
Ideile bune sunt rare. Dar de unde vin ele?
In ceea ce ma priveste, cele mai multe idei bune nu sunt altceva decat piese dintr-un mare puzzle. Iar puzzle-ul acesta este alcatuit din interactiuni, lucruri si informatii.
Cand spun interactiuni, ma refer la schimburi interactive de idei cu oamenii din jurul meu. Cred ca franturile de conversatii cu oameni inteligenti m-au ajutat intotdeauna sa formulez o idee minunata.
Intr-o era Social Media, volumul de informatii este coplesitor iar lectura online se face, de cele mai multe ori, in diagonala. Iata de ce am nevoie de macar un loc pe web in care sa fiu libera, un loc care ma lasa sa ma plimb, nu sa alerg, printre informatii cu adevarat inspirationale. Cunosc doar 2 locuri pe web in care poti sa iti lasi mintea sa se deschida si sa perceapa doar franturi de imagini, de locuri si ganduri, care pot reprezenta la un moment dat cheia unei idei geniale > DeviantArt.com si StumbleUpon.com.
Lucrurile pe care le percep ca piese din puzzle-ul mintii mele sunt acele mici obiecte, aparent insignifiante, pe care le-am vazut la targuri, expozitii si muzee si care au ramas pitite intr-un cotlon al mintii mele, parca doar pentru a fi incorporate intr-o idee la un moment dat.
Pana acum, am 99 de bucati din puzzle. Mai am doar una singura pana sa vad imaginea de ansamblu iar acea bucatica, poate cea mai importanta, este cu siguranta reprezentata de conexiuni/asocieri ce actioneaza ca un liant ce-mi picteaza imaginea de fundal.
Da, vorbeam despre idei. Ce facem cu ele?
Pe scurt, le rafinam.
Ce ne ajuta sa rafinam o idee? Un grafic din articolul citit azi, pe Smashing Magazine, m-a ajutat sa condensez toate gandurile in 4 cuvinte: Cultura, Disciplina, Industrie si Domeniu.
Cum aplicam ideile?
Eh, aici este un pic mai problematic, tinand cont ca majoritatea ideilor vin cu investitii la pachet, iar aici ma refer la timp si fonduri. Sunt convinsa ca cele mai multe idei bune se pot transforma intr-un proiect daca privim problema aplicabilitatii din unghiurile corespunzatoare, respectiv cercetare de piata cu studiu de fezabilitate si un plan de business minutios elaborat.
Ok, avem ideea minunata, avem planul de afaceri pus la punct, iar studiul de fezabilitate ne indica ca putem pune proiectul in aplicare, insa ce facem daca ne lipsesc fondurile? Gasim oameni care sa ne ajute in cercul nostru de prieteni sau putem apela la investitorii din piata in care ideea noastra ar prinde viata. Suna dificil insa este mai usor decat pare atunci cand depui efort si pasiune. Poate suna idealist…insa asa vreau sa cred – ca ideile minunate au toate sansele sa prinda viata.
De ce am ales sa vorbesc despre idei minunate? Un proiect pe rol, articolul de pe Smashing Magazine si convingerea ca in viata este bine sa faci ce iti place si nu intotdeauna ce “trebuie”.
Voua de unde va vin ideile minunate? Mi-ar placea sa aflu cum le puneti in aplicare.
Leave a Reply