt sau cunosc deja. Nimeni nu percepe realitatea in mod obiectiv, iar suma experientelor noastre, sau parerile noastre despre un lucru, ne indeamna sa aplicam alta valoare de adevar subiectului.
Am considerat aceasta tema potrivita, deoarece, mai ales in arta, nu exista obiectivitate. Piesele mele vor insemna altceva pentru fiecare privitor, asadar “lupa” care modifica realitatea pentru fiecare individ va putea fi observata. O alta interpretare mai metaforica ar fi:materialul reprezinta realitatea, iar impletiturile de pe acesta sunt modificarile in perceptie ale acestuia.
2. Care sunt materialele folosite in realizarea colectiei si care este motivatia alegerii lor?
“M-am axat pe tricoturi si lycra, intrucat sunt ideale pentru prelucrare – sunt elastice, nu se desira, deci pot fi taiate fara griji pentru executarea impletiturilor. M-am folosit si de imprimeu, pentru a face piesele mai interesante.”
3. Din punctul tau de vedere, care sunt tendintele in moda pentru toamna / iarna 2011?
- “Austeritatea si eleganta anilor 40,
- Elemente vintage, sacouri cu fusta,
- Culori: maronuri, griuri, negru.
- Estetica luptatorului, duritate.
- De asemenea, elemente renascentiste, culorile pamantului si ale padurii – culorile fructelor de padure, alaturate olivului si culorilor neutre.
Pantaloni stramti, cu cizme peste genunchi.
- Jachete comode – Ioana D’Arc si Robin Hood.
- Criza economica va alimenta in continuare nostalgia, ancorarea in trecut, sobrietatea si caracterele mai brute, readucerea vechiului in prezent.
Posibile elemente bizantine – intrucat ne dorim o evadare din cotidianul dur. - Mai multa functionalitate – munca primeste mai multa atentie, din cauza nevoilor oamenilor.
- Un motiv pentru sobrietatea mentionata mai sus – oamenii au mai multe griji, doresc sa se impuna mai puternic, pentru a obtine stabilitate. Nu mai e loc pentru neseriozitate, intr-o societate instabila economic.”
Ca si pret-a-porter… N-am preferinte… N-am gasit nicio firma sa ma reprezinte. Din acest motiv hainele mele sunt ori din magazine cunoscute, ori din magazine de nisa. Nu-mi pasa de unde le iau si ce renume au, atata timp cat vad ceva familiar si placut mie in ele.
Sunt multe magazine care au haine foarte frumoase, interesante, insa chiar daca le admir, nu le-as purta niciodata, pentru ca nu ma reprezinta.”
Vezi interviul complet pe LifeStylePuzzle >
Leave a Reply