Se anunta un nou model de business de la Google: imagini sponsorizate, respectiv o imbinare dintre PPC (linkuri sponsorizate Google a.k.a. licitatii online pe cuvinte cheie ) si segmentul imagini. Mai multe informatii gasiti in acest articol.
Ce impact are acest PPC pentru Google Images ? Pe ce fond vin aceste schimbari ? De ce acum ?
Sunt doar cateva dintre intrebarile pe care le am in legatura cu acest proiect Google; sunt sigura ca vor sosi si clarificarile odata ce il vom putea testa…acum pot doar sa intuiesc niste aspecte:
De ce acum ?
un motiv ar putea fi…FaceBook, Flickr, TwitPic, PhotoBucket precum si alte platforme de publicare si distributie a imaginilor si fotografiilor care au inregistrat cresteri semnificative de utilizatori si implicit de continut in imagini la nivelul anului 2009/2010.
un altul….FaceBook a devenit un concurent foarte puternic pe segmentul PPC- linkuri sponsorizate deoarece ofera cateva elemente in plus fata de Google Adwords:
- posibilitatea publicarii unor linkuri sponsorizate insotite de mesaj, text si elemente de distributie a continutului – butonul “Like / Share”
- FaceBook iti da posibilitatea sa realizezi o comunitate formata din consumatorii interesati de produsul sau serviciul tau (vezi friend > info > “likes & interests”) careia poti sa ii comunici mult mai usor un mesaj publicitar (“targetare” precisa).
- preturile licitatiilor pe cuvinte cheie pentru afisarea anunturilor FaceBook sunt cu 45 -50% mai scazute fata de cele licitate pe platforma Google Adwords
FaceBook este pe cale sa detroneze Google din preferintele oamenilor de marketing online si din cele ale consumatorilor; FaceBook este doar la cu un pas in spatele Google-ului din punct de vedere al traficului.
Interesant de urmarit va fi si revitalizarea tehnicilor de optimizare organica a imaginilor – probabil tehnicile SEO se vor aplica din ce in ce mai mult la nivelul imaginilor unui website pentru a contracara actiunea linkurilor sponsorizate asociate Google Images.
@Diana | @Iulia – astept si parerile voastre 🙂