Am intarziat vreo 2h pentru #SEOTrick-ul de Joi, insa mai bine mai tarziu decat niciodata.
Un #SEOTrick3 scurt, in miez de noapte, ca mai sunt si alte lucruri de facut.
1. Link-urile calitative sunt mai importante decat link-urile cantitative.
Desi poate ati auzit de mii de ori chestia asta, eu tot nu o vad aplicata, iar comerciantii de 5.000 de backlink-uri la 10 mii de lei vechi inca o duc bine.
Cu ce ne ajuta 5.000 de backlink-uri din directoare care contin milioane de link-uri? In mare parte, la nimic. Este una din tehnicile cele mai des intalnite pentru a fura cate 50 – 100 de euro din buzunarele clientilor care nu sunt familiarizati cu optimizarea web (SEO). Pentru optimizarea web prin Google, sunt cateva directoare mari care ne pot ajuta un pic, insa nu suficient pentru a atrage clienti din simplul motiv ca este cea mai simpla metoda, folosita si de concurenta. Fara munca nu ajungem prea departe.
De ce sa nu cumparam pachete de sute sau mii de backlink-uri?
Un raspuns scurt: nu ne aduce nici un client pentru produsele sau serviciile pe care le comercializam pentru ca nimeni nu cauta intr-un director informatii. Desigur, sunt cateva care ajuta site-ul sa fie un pic mai vizibil si sa obtina ceva autoritate in ochii Google….dar clienti cu siguranta nu ne vor aduce.
Cum atragem link-uri de calitate si clienti cu ele?
Sunt un milion de posibile raspunsuri si locuri in care ne putem gasi clienti, insa unde-i gasim pe cei mai multi?
Un prim pas pentru a atrage link-uri calitative catre un site ar fi un continut calitativ. Intotdeauna exista oameni capabili sa genereze continut care merita sa fie distribuit. Ok, pentru un blog merge. Dar cum obtinem link-uri calitative pentru un site de produs / servicii cu maxim 10 pagini?
Pentru mine, un plan de atragere a link-urilor calitative pe un site a.k.a. o strategie generatoare de clienti se deruleaza cam asa (in linii mari):
- O cercetare de piata online complexa pentru produsele sau serviciile mele.
- Studiu de concurenta privind backlink-urile primite de site-urile care comercializeaza acelasi produs/serviciu (+10 site-uri).
- Elaborarea unui profil al consumatorului si a locurilor sale de consum online.
- O evaluare SEO a site-urilor dedicate discutiilor despre produse si servicii similare.
- O evaluare Social Media Networks, respectiv a prezentei sociale a site-urilor concurente dar si a potentialelor canale Social Media relevante pentru piata online a site-ului meu.
- Definirea unei liste scurte a site-urilor care imi permit sa devin membru si sa plasez articole, recenzii si comunicate de presa. Pentru fiecare piata online, exista cel putin cateva zeci, sute sau mii de locuri in care poti posta continut relevant despre produsele sau serviciile tale direct catre potentialii consumatori.
- Caut posibilitati pentru construirea unei retele proprii de backlink-uri prin microsite-uri, blog-uri si alte retele SM.
- Daca site-ul se preteaza pentru localizarea produselor sau serviciilor, adaug o strategie de Geolocalizare prin Google Maps & Yelp.
- Finisez lista scurta si incep elaborarea continutului pentru articole, definitivez anchor textele link-urilor precum si paginile din site-ul meu catre care vreau sa trimita ele (landing pages).
- Verific rezultatele cu diverse instrumente disponibile online.
2. Backlink-urile obtinute de la site-uri considerate autoritare de catre Google au intotdeauna o valoare mai mare decat site-urile obisnuite.
De cele mai multe ori, este foarte greu sa ajungi sa postezi sau sa obtii link-uri de calitate pentru site-ul tau de la site-urile cu autoritate. Yelp este unul dintre aceste site-uri autoritare, insa va trebui sa creezi cateva review-uri pana sa ajungi sa obtii credibilitatea necesara includerii unui link. Efortul merita pentru ca vizibilitatea este mare.
Site-urile sau blogurile mari din piata pe care activeaza site-ul tau pot fi abordate pentru stabilirea unei colaborari, advertorial sau comunicat de presa.
Si Knol-urile Google pot intra aici pentru ca link-urile lor au destul de multa autoritate, asa cum spuneam intr-un articol anterior.
Sunt multe alte site-uri autoritare, insa eu cunosc pe cele specializate pe nisele sau segmentele de piata lucrate si nu as putea sa ofer foarte multe surse general valabile. Tocmai de aceea, orice strategie de backlinking incepe cu o cercetare de piata amanuntita a produsului sau serviciului oferit.
3. Backlink-urile primite de la site-uri/blog-uri din acelasi domeniu de activitate sunt mai importante decat cele primite de la site-uri care nu activeaza pe aceeasi piata. Am mai spus lucrul acesta si in alte posturi, prin urmare nu voi detalia prea mult.
4. O strategie de anchor texte este absolut necesara in atragerea backlink-urilor calitative. “Citeste aici” sau “Mai mult” nu vor atrage prea mult motoarele de cautare. Anchor textele nu sunt altceva decat cuvinte cheie. Folositi-le cu incredere.
Cam atat pentru #SEOTrick-ul de Joi.
Daca v-a placut, da-ti mai departe si nu uitati ca va puteti abona la articolele de pe blog prin reader sau e-mail.