Am aflat pentru prima oara despre existenta Knol-ului undeva prin februarie – martie…
Am citit despre el cateva lucruri pe diagonala, insa nu stiu de ce mi s-a parut inutil la vremea respectiva.
Recent, l-am redescoperit intr-un model de business online foarte interesant si mi-am spus ca este timpul sa-l incerc.
Ce este un Knol?
Definit ca “a unit of knowledge”, Knol-ul este o pagina web generata de utilizatori obisnuiti, care vor sa impartaseasca cunostinte dintr-un anumit domeniu.
Knol-ul este un produs Google, aparut in 2008, care promoveaza transmiterea de cunostinte pe diferite subiecte prin intermediul unor articole.
In multe privinte, Knol-ul seamana cu un articol pe Wikipedia, o pagina de blog sau un e-Book.
Iata cateva dintre caracteristicile unui Knol:
- Poti aborda orice subiect din orice domeniu, atat timp cat respecti regulile uzuale ale continutului Google pe www.
- Knol-ul este definit ca unitate de cunostinte, prin urmare scopul sau major este sa ajute utilizatorii.
- Poate avea unul sau mai multi autori, in functie de setarile realizate de primul utilizator al unui anumit subiect.
- Poate cuprinde atat text cat si elemente audio-video, link-uri, resurse online citate, etc.
- Knol-ul are propriul feed RSS si i se pot defini categorii.
- Copyright-ul asupra Knol-ului apartinte intotdeauna primului autor.
- Poate fi votat, comentat, tradus si distribuit de catre cititorii lui
- Un Knol poate fi monetizat prin AdSense si monitorizat prin Analytics.
Daca v-am facut curiosi, puteti afla mai multe despre Knol pe Wikipedia si pe http://knol.google.com/k .
Cele mai frecvente Knol-uri pot fi grupate pe cateva directii:
- transmitere de cunostinte dintr-un domeniu,
- opinii personale despre un anumit subiect,
- promovare de produse si servicii.
Din punct de vedere SEO, un Knol nu transfera PR insa este indexabil, prin urmare ofera un offsite SEO pentru un produs sau serviciu dar si un feed-back din partea utilizatorilor – aici intervenind si componenta de Social Media.
Un Knol poate fi o buna metoda de promovare a produselor sau serviciilor unei firme insa intr-o maniera moderata a.k.a. nu este un advertorial. Sloganul “Share what you know” indica foarte clar aceasta directie in comunicarea prin Knol.
Mai jos aveti o captura de ecran si link-ul primului meu Knol:
miniDraw Knol by Ana Matei
Daca ti-a placut articolul, nu uita sa te abonezi prin reader sau prin e-mail!