• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / SEO - SEM / SEO edu 1: Link Exchange & Google

SEO edu 1: Link Exchange & Google

Acest articol vine in urma unor intrebari primite de la cativa bloggeri, prieteni FB si clienti privind schimbul de linkuri.

O sa incerc sa raspund in cateva cuvinte; subiectul poate fi dezbatut la nesfarsit pentru ca zilnic apar foarte multe articole pe aceasta tema iar algoritmii de indexare Google sunt intr-o continua schimbare.

Nebunia schimbului de linkuri este o afectiune grava, transmisibila de la un personaj online la altul insa tratabila cu un leac “babesc” simplu si usor – lectura de specialitate (RTFM):

2 extreme in acceptiunea oamenilor despre SEO si link exchange (intalnite atat in .ro cat si .com):

  1. achizitia unor sute sau mii de linkuri prin intermediul directoarelor.
  2. paranoia schimbului de linkuri sub pretextul ca Google ne va penaliza.

De ce aceste doua puncte de vedere sunt gresite…

1. Prima extrema este daunatoare portofelului si site-ului (pe termen lung) pe care dorim sa-l pozitionam in primele pagini de rezultate Google.

Argumentele:

-Un specialist SEO nu poate fi inlocuit de un soft pentru ca zi de zi apar zeci de tehnici si informatii noi despre SEO  iar aceste descoperiri sunt interpretate pe baza informatiilor si experientei consultantului SEO, formulate in tendinte de optimizare si testate pe diferite site-uri (exceptie: daca insusi Google ar produce softul). Pe scurt, SEO este un amalgam de tehnici si experiente de optimizare naturala a unui site, indreptat simultan catre consumatorul online si algoritmii motoarelor de cautare.

-Inscrierea in 1000 de directoare este un fel de a imbata clientul cu apa rece – respectiv – la prima “citire” a site-ului, robotii motoarelor de cautare indexeaza acele linkuri, urmand ca la “relectura” sa elimine linkurile duplicate si irelevante s.a.m.d. (aceasta este cea mai simpla modalitate de a induce in eroare clientul de optimizare web naturala a.k.a. SEO link building).

2. “Paranoia” schimbului de linkuri sub pretextul “Google ma va penaliza” este cea de-a doua extrema.

Aceasta teama isi are probabil originea in softurile mentionate mai sus – care iti indexeaza site-ul intr-o mie de directoare, generandu-ti o gramada de linkuri inutile.

Din pacate, am vazut afirmatia “Nu fac schimb de linkuri” pe bloguri romanesti, ai caror proprietari sunt formatori de opinii.

De ce nu este bine sa promovam – la modul general – refuzul unui schimb de linkuri:

In primul rand, Google nu este un conglomerat de algoritmi realizat de Hitler, un tiran care iti dezindexeaza site-ul doar pentru ca ai acceptat un link din partea unui prieten.

Motorul de cautare, sa spunem Google, are un algoritm de verificare a relevantei linkului primit pentru site-ul tau, prin intermediul comparatiei de cuvinte cheie gasite pe cele doua site-uri implicate in acest schimb.

Spre exemplificare: daca esti administratorul unui site sau blog auto si primesti un link de la un alt personaj online care scrie despre acelasi domeniu, Google va tine cont de acest link la pozitionarea site-ului tau, considerand linkul relevant. Asadar, schimbul de linkuri in acest caz se poate dovedi benefic – de ce sa -i spunem nu?

Intr-adevar, daca blogului / site-ului tau auto i se trimit linkuri despre pasta de dinti, Google va desconsidera acest link; este cazul miilor de directoare care genereaza mii de linkuri inutile datorita irelevantei lui pentru site-ul/blogul tau.

Concluzia: Spune NU linkurilor irelevante pentru temele abordate de blogul sau site-ul tau si DA celor care se inscriu in domeniul tau de interes.

Mai multe informatii despre politica Google privind schimbul de linkuri gasiti pe Google 🙂

Jul 29, 2010AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Prietenie Adevarata sinonim cu KikiPrima politica de comentarii pe FaceBook
Comentarii: 13
  1. Tudor
    15 years ago

    Si daca nu ai un blog tematic, asa ca al meu, ce rost ar avea sa faci schimb de link-uri? :)
    Care formatori de opinie pe care ii stii tu ar putea face schimb de link si cu cine, dupa parerea ta. Zi doua nume :) Zoso cu Huidu? :) Amandoi au aceeasi tema, Badea. Acum explica-i lu` nenea Google ce e Badea. :)

    RaspundeCancel
    • Ana
      15 years ago

      stiam ca acest post va da nastere la comentarii.

      despre formatorii de opinii am spus ca "Spun Nu schimbului de linkuri" iar tu imi spui altceva...

      Eu n-am spus ca ei au nevoie de linkuri relevante pentru paginile lor.
      Am spus ca, din postura lor, insinueaza ca schimbul de linkuri n-ar fi tocmai bun iar consumatorului online va percepe acest mesaj ca atare, respectiv partial eronat datorita generalitatii lui. Pe principiul " Daca Bloggerul X nu face, inseamna ca nu-i bine".
      Este evident ca Notorietatea unui branding personal de care se bucura cei mentionati de tine combate orice tehnica Google dar NU asta era discutia mea.

      Citeste te rog cu atentie :) ca ma bagi in gura lupilor degeaba :)

      P.S. "Badea"este un cuvant-cheie- motorul google nu intelege ce inseamna acel cuvant ci il ia ca atare...301.000 - este volumul de cautari lunar pe google.ro pentru "mircea badea" iar concurenta pe acest cuvant este in jur de 0.6 - foarte mare :)

      RaspundeCancel
  2. Tudor
    15 years ago

    Nu te bag in gura lupilor, mai :) Stii ca eu sunt novice. Zic si eu ce aud, nu da cu facaletu` :). Stiu ca tu esti sefa in domeniu, nu o sa te contrazic prea curand. >:D<

    Am inteles mai tarziu ca vorbeai despre formatori de opinie exact in sensul asta, in domeniul link-exchange si nu intr-o situatie generala.

    Don't you just love rookies? :D

    RaspundeCancel
    • Ana
      15 years ago

      i kill u :P

      RaspundeCancel
  3. carcotasa
    15 years ago

    eu am inteles:
    - inscrierea in directoare = rau ( irelevant ptr site, nesanatos pe termen lung, etc );
    - schimb de linkuri = bun ( daca si numai daca scriem despre aceleasi lucruri )
    Acum: eu scriu despre moda si tu ai doua/trei posturi cu acelasi subiect, este relevant ptr G sa facem schimb de linkuri?

    RaspundeCancel
    • Ana
      15 years ago

      credeam ca este evident:( daca faci schimb de linkuri pe un continut relevant.

      p.s. mihaela - esti pe FB wall -pentru tradare:D

      RaspundeCancel
  4. Andrian
    15 years ago

    Formatorii de opinii nu au cum sa spuna "Da schimbului de link" tuturor micutilor pentru care vanarea unui link pe un blog important reprezinta orgasmul suprem in blogging!

    RaspundeCancel
    • Ana
      15 years ago

      Eu sincer refuz sa cred ca sunt cazuri de genul asta. Si daca primesti un link de la un blog mai mare, crezi ca are vreo relevanta pentru volumul de cititori - eu nu cred ca este atat de important. In principiu , poate sa ti se ofere un link cu unfollow pentru a nu transfera PR. PR -ul unui site este o chestie foarte discutabila - poti sa ai PR mic (sa zicem PR1) dar sa ai multi vizitatori...si atunci cu ce te incanta linkul...
      Pe ce baza faci afirmatia ? Argumenteaza te rog pentru ca poate jignesti blogurile mai micute - asa ca mine : ) care nu cauta linkuri si faima ...ci doar exista : p

      RaspundeCancel
  5. Andrian
    15 years ago

    Cum sa nu existe cazuri in care omu spera ca un link ii va aduce trafic semnificativ in timp ce propriul continut e varza sau inexistent. 2 poze 5 bancuri si 3 filmulete de pe youtube si gata blogu. N-au decat sa existe.
    Tu nu esti blog micut. Eu doar mi-am exprimat opinia de ce se spune “Nu fac schimb de linkuri”. De unde pana unde ideea ca jignesc pe cineva? Si da, pot sa si argumentez cu zecile de mail-uri cu propuneri de schimb de link "avantajoase" pe care m-am saturat sa le si citesc. Asta imi insulta mie inteligenta. Sau o propunere gen ca aia pt care am scris postu cu teapa.

    RaspundeCancel
    • Ana
      15 years ago

      Adrian,

      Eu sunt un blog mic - de la 1000 de unici pe zi in sus, avem de-a face cu un blog mediu. Ce depaseste 2000 de unici pe luna - e un blog mare :)

      RaspundeCancel
  6. freeseodesign
    14 years ago

    Ana, tu zici ca "Inscrierea in 1000 de directoare este un fel de a imbata clientul cu apa rece ...". Dar bloggerii de succes recomand aceasta metoda. Eu acu cativa ani in urma am promovat un site doar din directoare web, am primit PR 2 si am ajuns pe prima pagina in Google pe cuvintele dorite.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Inteleg ce spui tu...
      Poate tehnica mergea acum 2 ani. Ai incercat recent sa faci lucrul asta? In 2010 s-ar putea sa nu mai fie valabil :) decat temporar(pentru 2-3 luni)
      Bloggerii, fie ei si de succes nu sunt SEO-isti...cu siguranta exista bloggeri care practica meseria de optimizatori web - eu cunosc cativa...si eu sunt unul dintre ei...:). Poate imi dai un e-mail si imi spui tu cine si cum ... ca sa inteleg despre cine este vorba.
      Oricum bloggeri care fac spun ca fac SEO pe blogul lor... de fapt adauga niste tehnici SEO la o platforma de blogging care, pe langa faptul ca este iubita de Google (wordpress si blogger), mai beneficiaza de o suita de optimizari initiale pentru motoarele de cautare.
      Tu faci SEO ca si mine...fiecare cu tehnicile lui ... oricum faptul ca tu ai inscris manual un site in directoare web nu echivaleaza pachetele automate de inscriere despre care vorbeam eu... poate tu ai facut o selectie a lor...
      Multe tehnici s-au perimat...nu esti de acord?

      RaspundeCancel
    • freeseodesign
      14 years ago

      Mda, nu stiu ce sa spun, nu am mai practicat inscrierea in directoarea demult, e un subiect la care va trebui sa studiez.
      Multumesc pentru informatii.

      RaspundeCancel

Leave a Reply to Tudor Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

15 years ago 13 Comments Marketing, SEO - SEMblog, directoare web, educatie seo, experienta seo., Google, indexare site, link building, link exchange, link juice, linking, motor de cautare, optimizare site in google, optimizare web, pozitionare site, relevant linking, schimb de linkuri, seo, seo blog, seo edu, seo link building, tehnica seo
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei