De cateva luni, Google testeaza imbunatatirea unui parametru din algoritmul sau, respectiv cautarile similare.
Acestea au inceput sa afiseze sugestii privind marca, magazinul si tipul de produs asociate cuvantului cheie introdus de utilizator.
Cred ca aceasta noua schimbare a algoritmului Google este una pozitiva pentru utilizator si Search Marketer deopotriva.
Prin afisarea marcilor, a tipurilor de produse si a magazinelor, Google ajuta utilizatorul sa gaseasca mai usor raspunsuri relevante pentru cautarile sale. Astfel, experienta utilizatorului se va imbunatati simtitor.
Din punct de vedere al Search Marketer-ului, acesta va putea introduce in strategia sa o categorie noua de cuvinte cheie: cele legate de marca pe care o promoveaza.
Pana acum, marca unui produs sau serviciu, promovat prin optimizare organica, fie lipsea din strategia de cuvinte cheie fie se regasea in cantitati foarte mici.
La baza deciziei de a nu include marca in strategie stateau doua motive:
> rezultate slabe in pozitionarea cuvintelor cheie aferente unei marci noi pe piata ei online,
> un utilizator care cauta o marca pe Google era considerat client, nefiind vizat de strategie.
Acum 3-4 luni, vizitatorii veneau pe site folosind cuvinte cheie ce contineau marca ta (noua pe piata) numai dupa ce iti construiai o reputatie de marca prin intermediul PPC & Social Media.
Odata cu introducerea marcii, a tipului de produs si a magazinului in “related searches”, probabil voi pune un accent mai mare in strategiile mele pe categoria care include cuvintele cheie aferente marcii si tipului de produs. Spre exemplificare:
Daca pana acum foloseam “iphone graphics app” in strategie, de acum voi folosi si “miniDraw iPhone graphics app”
marca: miniDraw
cuvant cheie = tipul de produs >iPhone graphics app
(oricum, astazi sunt pe pozitia 3, prima pagina, pentru “iPhone graphics app” pe google.com)
Am inclus doua capturi de ecran pentru a reliefa aceste schimbari Google.com privind cautarile similare. Pentru testare am folosit cuvintele ” tablet” si “digital frame”:
Daca maine este Joi, avem un nou #SEOTrick, desi si acest articol s-ar incadra destul de bine in categorie.