• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Social Media Marketing / Ghid de comunicare pe Fan Page

Ghid de comunicare pe Fan Page

FaceBook IconCum si ce comunici fanilor pe pagina de Facebook?

Este o intebare pe care am primit-o recent si careia am decis sa-i acord un raspuns prin a oferi acest mic ghid de comunicare pe Fan Page care doreste sa vina in ajutorul companiilor si prietenilor totodata, fara insa a avea pretentia de a fi exhaustiv. Acest mic ghid este un amalgam de cunostinte, analize si experiente proprii, prin urmare este destul de subiectiv.

Avem o lista de 100 de fani. Bun. Acum ce facem? Ce anume le comunicam? Cum le comunicam?

1. Hai sa ne cunoastem

O analiza detaliata a fanilor paginii noastre de FaceBook este obligatorie. Cum facem aceasta analiza?

a). Catalogarea fanilor pe tipuri de interese majore si intocmirea unei liste care sa contina aceste interese.

Exemplu: Online, Fashion, Tech, Design, Photography, News, etc.

b). Fiecare categorie se analizeaza in functie de:

  • Interesele exprimate in pagina “Info”;
  • Like-urile de pe “Wall” – caror tipuri de interese corespund?;
  • Paginile preferate pe FaceBook, informatii disponibile tot in rubrica “Info”-identificarea unei arii de interes predominante.
  • Informatiile afisate sub poza de profil – profesie, bloguri, site-uri, etc.

c) Odata grupate interesele majore si adaugarea unor interese secundare, putem alcatui o lista a tipurilor de informatii pe care le putem comunica fiecarei categorii in parte.

Dupa aceasta analiza detaliata, putem realiza niste profile sociale ale tipurilor de fani carora le vom comunica informatii si cu care vom interactiona prin intermediul Fan Page.

2. Comunicarea

  • Tonul face muzica, prin urmare un ton optimist va castiga intotdeauna simpatia fanilor.
  • Fii disponibil insa ajusteaza-ti doza pentru a pastra in acelasi timp respectul fanilor.
  • Raspunde intrebarilor venite prin mesageria FaceBook.
  • Nu fii zgomotos, respectiv nu oferi informatii inutile sau in cantitati mult prea mari.

3. Interactiunea

Interactiunea este poate cea mai dificila parte din administrarea Fan Page. Daca am stabilit modalitatea prin care putem transmite informatii relativ usor, pentru modalitatea de a interactiona cu fanii nu prea exista reguli. Totusi, iata cateva lucruri utile despre interactiune:

  • Genereaza interactiune prin informatiile pe care le oferi.
  • Asculta-ti fanii si alatura-te conversatiilor generate de acestia.
  • Interactioneaza prin transmiterea aprecierilor tale pentru informatiile transmise de fani, insa nu abuza de butonul Like.
  • Genereaza interactiune prin angrenarea fanilor intr-un Joc | Concurs | Poll | Test | Aplicatie FB.
  • Ajuta acolo unde poti si cat poti insa cu masura pentru ca sunt suficient de multi fani care vor profita de bunavointa ta.

4. Recompensa

Fan Page-ul in Social Media este unul dintre cele mai bune instrumente de a arata fanilor ca iti pasa si ii apreciezi pentru ca sunt alaturi de tine. Cum arati ca-ti pasa? Prin recompensare – o metoda foarte eficienta de a castiga simpatia reala a fanilor.

Poti sa oferi recompense sub diferite forme:

  • Ofera reduceri la produsele si serviciile tale, accesibile doar Fanilor de pe FaceBook.
  • Ofera produse sau servicii gratuite prin intermediul altor companii.
  • Dedica un mesaj personalizat fiecarui fan al paginii tale sub forma unui citat > modelul Tomata cu Scufita (mi s-a parut foarte buna metoda).

In linii mari, cam acesta ar fi ghidul meu de comunicare pe Fan Page.

____________________________________________________________

Daca vi s-a parut interesant si util, nu uitati sa-l oferiti si prietenilor de pe FaceBook 🙂

*sursa img > techdigest.tv

Oct 3, 2010AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Samsung Galaxy S - Marketing a SmartphoneComunicare pe Fan Page – Studiu de caz
Comentarii: 8
  1. BloggerIn
    14 years ago

    Foarte interesant articolul. Sincer nu m-am gandit sa fac o analiza a intereselor pe care le au fanii, desi daca ma gandesc bine acesta e un prim pas firesc.

    Ar fi interesant un articol si despre cum sa ajungi la 100 de fani.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Ms frumos. Eu zic sa te abonezi la blog :D.
      Orice actiune de marketing incepe cu o cercetare de piata si consumator, nu?
      Toate lucrurile mentionate in post se refereau la actiuni post acumulare 100 de fani pe Fan Page.
      Cum sa dobandesti 100 de Fani pe FaceBook - pentru asta nu cred ca-i nevoie de ghid:D. Daca vorbeam de 10.000 de fani, ei acolo-i mai greu de ajuns.

      RaspundeCancel
    • BloggerIn
      14 years ago

      Deja m-am abonat :)

      Da, e firesc. Doar ca nu m-am gandit la asta pana acum.

      N-am vrut sa sar calul si sa zic 10.000 de fani :), dar ar fi interesat de aflat.

      Ca sa ajung la cei 290 de fani pe care ii are pagina blogului meu am folosit la inceput reclame platite. Cu ocazia asta am testat si Facebook Ads. Cateva concluzii si statistici am publicat aici Campanie Facebook pentru BloggerIn.ro

      RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Publicitatea platita este o metoda artificiala si temporara de a obtine rezultate in marketing.
      Actiunile de Social Media organice, la fel ca si actiunile SEO organice sunt mai bune pe termen lung.
      Nu mi se pare o idee buna sa investi bani in cresterea numarului de cititori pe blog sau in numarul de fani chiar daca monetizezi prin Adsense.
      Un design atragator si informatii utile vor aduce mai mult trafic decat cel artificial creat prin publicitate platita.
      P.S.
      Nu prea stiu cu cine stau de vorba. Poate ar fi dragut sa lasi si un nume complet pe blog - sau o adresa de e-mail mai sugestiva :D
      Vezi ca pe blogul tau casetele de ads nu se afiseaza corect. Ar fi o idee sa le muti alinierea si sa schimbi tema.
      Sa stii ca nu-ti vad adresa de abonare in subscriptions :d.
      Plus, eu nu prea aprob linkurile altor bloguri in comments, chiar daca sunt nofollow sau blogurile de provenienta au PR mai mare ca al meu:D.

      RaspundeCancel
  2. Andrei
    14 years ago

    Probabil ca acesta e singurul ghid de comunicare pe FanPage disponibil pe internet. Cel putin din cat am cautat personal.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Nu cred:D -doar am sintetizat cateva lecturi, niste experiente de marketing si o modalitate de lucru. Stiu sigur ca sunt si alte resurse mult mai importante pentru a invata.
      O sa intocmesc o lista de resurse Social Media:D pe un post viitor:)

      RaspundeCancel
  3. webber
    14 years ago

    multam de info. salutari.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      cu placere - dar Juice n-avem azi:) poate maine :D

      RaspundeCancel
Pingbacks: 2
  1. Comunicare pe Fan Page – Studiu de caz | Ana Matei's Blog
    14 years ago
  2. Pe cine urmaresti pe Google + ? | Ana Matei's Blog
    13 years ago

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

14 years ago 10 Comments Marketing, Social Media Marketingcomunicarea pe facebook, facebook, fan page, fan page interesant, fani facebook, fani FB, ghid de comunicare pe fan page, interactiunea pe facebook, model pagina de facebook, pagina de facebook, pagina de facebook interesanta, profile sociale pe facebook, recompensarea fanilor, social media, strategie editoriala
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei