Ce numim LBS in Romania?
Foursquare si Gowalla (poate si UrboPedia). Cam acestea sunt cele trei tipuri de aplicatii LBS folosite in Romania (din cate stiu eu) si ma gandesc ca acest lucru nu se intampla doar datorita lipsei de utilizatori, ci si datorita unei nevoi de “localizare” a aplicatiilor LBS la nivelul Romaniei.
LBS, pe plan international,
se afla la un alt nivel, diversificandu-se de la integrarea de recenzii (Yelp – si UrboPedia incearca in Romania), la integrarea de aplicatii de tipul Augmented Reality (GoldRun), Social Games (MyTown, Shadow Cities) sau Q&A + LBS (Hipster) precum si altele ca Scvngr si Facebook Places, asa cum le puncteaza Alex Bleau in acest articol.
Cautand statistici despre utilizarea LBS in Romania, am gasit o aplicatie foarte interesanta… Problema ei: nu se preteaza pentru afaceri locale de talie mijlocie si/sau mica, iar informatia nu este catalogata la nivel de tari. Mi se pare oarecum ciudat sa limitezi un produs, pentru care inca nu exista suficienta cerere, doar la nivel de multinationale, mai ales cand exista atat de multe afaceri locale mici si mijlocii in toata lumea care ar putea beneficia de acest serviciu. Sper eu ca oamenii vor continua dezvoltarea pentru a rafina instrumentul, actualmente gratuit deoarece functioneaza ca teaser pentru un instrument Social Media dedicat francizelor si retailer-ilor (Valuevine).
Un instrument de analiza gratuit pentru retailerii .com:
Social Footprint > Un instrument care permite unei francize sau unui retailer sa isi descopere amprenta online.
Social Footprint ofera cateva estimate cu privire la:
- Numarul de pagini de Brand >aici sunt incluse comentariile si recenziile consumatorilor despre marca;
- Numarul de consumatori > reprezinta numarul de consumatori care au discutat despre marca analizata;
- Numarul de mesaje zilnice in care marca analizata este mentionata.
Toate aceste informatii sunt prelucate pentru a oferi un estimat de costuri pentru managementul global al activitatii LBS + Facebook + Twitter al unei afaceri cu multiple locatii, la nivel mondial.
LBS incluse in analiza: Yelp, Foursquare, Gowalla, Urbanspoon, Merchant Circle, City Search, alaturi de retelele sociale: Facebook (Fan Pages) si conturi de Twitter.
Eu am analizat amprenta sociala la nivel mondial a marcii Starbucks, iar rezultatul il puteti vedea mai jos:
Probabil, odata cu rafinarea acestui instrument, am putea afla exact cam cat ne costa gestionarea prezentei unei marci in mediul online.
Pana atunci, sa ramanem optimisti: Foursquare inregistreaza un trend ascendent in Romania:
Daca doriti sa aflati mai multe despre LBS, gasiti o serie de articole interesante pe blogul lui Alex Bleau.