• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / SEO - SEM / Unde este linia de demarcatie intre SEO si Social Media?

Unde este linia de demarcatie intre SEO si Social Media?

De ceva vreme observ cum linia de demarcatie intre SEO si Social Media dispare putin cate putin. Desi este o parere subiectiva, ea este bazata pe experiente, cunostinte dar mai ales pe o analiza constanta a mutarilor importante din SEO si Social Media. Nu am pretentia de a detine adevarul absolut, doar incerc sa ii mobilizez un pic pe oamenii care se ocupa de  SEO in Romania.

Am cunoscut cativa dintre putinii oameni care chiar fac SEO in Romania. O mica parte dintre ei inteleg importanta Social Media in SEO, in timp ce majoritatea nu tine pasul cu tendintele si schimbarile ce au loc in acest domeniu. [Spun “chiar fac SEO” pentru ca nu ii includ pe cei care vand link-uri sub denumirea SEO  (inscrieri in 1.000 de directoare pentru 50$) sau pe cei care vand soft-uri de automatizare a procedurilor SEO pentru 150$]

Ce este SEO? Un teren miscator, aflat intr-o permanenta schimbare, nu un set de reguli si proceduri ce trebuiesc urmate intocmai. Cele 3 agentii de optimizare web prezente pe piata romaneasca au un set de proceduri, pe principiul “Asa optimizam un site pentru un client”. Bun, procedurile sunt ok in orice firma insa exista o persoana care sa citeasca toate noutatile in domeniu si sa le actualizeze? Nu.

Respectam o procedura dupa care optimizam site-uri insa cat de eficienta mai este aceasta dupa 3 ani mai ales cand Social Media a luat un avant teribil, facand pasi rapizi in directia schimbarii modalitatii de cautare a consumatorului ? Nu zic, mai sunt cativa care au inteles importanta Social Media in SEO insa fiecare regula isi are exceptiile.

Cei mai buni oameni de SEO pe care i-am cunoscut stapanesc regulile de baza in SEO insa considera ca o experienta de cativa ani in acest domeniu compenseaza lipsa informarii privind noutatile din SEO si Social Media. Desi stapanesc multe cunostinte si au destul de multa experienta in aplicarea lor, faptul ca nu tin pasul cu schimbarile constante din cele doua domenii se va reflecta mai devreme sau mai tarziu in rezultatele optimizarii.

Unul dintre motivele ce stau in spatele declaratiilor de mai sus le gasiti in postul precedent.

Ce cunostinte ar trebui sa aiba un om de SEO:

XHTML – mi se pare esential sa stii sa citesti in intregime codul sursa al unei pagini si nu doar sa cauti 5 taguri ce contin elementele de baza in optimizare.

XHTML & CSS – Consider ca omul de SEO ar trebui sa poata implementa intr-un site recomandarile pe care le ofera clientului si sa inteleaga limitarile tehnice.

Marketing – chiar daca SEO este un domeniu destul de tehnic, cred ca optimizatorul web are nevoie sa inteleaga consumatorul pentru a ii oferi o experienta placuta prin continutul site-ului. Un om tehnic nu va intelege ca SEO Copy-ul  nu este doar un set de parametrii ce trebuiesc aplicati unui text ci si o forma de a determina consumatorul sa cumpere un produs sau un serviciu.

SEO – Cred ca este important sa cunoasca tehnicile de baza in SEO dar in acelasi timp sa fie la curent cu toate noutatile din domeniu. Mi se pare esential ca procedura de optimizare a unui site sa fie actualizata minim o data pe luna.

Social Media – Integrarea Social Media in strategia globala de SEO mi se pare imperativa din mai multe motive insa voi mentiona doar doua: cresterea traficului pe site  si o mai buna pozitionare a anumitor cuvinte cheie din strategie prin intermediul Textelor Ancora plasate in linkurile distribuite prin canalele de Social Media.

Cred ca fara stapanirea cunostintelor enumerate mai sus, eficienta unui Consultant SEO va scadea dramatic in urmatoarea perioada, avand in vedere faptul ca noutatile din Social Media vor schimba din ce in ce mai mult comportamentul de cautare al utilizatorilor ducand la disparitia unei linii de demarcatie clare intre SEO si Social Media.

Oct 16, 2010AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

FaceBook si Bing si-au propus sa revolutioneze SEOSocial Media Metrics – Cum masori eficienta in Social Media?
Comentarii: 20
  1. Vlad
    14 years ago

    OK, total de acord cu tine în ceea ce privește cunoștințele pe care trebuie să le posede un SEO. Și da, Social Media face parte din strategia SEM pe termen lung ce trebuie implementată. Nimic de comentat aici. Ba mai mult, un SEO care nu se informează zilnic riscă să piardă bătălia timpului, aflat la cârma site-urile pe care le optimizează. Ai mai uitat să adaugi și partea de analiză și Ux esențiale la optimizarea conversiei...
    Însă a pune pe același calapod Social Media și SEO care după tine sunt despărțite de o linie foarte fină mi se pare o idee puțin deplasată. Și am să explic și de ce. În primul rând un om care știe marketing dar nu prea are cunoștințe tehnice poate oricând să implementeze o campanie de social media. Însă nu înseamnă că face SEO sau poate concura cu un SEO (cel puțin dpdv al coversiei). 2. Pe partea de Social media există foarte puține instrumente care permit analiza datelor (mai precis succesul campaniilor) sau care pot ajuta la optimizare. 3. Social media este deocamdată doar „un bubble” care poate exploda oricând, iar SEO-ul este o tehnică ce s-a dovedit a da rezultate foarte bune și nu pare a fi înlocuită cu altceva sau riscă să piardă teren, cel puțin în viitorul apropiat(Gata cu miturile „SEO is dead” știm că nu se va întâmpla asta prea curând).
    Oamenii de SEO nu sunt interesanți de SM(și aici vorbesc de .ro) pentru că nu au avut momentan motive să îi acorde acestui mediu o șansă. Nu prea aduce vânzări și gata. Plus că fiind obișnuit atâta vreme cu un anumit mod de abordare al problemei este destul de greu să faci o schimbare de 180 grade. Când SM va fi și la noi ”the big thing” oamenii se vor adapta. Dacă nu există momentan această nevoie, nu văd de ce s-ar interesa cineva de aceste aspecte.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Ai dreptate, sunt foarte multe lucruri de adaugat pe lista cunostintelor pe care trebuie sa le cunoasca un om de SEO - tocmai de aceea am lasat in articol o fraza generala "tehnici de baza" (analizele si statisticile mi se par de baza (nu stiu cum altfel ai porni intr-un demers de optimizare a unui site).

      1.Cu primul tau punct sunt de acord: un om de SEO poate face Social Media, un om de Social Media nu prea poate sa faca SEO fara cunostinte tehnice.

      2.Cu a doua parte nu sunt de acord - sunt foarte multe instrumente de analiza a performantelor unor campanii de Social Media. O sa fac o lista a acestor instrumente de monitorizare a rezultatelor. Sunt insa unitati de masura diferite si poate de aceea iti inteleg punctul de vedere.

      3. Postul pe care l-am scris nu este axat pe ideea vehiculata de mii de bloguri "SEO is dead"; dimpotriva, spuneam ca SEO evolueaza, tehnicile se schimba usor usor iar oamenii de SEO nu tin pasul cu ele, utilizand si azi tehnici puse la punct acum cativa ani fara a aduce ceva nou.
      Eu n-am spus ca SEO pierde teren ci doar am spus ca Social Media are o importanta din ce in ce mai mare in optimizarea web.

      4. Piata este dictata de consumator. Pe piata din Romania, oamenii sunt mai interesati de Social Media decat de SEO.
      Am si cateva argumente in acest sens:
      - Te rog numara evenimentele de Social Media din acest an si oamenii reuniti la acestea versus numarul evenimentelor SEO din acest an si numarul de oameni reunit la ele.
      -Te rog analizeaza EMAG, Vodafone, Orange si toate brandurile mari si spune-mi care face SEO. Iti spun eu - nici unul, insa toti fac Social Media iar aici nu ma refer la FaceBook ci ma refer mai degraba la Bloguri pentru piata din .ro.
      - Te rog intra pe Refresh.ro si vezi cati bani s-au facut din blogging in 2009; acum compara cu cati bani s-au generat din SEO- foarte putini - estimez ca sunt maxim 100 de oameni in toata tara care fac SEO iar din ei doar 20% pot sa se laude ca au generat vanzari.
      Social Media nu este un generator de vanzari insa este o sursa importanta de trafic daca stii cum sa creezi si sa cresti o comunitate.
      Crede-ma, o campanie de Social Media buna genereaza trafic si pozitionare pe cele mai importante cuvinte cheie ale unui business fara sa faci mai mult de un gram de SEO Onpage si Onsite. Orice campanie de Social Media reusita are la baza o analiza a consumatorului si platformele sociale pe care se afla acesta. Platformele sociale trimit backlinkuri calitative .
      SEO inseamna mai mult decat optimizare Onpage si Onsite, inseamna si o strategie coerenta de Link Building (calitativ) iar lucrul acesta este mult mai usor de intreprins prin intermediul Social Media decat prin traditionalele directoare in care consumatorul este diluat (de la fast-food la tehnologii mobile).

      Social Media nu este un "bubble"...conceptul exista de aproximativ 6 ani insa conceptul de blogging s-a nascut acum mai bine de 10 ani, fiind popularizat dupa anul 2002 (in Romania, prin 2005/2006).
      Conceptul de SEO exista de prin 1998, odata cu infiintarea Google insa s-a definit ca practica prin 2000.
      Concluzionand, Social Media nu este o practica mai noua decat SEO ci doar una care a evoluat mai rapid in ultimii 2 ani.

      RaspundeCancel
  2. Vlad
    14 years ago

    Sunt în mare de acord cu ideea pe care ai expus-o. Dar dacă e să vorbim conceptual, înseamnă că link building-ul fără o campanie de Social Media este aproape imposibil de făcut(tehnicile fiind foarte limitate). Mă refer la faptul că „SM poate lua diferite forme”: Internet forums, weblogs, social blogs, microblogging, wikis, podcasts, pictures, video, rating, social bookmarking. SEO-ul ca și concept se rezumă la optimizare/îmbunătățire a performanțelor. Există pentru a satisface o nevoie nu pentru a genera una cum este cazul Social Media.
    Într-adevăr: piața este dictată de consumator. Dar aici nu sunt de acord cu ideea ta precum că piața românească e mai interesată Social Media. Ai uitat să iei în vizor small business-urile, start-up-urile și business-urile care fac profit însă nu atât de mare precum EMAG, Vodafone, Orange. Online-ul românesc se rezumă doar la ele.
    Problema mi se pare alta: lumea nu înțelege ce face un SEO, cu ce se ocupă, de aceea poate preferă să vadă ceva mai inteligibil decât să bage banii într-o acțiune asupra căreia nu pot deține cât de cât controlul măcar ca idee de bază.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Vezi, discutia ar putea merge foarte departe pentru ca sunt multe lucruri de spus. Ma ocup de SEO si Social Media deopotriva si vad beneficii si lipsuri in ambele cazuri. Sunt foarte multi factori care influenteaza o campanie online de succes. Pana la urma fiecare piata isi are particularitatile sale iar cea mai buna promovare nu estei intotdeauna SEO.

      Iti spun un caz concret: am avut un produs de promovat online, unic pe piata, insa cuvintele cheie care-l defineau erau extrem de concurentiale. Oricat SEO as fi facut pentru el tot nu as fi avut succes pentru ca foarte multe site-uri cu autoritate de peste 5 ani in domeniu imi acaparau primele 100 de rezultate pe orice cuvant cheie. Eu aveam de promovat small business si eram in concurenta cu business-uri consacrate pe piata pe cuvintele cheie care imi defineau produsul. Nici long tail-urile nu ma puteau ajuta sa ajung macar in primele 10 pagini. Produsul trebuia vandut in online intr-un fel sau altul.
      Am incercat PPC insa pretul unui cuvant in primele 3 pozitii reprezenta 25% din pretul produsului deci nu se merita.
      Prin urmare, Social Media a devenit singura optiune. Produsul de nisa, nou pe piata, a ajuns la aprox. 15.000 de consumatori care au aflat despre el prin canalele de Social Media. Ca efect, in prima luna am generat 200 de backlink-uri calitative din Social Media pentru site-ul produsului.

      Social Media nu genereaza o nevoie ci satisface nevoia de socializare a oamenilor si ofera in acealasi timp posibilitatea marketer-ilor de a se apropia de clientii lor.
      Eu cred ca o campanie de Social Media aduce rezultate SEO foarte bune in ceea ce priveste backlinking-ul calitativ pentru ca mi s-a dovedit in cateva campanii ca cea mentionata mai sus.

      RaspundeCancel
  3. Andrei Dutu
    14 years ago

    Cu toate ca in titlu unul din subiecte era Social Media, prea putin s-a vorbit despre aceat chestie (si legatura cu SEO)
    Social Media in Romania e doar un termen folosit asa, pompos. Rezultate de pe urma lui, prea putine.
    Iar treaba cu " si o mai buna pozitionare a anumitor cuvinte cheie din strategie prin intermediul Textelor Ancora plasate in linkurile distribuite prin canalele de Social Media." nu prea tine. Majoritatea linkurilor obtinute astfel sunt nofflow

    Social media, un mare fas. Evident asta e pararea mea. Si poate nu e cea mai corecta.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Fiecare are dreptul la opinie. Acum asta este parerea mea. Cat despre link-urile nofollow, sa stii ca exista foarte multe comunitati online care trimit linkuri calitative(dofollow); Social Media nu se reduce la FaceBook si Twitter. O analiza a domeniului promovat iti poate da o lista buna de retele sociale mai micute care pot trimite linkuri calitative catre pagina produsului tau. Cat despre rezultate, eu una am obtinut suficiente rezultate cuantificabile atat dpdv linkuri calitative cat mai ales vanzari. Piata produsului sau serviciului joaca si ea un rol important pentru promovarea pe Social Media. Parerea mea:)

      RaspundeCancel
  4. Andrei Dutu
    14 years ago

    Exemple concrete? Ca la capitoul teorie toata lumea este experta. ;)
    Spre exemplu la capitolul "retele sociale mai micute care pot trimite linkuri calitative catre pagina produsului tau"

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Fiecare segment si fiecare nisa isi are propriile comunitati, respectiv retelele sociale despre care vorbeam.
      Cum ar fi acum sa iti dau munca mea de cercetare de pe cateva luni privind comunitatile sociale ale pietelor pe care am lucrat, asa doar pentru ca m-ai intrebat sau ma rogi frumos; inseamna ca nu intelegi ce volum de munca este in spate sau cati bani se platesc pentru aceste analize de piata.
      Oricum nu te ajuta la nimic decat daca vrei sa promovezi un produs sau serviciu in domeniile Travel, Fashion, Web Design, Graphics sau iPhone apps.
      Nu stiu unde ai vazut cuvantul Expert asociat mie in acest blog. "Teoria" pe care o vezi tu pe acest blog este unul dintre rezultatele muncii mele de optimizare SEO si Social Media.

      RaspundeCancel
    • Vlad
      14 years ago

      Deci să înțeleg că tu nu vrei să share-uești ”knowdlege-ul” tău. Vrei doar să vorbești la modul general de mesaj fără a oferi puncte de sprijin concrete. Ce ai putea pierde dacă cineva te-ar ruga frumos să faci publică măcar o parte din munca ta de cercetare pentru a ajuta alți omuleți aflați poate în dificultate? [Pe principiul: Unde s-ar afla omenirea dacă Einstein nu ar fi împărtășit ideile și cunoștințele sale?(poate că exemplul este puțin tras de păr dar înțelegi ideea...)]

      RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Blogul acesta are un procent destul de mare de informatii utile si ofera "puncte de sprijin concrete"- a se vedea postul de azi - post concret privind indicatorii de performanta in Social Media si instrumentele online gratuite de evaluare a performantelor unei campanii. Nu este singurul post concret si nu general, asa cum acuzi tu fara sa fi citit blogul . Cauta pe blog posturi despre WordPress si optimizare WP si vei gasi informatii utile, cauta tehnici de vanzare online si vei gasi, cauta Ghid de comunicare pe FaceBook, s.a.m.d.
      Daca ti se pare inutil blogul, plin de informatii generale si lipsit de orice ajutor, esti liber sa nu-l citesti.

      Te rog spune-mi ce bloguri stii tu care impart informatii concrete despre locurile cele mai bune de a obtine backlinkuri calitative pentru un anumit domeniu ca sa-l citesc si eu. De asemenea, te rog spune-mi tu unde pot sa gasesc informatii complete despre orice piata online.

      Cred ca nu intelegi exact limita dintre a impartasi cunostinte si puncte de reper in Marketing Online si a oferi informatii si analize realizate pentru clienti.

      Tind sa cred ca nu ai oferit niciodata servicii de Consultanta SEO si Social Media pentru ca altfel ai fi stiut ca un client care iti plateste o analiza de piata online sau offline, nu va fi niciodata de acord sa faci publice rezultatele acelei analize de piata. Mi se pare corect ca atunci cand cineva ma plateste si mai mult, intocmim un contract, sa nu ofer catre publicul larg informatii despre campanie.

      Comparatia ta mi se pare deplasata pentru ca eu am o baza de cunostinte pe care am acumulat-o din experienta a 5 joburi pe Online dar si din informatiile citite pe internet, disponibile pentru cine chiar vrea sa invete.

      As dori sa incheiem discutia pe acest subiect pentru ca nu duce nicaieri, nu este constructiva si imi dovedeste ca multa lume inca crede ca citind 3 bloguri despre online si construind un blog, ajungi sa stii ce inseamna Marketing Online. Pana nu te angajeaza cineva sa lucrezi in online (si aici excludem prietenii), nu stii despre ce este vorba.

      RaspundeCancel
  5. Andrei Dutu
    14 years ago

    Ah, nu ai inteles exact ce vroiam sa zic.
    Eu am dat click sa citesc articolul deoarece m-a intrigrat titlul. "SEO si Social Media?"
    Din pacate, si aici e doar puntul meu de vedere, mi s-a parut destul de slabut pe partea de Social media. Doar aceleasi povesti pe care le auzi peste tot si in care eu nu prea cred. De aia am intrebat de un exemplu concret. Un mic exemplu nu sa povesti acum toata strategia ta pentru nu stiu ce campanie. UN exemplu.
    Sa ma lamuresc si eu, cum se poate face seo prin Social Media.
    Daca nu vrei sa impartasesti din ce ai descoperit tu nici o problema. Articolul va ramane in continuare la stadiul de "povesti de prezentat pe la diverse conferinte"

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Ok, un blog este exprimarea unei pareri personale, a unor "povesti", daca vrei sa le numesti asa...eu consider ca am dat cateva informatii destul de clare si concrete in alte posturi pentru a imi permite ca, din cand in cand, sa imi spun parerea personala despre anumite lucruri in domeniu.

      Un mic exemplu gasesti in postul despre Yelp - o platforma sociala, medie ca dimensiuni, dar care poate constitui o sursa buna de trafic, backlink-uri calitative si pozitionare pe cuvinte cheie. Bine, mai sunt multe lucruri de spus in plus de post si multa munca pentru a obtine credibilitatea in retea. Ti-am spus ca nu ai citit blogul :)
      Nu pot sa cred ca detii un blog si nu stii cum se poate face SEO prin Social Media. Nu cred ca indeplinesti criteriile pe care le-am enumerat in post pentru ca altfel nu puneai aceasta intrebare.
      La orice curs de marketing, te invata cum se face o cercetare de piata; daca adaugi cunostintele de analiza specifice SEO ajungi la niste concluzii clare despre ce si cum trebuiesc facute lucrurile pentru a obtine rezultate.

      RaspundeCancel
  6. Vlad
    14 years ago

    Scuze că te-am ofuscat. Nu găsesc blogul tău ”inutil, plin de informatii generale si lipsit de orice ajutor” însă consider că sharing-ul de informații este infim la momentul ăsta pe la noi. NU am cerut să transmiți informații care ar putea încălca clauzele vreunui contract semnat de tine, stai calmă. Tu ai libertatea să oferi sau nu puncte de sprijin lumii. Limita ți-o stabilești tu. Îmi pare rău că te-ai aprins atât de tare dar să știi că ”I'm not the enemy” și nici nu încerc să îți contest realizările profesionale sau experiența în vreun fel. Ca simplu cititor al blogului tău am dreptul să pun întrebări și să particip la o dezbatere pe care articlolul tău a creeat-o. Dacă nu suntem pe aceiași lungime de undă asta nu înseamnă că trebuie să facem din țânțar armăsar.

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Nu m-ai ofuscat:) Doar imi exprim parerile destul de vehement. In general sunt foarte stapana pe ce spun si incerc sa argumentez cat mai pertinent declaratiile. Bineinteles ca poti comenta - fiecare are dreptul la opinie si eu o ofer pe acest blog atat timp cat se respecta politica de comentarii.

      RaspundeCancel
  7. Andrei Dutu
    14 years ago

    Ana, nu am zis nicaieri ca ti-am citit blogul. :P
    Am ajuns aici doar dand click pe un link si eram curios de subiect.
    In continuare raman cu pararea ca SEO si Social medial sunt 2 lucruri total diferite. Stiu, trendul actual e altul. Si se merge pe alte idei si povesti. Eu ma refer doar la Romania. Social Media nu te ajuta aproape deloc in SEO.

    Iar daca in SEO te poti descurca, sa zic asa singur, folosind cunostiintele acumulate, in Social Media trebuie sa aduni cati mai multi "prieteni" care sa iti transmita mai departe mesajele tale. De preferat cat mai multi "prieteni" tolomaci care voteaza/dau mai deprate orice transmiti tu. :D

    RaspundeCancel
    • Ana
      14 years ago

      Ok, tu ramai cu parerea ta, eu cu a mea iar Mark Zuckerberg cu a lui (FaceBook va avea din ce in ce mai multe caracteristici ale unui motor de cautare cu ajutorul lui Bing). Oare optimizarea prin intermediul motoarelor de cautare nu-ti spune nimic, aka SEO?

      Romania nu ma intereseaza pentru ca nu noi am inventat SEO. Si in Romania, prin bloguri si facebook se genereaza bani - as putea sa iti trimit pe e-mail studiul de caz Trenta Pizza ca sa vezi exact cati bani a generat din FaceBook in Romania, dar cum stii foarte bine SEO, te voi lasa sa-l gasesti cu ajutorul Google:)

      Intr-adevar, pe .com, am generat backaclink-uri calitative pentru un site, prin intermediul a 200 de site-uri de review-uri din segmentul promovat. Site-urile de review-uri aveau comunitati, care la randul lor, au preluat informatia postata de mine si au generat alte linkuri - deci se poate si "fara prieteni", de unul singur, asa cum vrei tu:)

      RaspundeCancel
  8. Andrei Dutu
    14 years ago

    Am inteles unde e problema, articolul trateaza in special practicile de pe .com
    Daca nu era asta precizat in el...

    RaspundeCancel
  9. Promovare Seo Site
    14 years ago

    pai cred ca Social Media se apropie mai mult de SEM... poate gresesc eu..

    RaspundeCancel
    • anamatei
      14 years ago

      Nu cred ca ai dreptate. Hai sa definim termenii corect pentru a nu induce in eroare pe nimeni:

      Definitie SEO = Search engine optimization (SEO) is the process of improving the visibility of a website or a web page in search engines via the "natural" or un-paid ("organic" or "algorithmic") search results.
      Definitie SEM =Search engine marketing, or SEM, is a form of Internet marketing that seeks to promote websites by increasing their visibility in search engine result pages (SERPs) through the use of search engine optimization, paid placement, contextual advertising, and paid inclusion.
      Definitie SM=Social media are media for social interaction, using highly accessible and scalable publishing techniques. Social media uses web-based technologies to turn communication into interactive dialogues. Andreas Kaplan and Michael Haenlein also define social media as "a group of Internet-based applications that build on the ideological and technological foundations of Web 2.0, which allows the creation and exchange of user-generated content."[1] Businesses also refer to social media as consumer-generated media (CGM). A common thread running through all definitions of social media is a blending of technology and social interaction for the co-creation of value.

      Aceste definitii sunt extrase din Wikipedia.

      Social Media Marketing este mai mult marketing natural decat platit. Asta nu inseamna ca nu se investesc bani ci pur si simplu ca anunturile platite au o pondere mai mica decat cele naturale.

      Articolul meu vrea sa duca catre SMO- Social Media Optimization, proces prin care in strategia de Social Media este inclusa si o strategie SEO (bloguri, twitter, facebook, site-uri de bookmarking, site-uri de review-uri - care sunt canale Social Media, insa pot fi utilizate pentru a creste rezultatele organice pe SEO). Si nu vorbesc vorbe, ci din experienta. In ultimul an am facut mult SMO care poate fi considerat o forma de Offsite SEO si am avut rezultate foarte bune (peste 50% din cuvintele cheie in prima pagina Google, Yahoo si Bing, fara sa ma ating de site - la cererea clientului).

      RaspundeCancel
  10. Claudiu
    13 years ago

    Hai ca a trecut un an jumatate de la momentul 0 al social media, si acum tendintele sunt mai clare.

    Din punctul meu de vedere, SM va face distinctia intre un brand mare (emag, vodafone, etc) si urmaritorii.

    In momentul in care esti pe o nisa relative mainstream, iarasi social media signals pot sa te duca sus, insa nu cred ca cu foarte mult..sincer, nu am sesizat imbunatatiri la ultimul test: putine linkuri, hai sa incercam social media ca era orientat spre femei si ele sunt mai predispuse la share. Undeva la 2000 likeuri, nici o miscare relevanta in SERPs, cu monitorizare atenta.. linkurile sunt cele mai bune signalsuri.

    In Romania este greu de implementat la scara larga o strategie de social media pentru companiile mici, pe nise, etc. Hai, poti sa incerci un viral, something, dar totul e intr-un time frame scurt si nu poate deveni ca strategie. In schimb SEO...SEO converteste.

    Pe termen lung miza pe SM si integrarea acestuia in strategiile SEO depinde dpmdv doar daca Google reuseste miscarea cu +.
    Facebook & bing? A reusit cineva sa duca vreodata o campanie cu succes in rezultatele din bing? E prea haotic.

    RaspundeCancel
Pingbacks: 2
  1. Unde este linia de demarcatie intre SEO si Social Media? - Ziarul toateBlogurile.ro
    14 years ago
  2. ¿ In Google we trust ? | Dragos Smeu
    13 years ago

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

14 years ago 22 Comments Marketing, SEO - SEM, Social Media Marketingce este seo, consultant seo, marketing, optimizare web, seo, social media, specialist seo, strategie seo, strategie social media, xhtml css
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei