Am discutat intr-un post trecut despre elementele de bun simt ale unui site de e-commerce in Romania, insistand pe informatiile utile, absolut necesare pentru cumparatorul online deschis catre achizitiile online.
Azi voi trece in revista cateva tehnici de vanzare cam scumpe la vedere in e-commerce-ul romanesc care nu tin de piata ci de psihologia consumatorului online sau offline.
Voi incerca sa ofer pe scurt cateva puncte de plecare in implementarea unor tehnici de vanzare un pic mai altfel…
On-site
- Cross-Selling sau Vanzari incrucisate- pe scurt, se refera la actiunea de a ii vinde unui client existent cateva produse aditionale celor pe care acesta doreste sa le achizitioneze. In online tehnica este foarte simpla: afisarea in pagina “Detalii despre produsul X” a unor produse Y,Z, sub specificatiile tehnice si comerciale ale produsului dorit de consumator. Pentru exemplificarea tehnicii vizitati aceasta pagina.
- Reviews & Testimonials – Marturiile clientilor fericiti. Cred ca orice magazin online are de castigat daca isi aloca o pagina pentru afisarea unor marturii ale consumatorilor fericiti. Acestea pot fi insotite si de un sistem de evaluare simplu pentru produsul achizitionat, de genul 5 stelute. Sistemul poate fi afisat si in fiecare pagina de produs pentru ca multi consumatori nu merg in pagina de marturii. Este o tehnica de vanzare buna atat on-site cat si off-site pentru ca oamenii vor sa afle daca sunteti demni sau nu de increderea lor; prin urmare, vor cauta opiniile celorlalti consumatori despre magazinul online. A castiga increderea consumatorilor trebuie sa fie misiunea oricarui magazin online mai ales ca piata romaneasca nu a ajuns la maturitate. Gasiti un exemplu aici.
Off-site
- Lead Hunting. Retelele de socializare sunt un loc bun de prospectare a pietii. Din pacate sunt foarte multe site-uri de e-commerce care neglijeaza potentialii clienti, punand accentul pe vanzarile imediate. Un cont pe FaceBook poate face minuni iar prezenta unor mici widget-uri on-site de tipul FB Recomanda poate fi un atu important. Gasiti exemplu aici.
- Geo-localizare. Google Maps Romania este un bun inceput pentru optimizarea off-site a unui site de e-commerce. In general, in rezultatele afisate de Google primeaza hartile. Potentialii clienti vor cauta “restaurante bucuresti” si Google le va afisa pagini similare cu aceasta.
*Stiu ca pentru unii cititori aceste lucruri sunt banale insa postul se adreseaza magazinelor online mici si mijlocii care n-au implementat aceste tehnici precum si noilor antreprenori (mici si mijlocii) care ar avea nevoie de un mic ghid la inceput de drum.