M-am gandit ca ar fi util sa scriu cateva lucruri despre optimizarea unui blog pe o platforma WordPress.
Desi platforma in sine este iubita de Google pentru ca este optimizata din constructie pentru motoarele de cautare, sunt inca foarte multe lucruri care se pot adauga pentru ca blogul vostru sa ajunga in topul rezultatelor de cautare pe anumite cuvinte cheie ce corespund articolelor voastre.
De ce aveti nevoie de optimizarea unui blog deja optimizat?
Raspunsul este simplu: Concurenta. Sunt mii de bloguri pe wordpress; unele dintre ele au poate chiar si aceeasi tema, folosind astfel acelasi set de cuvinte.
Pozitiile superioare in motoarele de cautare ale cuvintelor cheie continute de blogul vostru au o influenta pozitiva asupra numarului de cititori.
M-am decis sa scriu acest post pentru ca sunt destule bloguri care nu utilizeaza platforma wordpress la “puterea maxima de optimizare”; ma refer aici atat la blogurile gazduite pe serverele WordPress cat si la cele gazduite pe domenii si servere achizitionate de la terte parti.
Sunt destul de multe elemente de optimizat intr-un blog si la fel de multe explicatii pentru fiecare din ele iar timpul este insuficient. Voi prezenta doar cateva lucruri utile si usor de realizat de catre orice utilizator de WordPress.
3 elemente ‘de optimizat’ pe un blog WordPress
1. Setare Permalinks
a. Ce sunt permalinks? Adresele web unice pentru paginile si articolele din blog.
b. De ce sa le optimizam? Pentru ca ele se afiseaza in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare. Daca ele sunt afisate sub forma de cuvinte, continutul paginii este mai usor de citit pentru robotii Google, spre deosebire de afisarea unor semne exotice de tipul “?p=547”.
- Asa DA:”http://www.tabu.ro/fashion_news“
- Asa NU: “http://idolmag.co.uk/?p=2859“
c. Cum optimizam permalinks?
- Pasii de urmat: WP-Admin > Settings > Permalinks > Common Settings
- Aici va trebui bifata optiunea “day and name” care va prelua automat data publicarii postului si titlul acestuia”.
2. Optimizarea structurii interne de link-uri
Suna mai dificil decat este.
a. Ce inseamna? Optimizarea structurii interne de link-uri se refera la inlantuirea posturilor prin intermediul optiunii link disponibila in bara de instrumente a interfetei de administrare WordPress.
b. Cum se optimizeaza? La apasarea link-ului vi se va afisa un pop-up cu cateva campuri: in primul completati link-ul catre pagina / articolul din blog catre care trimiteti, bifati optiunea “deschidere intr-o alta pagina” (a.k.a. target_blank) si introduceti titlul articolului sau paginii catre care trimiteti. Plasarea linku-rilor se realizeaza pe cuvinte cheie, respectiv pe cuvintele prin care au ajuns utilizatorii pe blogul vostru, si nu pe cuvinte obisnuite.
Exe.: “aici” in loc de “optimizare blog”
!!! Nu folositi mai mult de 2 link-uri care sa trimita catre articole sau pagini mai vechi pentru a nu fi descalificat de Google.
c. De ce sa optimizam structura interna de link-uri?
- Cresterea relevantei blogului vostru pentru un anumit cuvant cheie in motoarele de cautare (cel pe care se plaseaza link-ul).
- Imbunatateste experienta utilizatorului insa numai in cazul in care link-ul trimite catre un post mai detaliat pe subiectul comprimat in cuvantul cheie purtator. (Anchor text).
- Creste numarul de pagini vizualizate de cititor.
3. Optimizarea imaginilor
Optimizarea imaginilor pe blog este la indemana oricui insa am observat ca este destul de rar intalnita.
a. Cum optimizam imaginile?
- In primul rand denumeste imaginea pe care vrei s-o urci pe blog intr-un mod sugestiv (cel mai bine ar fi sa contina cuvant cheie + scurta descriere a acesteia) exe: o imagine de tip “IMG_7859” nu va comunica nimic unui robot Google; in schimb “wordpress icon” va transmite o informatie clara despre continutul imaginii mele.
- ALT (alternative text) – Foloseste o scurta descriere pentru a transmite o informatie despre imagine catre robotii motoarelor de cautare si utilizator deopotriva (este vizibila utilizatorului doar in lipsa afisarii imaginii).
- Title – Ofera imaginii tale un titlu care sa contina atat un cuvant cheie cat si o descriere scurta a imaginii.
- Description – Ofera informatii suplimentare printr-o descriere a imaginii (nu se prea foloseste insa poate ajuta la cresterea densitatii de cuvinte cheie pe pagina).
- Tag-uri – Se pot folosi doar in cazul blogurilor construite pe domeniu si gazduire proprii, unde se poate instala o galerie ce contine optiunea “add tag” pe imagine.
b. De ce sa optimizam imagini pe blog?
- Cresterea densitatii cuvintelor cheie pe pagina.
- Imaginile inserate pe un blog WordPress au o adresa web proprie si astfel pot fi indexate de motorul de cautare ca pagini individuale.
- Pentru a veni in ajutorul utilizatorului atunci cand imaginea nu se afiseaza.
Am ales detalierea acestor 3 aspecte pentru ca sunt elementele care lipsesc de pe majoritatea blogurilor citite de mine. Sunt multe alte tehnici de optimizare insa acestea mi se par destul de usor de realizat de catre orice utilizator WordPress.
Sper ca am contribuit un pic la optimizarea blogului vostru.
*sursa img > tidalwavemedia