Cum si ce comunici fanilor pe pagina de Facebook?
Este o intebare pe care am primit-o recent si careia am decis sa-i acord un raspuns prin a oferi acest mic ghid de comunicare pe Fan Page care doreste sa vina in ajutorul companiilor si prietenilor totodata, fara insa a avea pretentia de a fi exhaustiv. Acest mic ghid este un amalgam de cunostinte, analize si experiente proprii, prin urmare este destul de subiectiv.
Avem o lista de 100 de fani. Bun. Acum ce facem? Ce anume le comunicam? Cum le comunicam?
1. Hai sa ne cunoastem
O analiza detaliata a fanilor paginii noastre de FaceBook este obligatorie. Cum facem aceasta analiza?
a). Catalogarea fanilor pe tipuri de interese majore si intocmirea unei liste care sa contina aceste interese.
Exemplu: Online, Fashion, Tech, Design, Photography, News, etc.
b). Fiecare categorie se analizeaza in functie de:
- Interesele exprimate in pagina “Info”;
- Like-urile de pe “Wall” – caror tipuri de interese corespund?;
- Paginile preferate pe FaceBook, informatii disponibile tot in rubrica “Info”-identificarea unei arii de interes predominante.
- Informatiile afisate sub poza de profil – profesie, bloguri, site-uri, etc.
c) Odata grupate interesele majore si adaugarea unor interese secundare, putem alcatui o lista a tipurilor de informatii pe care le putem comunica fiecarei categorii in parte.
Dupa aceasta analiza detaliata, putem realiza niste profile sociale ale tipurilor de fani carora le vom comunica informatii si cu care vom interactiona prin intermediul Fan Page.
2. Comunicarea
- Tonul face muzica, prin urmare un ton optimist va castiga intotdeauna simpatia fanilor.
- Fii disponibil insa ajusteaza-ti doza pentru a pastra in acelasi timp respectul fanilor.
- Raspunde intrebarilor venite prin mesageria FaceBook.
- Nu fii zgomotos, respectiv nu oferi informatii inutile sau in cantitati mult prea mari.
3. Interactiunea
Interactiunea este poate cea mai dificila parte din administrarea Fan Page. Daca am stabilit modalitatea prin care putem transmite informatii relativ usor, pentru modalitatea de a interactiona cu fanii nu prea exista reguli. Totusi, iata cateva lucruri utile despre interactiune:
- Genereaza interactiune prin informatiile pe care le oferi.
- Asculta-ti fanii si alatura-te conversatiilor generate de acestia.
- Interactioneaza prin transmiterea aprecierilor tale pentru informatiile transmise de fani, insa nu abuza de butonul Like.
- Genereaza interactiune prin angrenarea fanilor intr-un Joc | Concurs | Poll | Test | Aplicatie FB.
- Ajuta acolo unde poti si cat poti insa cu masura pentru ca sunt suficient de multi fani care vor profita de bunavointa ta.
4. Recompensa
Fan Page-ul in Social Media este unul dintre cele mai bune instrumente de a arata fanilor ca iti pasa si ii apreciezi pentru ca sunt alaturi de tine. Cum arati ca-ti pasa? Prin recompensare – o metoda foarte eficienta de a castiga simpatia reala a fanilor.
Poti sa oferi recompense sub diferite forme:
- Ofera reduceri la produsele si serviciile tale, accesibile doar Fanilor de pe FaceBook.
- Ofera produse sau servicii gratuite prin intermediul altor companii.
- Dedica un mesaj personalizat fiecarui fan al paginii tale sub forma unui citat > modelul Tomata cu Scufita (mi s-a parut foarte buna metoda).
In linii mari, cam acesta ar fi ghidul meu de comunicare pe Fan Page.
____________________________________________________________
Daca vi s-a parut interesant si util, nu uitati sa-l oferiti si prietenilor de pe FaceBook 🙂
*sursa img > techdigest.tv