• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Social Media Marketing / un pic de “Personal Branding” (2)

un pic de “Personal Branding” (2)

Dupa ce mi-am facut lifting pe blogul in ro, personalizand contul gratuit de wp, azi am trecut si la contul meu de Twitter; contul de FaceBook mai dureaza un pic dar sper sa reusesc sa ma pun pe treaba- desi acolo e mai mult decat un pic de PS …este si un pic de cod-FBML- dar cine stie poate gasesc timp si chef 🙂

In curand si blogul in limba engleza va suferi aceeasi “traumatizanta” schimbare de look – acolo, toate incep de la logo 🙂 contul de Twitter aferent blogului va suferi si el 🙂

P.S. nu  inteleg nevoia nestavilita a oamenilor (si a mea) de a isi pune amprenta prin orice loc trec, mai ales online, dar ma las in voia tulburatoarei dorinte de a pierde vremea cu “personal branding”.

De ce (sa) ne personalizam blogul si conturile de Facebook, Twitter, etc?

Ma gandesc sa fac postul acesta mai interactiv, asadar le rog pe fete* sa isi expuna parerea, detaliat, cu argumente la care cititorii sa rezoneze, urmand ca toate parerile lor- avizate spun eu, sa contribuie la valoarea  acestui articol.

*Diana – SEO, Iulia – SEO si Matei -Biz Dev -Afiliere

Multumiri anticipate 🙂

Jul 6, 2010AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Interviu cu un designer vestimentar – Anamaria MiehsRomania se duce de rapa din cauza analfabetismului?
Comentarii: 8
  1. bancila
    15 years ago

    provocare! provocare! mmmm... iulia?! diana?! sa inceapa ...
    pai e simplu: pentru oamenii care nu te cunosc "personal" ai nevoie de o "extensie" a persoanei/personalitatii undeva cu acces liber ( asta cu liber... isca discutii grave )
    comentez mai multe mai tarziu
    p.s. nu sunt Affiliere :D sunt: M A R K E T E R ( orice ar insemna asta :D )
    *Biz Dev = din englezescul Business Developer Manager, atribut atribuit atributiilor atributarului ( na! )

    RaspundeCancel
  2. Diana
    15 years ago

    Daca vorbim de personal branding, el are acelasi rol ca orice proces de branding: identificare si diferentiere, ofera o plus-valoare produsului/serviciului pe care il oferi (expertizei pe care o oferi), ajuta la crearea unei relatii de incredere cu clientii tai si cu oamenii cu care interactionezi.

    M-am gandit si eu la personalizarea conturilor de socializare si a blog-ului. Pana acum insa nu am avut timp sa ma gandesc la ceea ce reprezinta brand-ul meu personal (care mi se pare partea mai grea din tot procesul - si nu neaparat implementarea). Pana acum, am incercat intr-o oarecare masura sa-mi personalizez continutul : si ceea ce scriem (despre ce si cum scriem) ne reprezinta si poate deveni un brand personal atunci cand ne definim un stil si o nisa.

    Daca e sa ma refer la transpunerea grafica a acestui stil, motivele pentru care ar fi bine sa ne personalizam blogul si profilele de pe retele, pentru mine, ar fi:
    1. Originalitate - Definirea unei imagini clare pentru cititorii/prietenii tai online - se poate face pur si simplu prin asocierea cu anumite imagini, tematici sau simboluri - te ajuta sa te faci remarcat si retinut mai usor. Pana sa ii uimesti cu stilul tau, definit in zeci de posturi sau link-uri postate, ai ocazia sa le atragi si sa le retii atentia cu imaginea pe care o dai profilului tau (transpusa in grafica, header, motto, About page etc.)
    2. Coerenta - Crearea unui brand personal te ajuta sa comunici in mod coerent pe toate retelele de socializare si bloguri - o imagine unitara e mai puternica si mai usor de retinut.
    3. Umanitate - Si poate cel mai important, nu e intotdeauna evident faptul ca in spatele acestor profile si posturi din blogosfera se ascund oameni (si nu scriitori profesionisti sau tehnologii). Cititorii tai vor interactiona mult mai simplu si mai bine daca reusesc sa vada "omul" din tine, cu pasiunile si nebuniile sale. Un brand personal iti pune in evidenta personalitatea si te ajuta sa comunici cu oamenii care te urmaresc dincolo de mesajele pe care le transmiti (mai mult decat interes, el poate da nastere unor simpatii).

    RaspundeCancel
    • Ana
      15 years ago

      Multumesc frumos

      RaspundeCancel
  3. bancila
    15 years ago

    ha! diana! ar trebui sa te apuci de scris romane ;)) Nu sunt de acord cu tine ( partial )
    justificare:
    1.A: Originalitatea este foarte importanta, dar cred ca trebuie construita offline si adusa in online. Este foarte greu sa atragi doar prin ceea ce iti place doar tie.... trebuie sa diversifici ( sa nu te incadrezi in nisa ... ca ai public restrans si poate ai alte planuri de la site-ul tau ). Ideea este in principiu sa nu te "prea"curvesti
    2.A: este important sa pomovezi aceeasi imagine, dar in principiu poti obtine maxim de rezultate prin personalizarea ( originalitatea/inventivitatea ) fiecarei stiri/post/articol. Iarasi: depinde ce urmaresti
    3.A: Oameni sunt mult mai rai si reci decat par, sa devi uman poate fi interpretat ca o slabiciune ... risti sa nu mai fi citit ( aici intervine si conotatia pe care o da fiecare individ aceleasi stiri ) Ex: Ana a scris un articol despre sinistrati: sec, compact cu informatiile de care ai nevoie. Eu interpretez cu: ah! sa ii ajutam, altcineva va interpreta cu: ah! iar astia!! m-am saturat de apeluri... Scrisul, va fi intotdeauna mai sec decat discutia live.

    RaspundeCancel
    • Diana
      15 years ago

      Of :) Eu stiu ca vrei sa ai intotdeuna dreptate, dar iti pot da argumente pentru ceea ce am scris pana in panzele albe. Ca sa raspund la ceea ce ai spus:
      1. Nu cred ca originalitatea se bate cap in cap cu diversitatea. Dimpotriva. Si cand vorbeam de originalitate ma refeream la "imagine", la brand personal care este un cumul de elemente care te definesc (poti sa le aduci din offline sau poti sa-ti creezi ceva in plus in postura de blogger - nu conteaza). Cum ar putea cineva sa se "prea" curveasca ramanand consecvent cu propria persoana?
      2. Sugerezi cumva ca ar trebui sa-mi "branduiesc" fiecare articol? Ca asta se intelege. Inca o data, eu nu vorbeam de unitatea continutului, ci de unitatea imaginii. Si ea mi se pare importanta pentru ca: a/ iti imparti potentialul in zece parti si nu rezulta nimic care sa reziste b/ risti sa-ti construiesti o imagine schizofrenica (de ex: ma hotarasc sa-mi fac un blog emo, in care imi povestesc toate frustrarile si gandurile negre, pe Facebook pun numai muzica happy si ma laud cu toate aventurile pe care le-am avut in vacanta iar pe Twitter ma dau mare intelectual si atotstiutor). Nu cred ca e greu sa fii inventiv pastrand totusi o personalitate pe care sa o afisezi in mod coerent.
      3. Cand ma refeream la umanitate ma gandeam la a scrie lasand sa se intrevada (din scris sau din grafica - nu conteaza) personalitatea ta. Nu cred ca retelele de socializare si blogurile functioneaza pe baze strict informative/ rationale. Uneori se creaza simpatii si chiar prietenii. Lumea te urmareste pentru ca se identifica la un moment dat cu ceea ce scrii (si pentru informatiile pe care oferi, dar nu e deajuns). Asta daca nu esti intr-o postura strict comerciala, in care nu vrei decat sa vinzi!
      In final, sunt de acord cu tine ca discutia live este mult mai eficienta pentru a-ti pune in valoare un brand personal (daca ai unul). Dar aici vorbeam de online! Pentru unii oameni, tu esti DOAR ceea ce vad online (ca doar nu te-ai intalnit personal cu toti cititorii). Pe unii risti sa-i plictisesti intr-adevar, dar oricum nu ai cum sa-i multumesti pe toti!

      RaspundeCancel
  4. bancila
    15 years ago

    Revenind la personal branding, va pot spune ca aseara am avut o foarte mare surpriza. Desi nu prea sunt activa pe propriile mele conturi, aseara am revazut niste colegi dragi cu ocazia unui party ( mai multi intr-un loc ). Desi nu ne-am mai vazut de minim 9 luni si nici nu am conversat ( tel/email/SM ) aseara am fost primita cu foarte mare caldura. Deci personal cred ca: construirea unui brand offline, poate ajuta FOARTE tare bandul in online. Mai exact: nu cred in personal branding contruit exclusiv online. E vorba si de efectele tale personale ( felul in care zambesti/spui un banc/te agiti/etc ) pe care oricat te-ai stradui nu le poti transmite prin scris. Si nu imi spuneti ca exista video!! nu e acelasi lucru cu: face-to-face :D
    P.S. astept replica Iuliei care este mult mai "indulgenta" decat noi!
    Iulia, Iulia, where are you!?!

    RaspundeCancel
  5. Iulia
    15 years ago

    Chiar ca provocare. Tu te referi aici mai mult la partea de personalizare grafica a blogului si conturilor de retele sociale. Raspunsul meu este: extrem de important. Pentru ca, oricat se spune ca nu haina il face pe om, stim cu siguranta ca parerea in legatura cu cineva, in 90% din cazuri, ne-o stabilim in primele 30 de secunde de cand facem cunostinta si, de cele mai multe ori, cam ramanem cu ea. Si aspectul are un rol cum nu se poate mai important in ecuatia asta.
    Nu, nu inseamna ca oamenii "frumosi' (nu-mi cereti sa dau o definitie la asta) au mai multe sanse, inseamna doar ca, intuitiv, toti ne stabilim niste criterii de "frumusete". Si ca un blog cu un design atragator are mult mai multe sanse sa fie luat in considerare fata de unul cu templateul cel mai banal de la wordpress.
    Personal, un design placut ochiului ma incurajeaza sa merg mai departe si sa citesc, insa criteriul dupa care revin si urmaresc o persoana este mai degraba ce are persoana respectiva de spus, continutul adica. Ca tot e continutul rege.
    Ce recomandari as da eu vizavi de personalizare? Pai, ar trebui sa ne gandim la ceva memorabil in primul rand, unic si reprezentativ pentru persoana si personalitatea noastra, si care sa ne reprezinte.
    Mi-ai dat o idee si am sa continui acest comentariu cu un post pe blogul meu :)

    RaspundeCancel
  6. bancila
    15 years ago

    @diana - abia acum am vazut ca m-ai combatut!! ( ce iti e si cu: Comentariul tau este in asteptare :D )
    Bune puncte de vedere si le sustin.
    A facut un bine postul asta :)

    RaspundeCancel
Pingbacks: 1
  1. Personal Branding (3) | Ana Matei's Blog
    14 years ago

Leave a Reply to bancila Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

15 years ago 9 Comments Marketing, Social Media Marketingafiliere, blog interactiv, FBML, interactiv online, lifting de blog, marketing online, personalizare blog, personalizare conturi de Twitter si Facebook, personalizare conturi sociale, personalizare pagini web, seo, social media, specialist marketing online
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei