Unul dintre lucrurile pe care le dezavuez la Facebook este lipsa de educatie de marketing online a unora dintre gestionarii conturilor si paginilor de firme. Sunt convinsa ca mai sunt si altii ca mine.
Prin urmare, fac o incercare puerila de a mentiona cateva aspecte importante ce tin de educatia de marketing si in special de permisiuni, in speranta ca, la un moment dat, cativa dintre cei care utilizeaza aceste tehnici se vor gandi si la randament in marketing online.
Permission Marketing este un concept conturat de Seth Godin, foarte simplu de inteles si de bun simt, care se refera la un comportament de marketing: cererea permisiunii potentialilor clienti inainte de trimiterea de materiale publicitare prin e-mail sau prin alte forme. Nu voi dezbate intreg subiectul, ci ma voi referi doar la aceasta regula de bun simt: cererea acordului explicit al potentialului client.
Pe Facebook, oricine considera ca, din moment ce ai dat “like” unei pagini de firma, gestionarul contului a primit implicit si dreptul sa te spama constant cu oferte, notificari si orice alt material publicitar pe care-l considera “de impact”.
Aici nu vreau sa vorbesc despre etica firmei care recurge la acest tip de actiuni sau spam, ci despre randamentul acestor actiuni.
In cazul in care Marketer-ul obtine permisiunea scrisa al potentialului client privind receptia de materiale publicitare, s-a constatat ca rata de raspuns (randamentul) mesajului publicitar este cuprins intre 5 si 20%.
Care credeti ca este rata de raspuns a unui material publicitar nesolicitat, trimis prin e-mail? Cel mult 5%.
Prin urmare, de ce preferam sa agresam un potential client, caruia ii place marca noastra (ca doar de asta a dat “Like” paginii de firma), cu mesaje nesolicitate prin Facebook e-mail, cand pur si simplu am putea sa il intrebam daca este interesat sau nu sa primeasca mesaje constante, oferindu-i cateva intervale: 2 saptamani / o luna / 3 luni, alaturi de cateva lucruri de interes pentru el: promotii, evenimente, etc?
Mi-ar placea sa aflu parerea voastra, in calitate de potentiali clienti pentru o oarecare marca, respectiv cum ati intampina o astfel de abordare: ati raspunde pozitiv sau negativ intrebarii venite din partea marketer-ului firmei, privind disponibilitatea voastra de a primi materiale publicitare prin e-mail?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre in poll-ul de mai jos:
*sursa img > onlinemarketing.com.au