Cineva spunea pe FaceBook ca 80% din succesul unei persoane il reprezinta “lauda”. As folosi mai degraba termenul de Marketing sau mai concret > Personal Branding & Unique Selling Proposition.
Aplicarea conceptului de Personal Branding a luat destul de multa amploare in Romania insa pana acum l-am intalnit doar in anumite domenii. Mi se pare natural ca oamenii de marketing, in special cei din online, sa stie sa se promoveze; doar asta este meseria lor. La fel cum mi se pare firesc ca oamenii din presa scrisa sau audio-vizuala sa faca lucrul acesta.
Recent am intalnit doua exemple de personal branding pe anumite nise cu care n-am prea avut tangenta: pictura si muzica de opera. Interesant este modul diferit de abordare ale celor doua cazuri desi ambele tin de arta.
Ambele exemple au inteles foarte bine conceptele de Personal Branding si Unique Selling Proposition¹. Vizitarea celor doua pagini de mai jos m-a convins ca sunt oameni care stiu sa se promoveze chiar daca nu lucreaza in domeniu; a venit ca o confirmare ca poti sa vinzi orice daca beneficiezi de marketingul potrivit. Nu spun ca sunt cele mai bune oferte din nisa lor, sunt doar exemple apreciate de mine.
Vlad Mirita – Tenor > vladmirita.ro
Andrei Dobos – Pictor > dobosart.com – sectiunea Investment (link in footer-ul paginii)
______________________________________________________________
USP¹ = O abordare strategica a mesajului publicitar construit pe caracteristicile distincte ale unui produs sau serviciu, care aduce atat beneficii majore consumatorului cat si puncte forte produsului, prin comparatie cu cel al competitorilor.