FaceBook si Bing si-au propus sa revolutioneze modul de optimizare prin intermediul motoarelor de cautare (SEO) prin introducerea unor optiuni de cautare mai sociabile, respectiv vor creste relevanta rezultatelor prin intermediul “Like”-urilor FaceBook si vor facilita cautarile de profile FaceBook.
Cresterea relevantei rezultatelor prin intermediul Like-urilor va insemna afisarea unor rezultate personalizate pe profilul utilizatorului de FaceBook. Optiunea se bazeaza pe faptul ca utilizatorul are mai multa incredere in recomandarile prietenilor decat in cele ale site-urilor de profil.
Spre exemplificare: daca un utilizator va cauta pe FaceBook “restaurant Bucuresti”, el va obtine ca prime rezultate recomandarile (like-urile) oferite restaurantelor bucurestene de catre prietenii lui; astfel, restaurantele cu cele mai multe like-uri de la prieteni au prioritate in afisare. Paginile de FaceBook ale site-urilor de “cronici restaurante Bucuresti” si cele ale restaurantelor bucurestene prezente pe FaceBook vor fi afisate dupa cele recomandate de prieteni sau in lipsa recomandarilor.
Relevanta pentru utilizator creste in detrimentul optimizatorului web care va fi nevoit sa optimizeze pe langa cuvinte cheie, linkuri, s.a.m.d. si Like-uri. Cum optimizezi/cresti numarul de Like-uri? Presupun ca printr-o interactiune permanenta cu utilizatorul alaturi de interactivitate plus creativitate condensate in mesajul transmis consumatorului.
Cred ca aceasta din urma optiune va duce la schimbarea modalitatii de cautare a utilizatorului; el va fi educat de FaceBook – Bing sa pretuiasca mai mult opinia prietenilor decat pe cea a site-urilor care si-au construit o reputatie in review-uri pe diferite domenii; ma astept ca numarul de cautari pe aceste site-uri sa scada in avantajul FaceBook Search.
*sursa: SEJ