Ce este un “Social City Guide”?
Sub textul publicitar care suna extraordinar, se afla o aplicatie mobila conectata la o retea sociala care ofera interactivitate si geolocalizare. Principiul de functionare este relativ simplu > iti creezi un cont si bifezi pe o harta a orasului locatiile prin care ajungi la un moment dat (simplist vorbind).
Avand in vedere ca discutam de o retea sociala, toate aceste check-in-uri pe care le bifezi vor fi postate pe alte retele sociale sub forma unei harti a locatiei, insotita de mesajul: “Ana has just checked-in @Afi Bucuresti”.
Sub pretentioasa denumire de “social city guides” stau FaceBook Places si Foursquare. Ambele aplicatii se adreseaza atat consumatorilor cat mai ales firmelor.
De ce am ales acest subiect >
Pentru firme, mi se pare o metoda buna de promovare online.
Pentru consumatori, mi se pare o aplicatie destul de periculoasa pentru ca divulga adresa ta exacta tuturor celor interesati sa o afle.
Daca locatia ta ar fi transmisa doar prietenilor tai, ar fi oarecum ok, insa informatia divulgata de aplicatie devine o mica problema de securitate personala cand:
- ai o lunga lista de prieteni necunoscuti pe FaceBook
- nu-ti ascunzi profilul si wall-ul FB de terte parti
- cand locatia ta exacta apare in rezultatele Google dupa o simpla cautare a numelui si prenumelui tau (pentru ca nu folosesti un alias!!!).
Concluzia: Oricine poate afla locatia noastra exacta si poate face orice cu aceasta informatie.
Parerea mea este ca aplicatiile de tipul “social city guides” reprezinta un pericol suficient de mare incat sa ma determine sa zic pas…
_______________________
*sursa img. aici
Leave a Reply