Acest articol vine in urma unor intrebari primite de la cativa bloggeri, prieteni FB si clienti privind schimbul de linkuri.
O sa incerc sa raspund in cateva cuvinte; subiectul poate fi dezbatut la nesfarsit pentru ca zilnic apar foarte multe articole pe aceasta tema iar algoritmii de indexare Google sunt intr-o continua schimbare.
Nebunia schimbului de linkuri este o afectiune grava, transmisibila de la un personaj online la altul insa tratabila cu un leac “babesc” simplu si usor – lectura de specialitate (RTFM):
2 extreme in acceptiunea oamenilor despre SEO si link exchange (intalnite atat in .ro cat si .com):
- achizitia unor sute sau mii de linkuri prin intermediul directoarelor.
- paranoia schimbului de linkuri sub pretextul ca Google ne va penaliza.
De ce aceste doua puncte de vedere sunt gresite…
1. Prima extrema este daunatoare portofelului si site-ului (pe termen lung) pe care dorim sa-l pozitionam in primele pagini de rezultate Google.
Argumentele:
-Un specialist SEO nu poate fi inlocuit de un soft pentru ca zi de zi apar zeci de tehnici si informatii noi despre SEO iar aceste descoperiri sunt interpretate pe baza informatiilor si experientei consultantului SEO, formulate in tendinte de optimizare si testate pe diferite site-uri (exceptie: daca insusi Google ar produce softul). Pe scurt, SEO este un amalgam de tehnici si experiente de optimizare naturala a unui site, indreptat simultan catre consumatorul online si algoritmii motoarelor de cautare.
-Inscrierea in 1000 de directoare este un fel de a imbata clientul cu apa rece – respectiv – la prima “citire” a site-ului, robotii motoarelor de cautare indexeaza acele linkuri, urmand ca la “relectura” sa elimine linkurile duplicate si irelevante s.a.m.d. (aceasta este cea mai simpla modalitate de a induce in eroare clientul de optimizare web naturala a.k.a. SEO link building).
2. “Paranoia” schimbului de linkuri sub pretextul “Google ma va penaliza” este cea de-a doua extrema.
Aceasta teama isi are probabil originea in softurile mentionate mai sus – care iti indexeaza site-ul intr-o mie de directoare, generandu-ti o gramada de linkuri inutile.
Din pacate, am vazut afirmatia “Nu fac schimb de linkuri” pe bloguri romanesti, ai caror proprietari sunt formatori de opinii.
De ce nu este bine sa promovam – la modul general – refuzul unui schimb de linkuri:
In primul rand, Google nu este un conglomerat de algoritmi realizat de Hitler, un tiran care iti dezindexeaza site-ul doar pentru ca ai acceptat un link din partea unui prieten.
Motorul de cautare, sa spunem Google, are un algoritm de verificare a relevantei linkului primit pentru site-ul tau, prin intermediul comparatiei de cuvinte cheie gasite pe cele doua site-uri implicate in acest schimb.
Spre exemplificare: daca esti administratorul unui site sau blog auto si primesti un link de la un alt personaj online care scrie despre acelasi domeniu, Google va tine cont de acest link la pozitionarea site-ului tau, considerand linkul relevant. Asadar, schimbul de linkuri in acest caz se poate dovedi benefic – de ce sa -i spunem nu?
Intr-adevar, daca blogului / site-ului tau auto i se trimit linkuri despre pasta de dinti, Google va desconsidera acest link; este cazul miilor de directoare care genereaza mii de linkuri inutile datorita irelevantei lui pentru site-ul/blogul tau.
Concluzia: Spune NU linkurilor irelevante pentru temele abordate de blogul sau site-ul tau si DA celor care se inscriu in domeniul tau de interes.
Mai multe informatii despre politica Google privind schimbul de linkuri gasiti pe Google 🙂