Saptamana trecuta, Google anunta o stire traznita pe blog: cica nu este bine sa te porti urat cu clientii pentru ca dauneaza afisarii rezultatelor dupa cuvinte cheie a.k.a. SEO.
Stirea m-a amuzat pentru ca mi se pare un truism. CRM-ul este si va fi intotdeauna important in orice domeniu pentru ca el contribuie atat la cresterea satisfactiei clientilor cat si la imbunatatirea produsului sau serviciului (bineinteles, doar pentru cei care i-au notite).
La aceasta s-a adaugat stirea referitoare la importanta acordata mentiunilor de pe Facebook si Twitter de catre algoritmul de indexare, lucru pe care il observam de ceva timp (1 an), asa cum povesteam in articolul SEO loves Social Media.
In schimb, primul articol face o referire clara la un algoritm pe care Google incearca sa-l perfectioneze de ceva vreme, respectiv sistemul de analiza a sentimentului, semn ca procesul de socializare al motorului de cautare a inceput sa dea ceva roade (insa nu suficiente).
Pentru clarificare, sentimentul este numarul de mentiuni pozitive versus numarul de comentarii negative despre un produs, serviciu, companie sau marca si este un instrument de masurare a impactului pozitiv sau negativ al unei marci asupra consumatorilor sai.
Sentimentul este componenta care va transforma comportamentul de cautare al utilizatorilor pe Google si alte motoare de cautare (Facebook si Bing). Prin rezultatele Social Media, oferite de motoarele de cautare, se va ajunge in curand si la Social Search, concept relativ nou, la care lucreaza in paralel Google si Facebook (alaturi de Bing).
In aceasta competitie, mizez pe Facebook!
Cu siguranta, Facebook si Bing vor ajunge mai repede la destinatie, chiar daca rezultatele oferite nu vor fi la fel de complexe ca cele cu care ne-a obisnuit Google. Complexitatea rezultatelor oferite va fi compensata insa de credibilitate.
Credibilitatea! Iata elementul cheie care sta la baza nevoii utilizatorului pentru Social Search. Aici ma refer la un lucru simplu: Facebook ne va livra rezultate credibile, respectiv informatii votate de prietenii nostrii din retea iar acestea sunt mult mai pretioase pentru noi decat cele oferite de necunoscutii de pe Google.
Credibilitatea se traduce in recomandari ale persoanelor in care avem incredere.
Aceasta ar fi o motivatie pentru care modelul de business Groupon este unul de succes. Filosofia Groupon nu se bazeaza doar pe cupoane/reduceri si achizitii in grup, ci si pe puterea recomandarilor prietenilor dintr-o anumita retea.
Cateva concluzii scurte:
Iubeste-ti clientii pentru ca iti aduce beneficii SEO!
Nu subestima puterea prietenilor de a iti influenta cumparaturile!
*CRM – Client Relationship Management
sursa img: googlewatch.eweek.com
Leave a Reply