Cea mai recenta schimbare a rezultatelor afisate de Google pe cuvinte cheie este introducerea rezultatelor provenite din Google Maps deasupra anunturilor sponsorizate de tip PPC, derulate prin campanii Google Adwords.
Foarte interesant este ca in momentul in care dai scroll pentru a vedea rezultatele de pe pozitiile inferioare ale primei pagini, anunturile sponsorizate prin Adwords dispar sub hartile afisate in partea dreapta. Nu prea vad corectitudinea: sa platesti anunturi prin Adwords si sa fi declasat din rezultate sub harti?
Aceasta schimbare afecteaza si pozitionarea pe anumite cuvinte cheie in noile rezultate Google. Bineinteles, aici ma refer doar la acele site-uri care se preteaza pentru geolocalizare, respectiv afacerile locale.
Odata cu noile schimbari Google, pozitionarea site-urilor pe cuvinte cheie geolocalizate este influientata pozitiv daca site-urile au avut rezultate organice si rezultate din geolocalizare bune inaintea acestei schimbari iar site-urile care au realizat doar onsite SEO sunt declasate in rezultatele actuale.
Pentru exemplificare, am ales sa fac testul pe “restaurante bucuresti” unde competitia este mare atat in SEO onsite cat si in offsite.
Prin urmare, aceste noi schimbari vor aduce probabil o crestere a concurentei pentru pozitionarea pe Google Maps a afacerilor locale.
A SEO’ s work is never done.
sursa img > jabzweb.com
Leave a Reply