Tocmai ce-am ascultat Online Shift la Radio Lynks, emisiune realizata de Ciprian Gavriliu. Tema abordata a fost “Anatomia Ratei de conversie”, avandu-l ca invitat pe Gabriel Curcudel (Krumel).
Pentru cei care nu au avut timp sa urmareasca interesanta emisiune, am luat ceva notite. Banuiesc ca exista multi oameni interesati de subiect, chiar daca nu stiu ce inseamna CRO.
Notite luate de la Krumel despre Rata de Conversie
1. Cateva elemente importante in optimizarea ratei de conversie :
- Setarea obiectivelor;
- Realizarea unui Profil detaliat al potentialului cumparator;
- Corelarea actiunilor cu tipologia site-ului;
- Strategia de business si de marketing a firmei;
- Studiul pietii vizate;
- Identificarea segmentelor care convertesc > intelegerea pietii si a consumatorilor;
- A/B Testing si UX;
- Analiza si utilizarea unor cuvinte cheie pe nise neacoperite;
- Pagina de aterizare;
- Micro-conversiile si lead-urile;
- PR-ul ca mijloc de a creste rata de conversie;
- Corelarea actiunilor cu impactul in procesul CRO;
- Follow-up prin CRM;
- Experienta de cumparare.
Probleme frecvente ce tin de rata de conversie:
- Design-ul paginii de aterizare: anumite elemente (ex: dintr-un formular) nu sunt suficient de vizibile pentru utilizatori sau nu sunt functionale;
- Anunturile (PPC) nu trimit catre o pagina de aterizare (pagina produs) ci catre o categorie de produs / pagina “Acasa”;
- Lead-urile nu sunt valorificate in .ro;
- Se preiau modele de pe .com care functioneaza foarte bine pe piata internationala dar nu se potrivesc pietii din .ro.
Concluzii despre optimizarea ratei de conversie:
- Mesaj + targetare clara > profil consumator;
- Optimizarea paginii de aterizare pentru o experienta de cumparare cat mai usoara;
- Mesajul « Multumesc » de la finalul comenzii;
- Mesajul politicos din online trebuie sa se regaseasca si in offline > CRM;
- Prima Impresie conteaza foarte mult : primele 3-7 secunde petrecute pe site sunt decisive pentru o actiune a consumatorului.
sursa img: wordstream.com