• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Fara like sau share despre Digital Planner

Fara like sau share despre Digital Planner

Cum sambata la prima ora Costin a scris despre transformarea like-ului in share iar azi vuieste timeline-ul Twitter despre asta, astazi am ramas fara material pe blog. Nu cred ca are sens sa va povestesc de Like-ul pe care l-am dat aseara paginii lui Bobby Voicu, dar o sa va rog si eu sa dati like paginii mele de fani pe Facebook. Atentie! Acel like nu se va transforma in Share!

Si cum n-aveam despre ce sa scriu azi, m-am apucat sa vorbesc despre o specie 2.0 aparte, care mi-a luminat intotdeauna viata de manager de marketing pentru ca mai mereu imi scapa raspunsul la intrebarea “Ce gaia face Digital Planner-ul asta si de ce am eu nevoie de el? Nu de alta, dar tot ce-mi spunea tinea de abstract si nu de concret, asa cum ar trebui sa fie digitalu’. Bineinteles, urmau si ceva vorbe de duh la adresa lui. Pai in teorie, el este un Media Planner de nisa, nisa online.

Head of Digital Department, New Media Planner, Digital Planner, Digital Manager and New Stuff – denumiri pompoase pentru un om care nici in teorie  nu construieste nimic: planifica distributia bugetului de marketing al unei marci pe tipuri si canale de publicitate online. Bun, ca sa faca chestia asta, in teorie, ar trebui sa beneficieze de munca analistilor de piata online, ale caror rapoarte le comaseaza, le adauga niste poze dragute pentru a le include intr-un PPT (da, sunt specialisti la PPT-uri); in plus, includ aceste date intr-un tabel excel cu termene limita si preturi, rareori cu rezultate estimative pe campanie, pe care il numesc pompos Flow Chart.

Concret, Digital Planner-ul se pricepe la planificarea unor activitati online pe care teoretic le incadreaza in bugetul companiei. Acum doi ani, cand am cunoscut primul digital planner, credeam ca sunt eu mai mica si mai fraiera si nu inteleg ce zice el acolo. Nu mi-a luat mult sa imi dau seama ca de fapt el stie niste poezii si cam atat.

Practic, un digital planner nu stie sa faca nici bannere pentru campaniile de display, nici sa gestioneze camapanii Adwords, nici nu intelege SEO, dar e Social Media Expert si Social PR. In aceste conditii, iti va recita o poezie despre fiecare dintre cele enumerate intr-un mod extraordinar de credibil. Prin urmare, atunci cand ai nevoie de specificatii tehnice ale bannerelor pentru campaniile de display, el te va face sa astepti cel putin o saptamana pentru ca trebuie sa ii raspunda si lui publisher-ul. Daca dupa specificatiile tehnice te-a lasat sa astepti o saptamana, dupa rezultatele campaniei te va lasa sa astepti cel putin o luna si jumatate, dupa care iti va trimite cateva extrase din planul de digital media semnat si stampilat in alb de catre publisheri, alaturi de cateva capturi de ecran cu statistici inutile, iar exemplele pot continua la nesfarsit. Pe SEO, Digital Planner-ul este expert: iti va spune ca apari primul pe Google pe cel mai relevant cuvant cheie, lung de cel putin 79 de caractere, iar CTR-ul pentru campaniile Adwords este de 0,5.

Concluzionand, Digital Planner-ul se pricepe la toate si de fapt la nimic, ca tot romanu’. Tot ce ii trebuie ca sa supravietuiasca este un departament de analisti de marketing si un vanzator (Key Account) bun.

*sursa img: “Trust me, I’m a Media Planner”

Feb 28, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Poveste de duminica2 aplicații Facebook de trimis mărțișoare
Comentarii: 8
  1. Bogdan Vlad
    10 years ago

    Fiindca azi ma simt un pic carcotas trebuie sa spun ca eu nu as fi atat de dur doar cu o anumita pozitie din tot ce inseamna social media ci cu mai toate.

    Poate ca ai dreptate cu privire la digital planneri insa eu personal sunt satul sa vad si armata de experti social media, seo si alte d-astea. Sunt satul sa citesc sfaturi de la unii despre cum trebuie sa procedezi intr-o campanie, cum merge Adwords-ul, care sunt secretele succesului online, cum faci bani din blog, etc fara ca opiniile lor sa aiba un fundament solid. Din cauza acestora, adevaratii experti stau cumva linistiti in umbra fiind greu de observat de cei care vor sa invete ceva. Zic si eu, asa la suparare...

    RaspundeCancel
  2. AnaMatei
    10 years ago

    Bogdan, tu ai dreptate. Inteleg ca si articolul meu este carcotas, insa povesteste una dintre experientele mele.

    Pe acest blog, scriu lucruri pe care le aflu din domeniile care ma intereseaza, lucruri pe care le invat si lucruri pe care le-am facut, fie ca sunt pozitive sau negative.

    Intotdeauna ma gandesc daca intereseaza si pe altcineva ce am de spus. Am decis ca numarul celor interesati este suficient de mare ca sa continui.

    Lucrurile despre care vorbesc aici sunt lucruri pe care le fac mai bine sau mai rau zi de zi pentru x clienti. Cativa au venit si din acest blog. N-ar fi oare stupid din partea mea sa ma apuc sa vorbesc de moda, tinand cont de faptul ca de 4-5 ani traiesc din Marketing traditional sau online?

    RaspundeCancel
    • Bogdan Vlad
      10 years ago

      Te urmaresc de ceva timp si stiu ca lucrurile despre care vorbesti aici se bazeaza pe fapte concrete. Eu ma refeream la cei care, de pilda, iti ofera sfaturi de crestere a traficului pe un blog dar numarul lor de unici este sub 10 pe luna. Nicidecum la tine.

      RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      pentru o clipa, am avut senzatia ca ma certi :))

      RaspundeCancel
  3. Bogdan Vlad
    10 years ago

    :) nu mi-as permite asa ceva!

    RaspundeCancel
  4. Florin
    10 years ago

    Hai ca iti spun aici, chiar daca am sa fiu offTopic :P La multi ani, femeie :p

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Mersi:)

      RaspundeCancel
  5. katairobi
    10 years ago

    ”Digital Planner-ul se pricepe la toate si de fapt la nimic, ca tot romanu’.” Asta imi aduce aminte de ziua cand am fost cu frate meu la o agentie de publicitate si le-am cerut un print mai mare si am primit un raspuns de genu ”practic facem de toate, dar momentan nu va putem ajuta” si cam asta inseamna in ultimul timp o agentie de publicitate in Romania (cel putin in Oradea).

    RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 8 Comments MarketingDigital Manager and New Stuff, digital planner, Head of Digital Department, head of new media, media planner, New Media Planner
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei