Groupon si-a deschis filiala in Romania iar cu aceasta stire au vuit majoritatea blogurilor si site-urilor de stiri. (Pentru cei care au deschis televizorul mai tarziu, Groupon este o platforma sociala de cumparaturi.)
Desi Groupon este nou in Romania, conceptul din spatele lui exista de ceva vreme pe piata romaneasca si a fost integrat partial sau total sub diferite forme.
Din punctul meu de vedere, neinteresant dar unic, conceptul Groupon este un efect firesc si indisputabil genial al socializarii mainstream.
Spun ca este un efect firesc pentru ca a incorporat cateva elemente care existau deja de multa vreme: vanzarile private, cupoanele de reduceri, “bring a friend discount”. Monetizarea socializarii a fost doar pasul urmator.
Revenind, am facut o lista cu platformele de cumparaturi colective din Romania mai mult sau mai putin sociale:
Unde facem cumparaturi colective – sociale in Romania?
- zumzi.ro
- e-redus.ro
- fundeal.ro
- kuponiada.ro
- goldendeals.ro
- coolbuy.ro
Recent, s-a lansat si versiunea beta a platformei sociale de cumparaturi Sqeeqly, care imi pare promitatoare.
Aceasta este piata de retele colective de cumparaturi romaneasca pe care Groupon soseste in Romania. In acest context sunt foarte curioasa daca Groupon va inregistra un succes in Romania. Tind sa cred ca da pentru ca nici o companie mare nu isi deschide o filiala intr-o tara fara sa isi faca “temele”, respectiv un studiu de fezabilitate.
Despre ofertele primite de Groupon de la Google nu o sa discut pentru ca subiectul este si asa perimat.
Astept cu interes prezentarea lui Cem Tunakan(Groupon) de la NetCamp.
Leave a Reply