
Zilele acestea, Trafic.ro a publicat pe blog un studiu privind sursele de trafic din Romania.
Cat de important este traficul de pe motoarele de cautare in Romania? In procente, cam 55%.
Ceea ce eu nu prea “inteleg” este de ce, in Romania, un consultant SEO trebuie sa fie si evanghelist SEO, cand majoritatea clientilor au si un cont de Analytics aferent site-ului, care indica rezultate similare cu cele din acest studiu?
Site-ul nostru poate fi accesat de catre utilizatori prin cuvinte cheie, insa cat la suta dintre ele sunt relevante pentru obiectivele noastre?Cat la suta dintre vizitatorii site-ului nostru devin clienti?
Motivul pentru care scriu despre acest studiu, desi au facut-o si alti oameni din Online este Evanghelizarea SEO, care este si unul dintre motivele pentru care am transformat acest blog intr-unul de SEO si Social Media, desi exista si alte surse importante in .ro.
La o prima vedere, unui om de SEO i se pare oarecum ciudat sa evanghelizeze acest domeniu, care exista de vreo 20 de ani, timp suficient pentru oricine care activeaza in mediul online (printr-un site sau magazin online) sa inteleaga cam cum functioneaza.
Ai zice ca s-a scris suficient pe domeniu. Da, insa repetitia este mama invataturii, iar piata din Romania inca se cere educata.
Un alt lucru care ma pune pe ganduri, este de ce volumul de site-uri care se construiesc in Romania depaseste cu mult volumul de optimizari din Romania? Toti avem un site dar nu toti ajungem sa fim gasiti de consumatorii nostrii prin cuvinte cheie sau link-uri care trimit catre site-ul nostru.
Totusi, in ultima vreme, am intalnit clienti din ce in ce mai informati, carora nu trebuie sa le explici ce este un motor de cautare sau SEO si cum ii poate ajuta, semn ca ne indreptam catre un public din ce in ce mai educat. Sau poate doar eu ma indrept?
sursa info: blog.trafic.ro
sursa img: keyboardjunkies.com