De ceva vreme observ cum linia de demarcatie intre SEO si Social Media dispare putin cate putin. Desi este o parere subiectiva, ea este bazata pe experiente, cunostinte dar mai ales pe o analiza constanta a mutarilor importante din SEO si Social Media. Nu am pretentia de a detine adevarul absolut, doar incerc sa ii mobilizez un pic pe oamenii care se ocupa de SEO in Romania.
Am cunoscut cativa dintre putinii oameni care chiar fac SEO in Romania. O mica parte dintre ei inteleg importanta Social Media in SEO, in timp ce majoritatea nu tine pasul cu tendintele si schimbarile ce au loc in acest domeniu. [Spun “chiar fac SEO” pentru ca nu ii includ pe cei care vand link-uri sub denumirea SEO (inscrieri in 1.000 de directoare pentru 50$) sau pe cei care vand soft-uri de automatizare a procedurilor SEO pentru 150$]
Ce este SEO? Un teren miscator, aflat intr-o permanenta schimbare, nu un set de reguli si proceduri ce trebuiesc urmate intocmai. Cele 3 agentii de optimizare web prezente pe piata romaneasca au un set de proceduri, pe principiul “Asa optimizam un site pentru un client”. Bun, procedurile sunt ok in orice firma insa exista o persoana care sa citeasca toate noutatile in domeniu si sa le actualizeze? Nu.
Respectam o procedura dupa care optimizam site-uri insa cat de eficienta mai este aceasta dupa 3 ani mai ales cand Social Media a luat un avant teribil, facand pasi rapizi in directia schimbarii modalitatii de cautare a consumatorului ? Nu zic, mai sunt cativa care au inteles importanta Social Media in SEO insa fiecare regula isi are exceptiile.
Cei mai buni oameni de SEO pe care i-am cunoscut stapanesc regulile de baza in SEO insa considera ca o experienta de cativa ani in acest domeniu compenseaza lipsa informarii privind noutatile din SEO si Social Media. Desi stapanesc multe cunostinte si au destul de multa experienta in aplicarea lor, faptul ca nu tin pasul cu schimbarile constante din cele doua domenii se va reflecta mai devreme sau mai tarziu in rezultatele optimizarii.
Unul dintre motivele ce stau in spatele declaratiilor de mai sus le gasiti in postul precedent.
Ce cunostinte ar trebui sa aiba un om de SEO:
XHTML – mi se pare esential sa stii sa citesti in intregime codul sursa al unei pagini si nu doar sa cauti 5 taguri ce contin elementele de baza in optimizare.
XHTML & CSS – Consider ca omul de SEO ar trebui sa poata implementa intr-un site recomandarile pe care le ofera clientului si sa inteleaga limitarile tehnice.
Marketing – chiar daca SEO este un domeniu destul de tehnic, cred ca optimizatorul web are nevoie sa inteleaga consumatorul pentru a ii oferi o experienta placuta prin continutul site-ului. Un om tehnic nu va intelege ca SEO Copy-ul nu este doar un set de parametrii ce trebuiesc aplicati unui text ci si o forma de a determina consumatorul sa cumpere un produs sau un serviciu.
SEO – Cred ca este important sa cunoasca tehnicile de baza in SEO dar in acelasi timp sa fie la curent cu toate noutatile din domeniu. Mi se pare esential ca procedura de optimizare a unui site sa fie actualizata minim o data pe luna.
Social Media – Integrarea Social Media in strategia globala de SEO mi se pare imperativa din mai multe motive insa voi mentiona doar doua: cresterea traficului pe site si o mai buna pozitionare a anumitor cuvinte cheie din strategie prin intermediul Textelor Ancora plasate in linkurile distribuite prin canalele de Social Media.
Cred ca fara stapanirea cunostintelor enumerate mai sus, eficienta unui Consultant SEO va scadea dramatic in urmatoarea perioada, avand in vedere faptul ca noutatile din Social Media vor schimba din ce in ce mai mult comportamentul de cautare al utilizatorilor ducand la disparitia unei linii de demarcatie clare intre SEO si Social Media.