Cum sambata la prima ora Costin a scris despre transformarea like-ului in share iar azi vuieste timeline-ul Twitter despre asta, astazi am ramas fara material pe blog. Nu cred ca are sens sa va povestesc de Like-ul pe care l-am dat aseara paginii lui Bobby Voicu, dar o sa va rog si eu sa dati like paginii mele de fani pe Facebook. Atentie! Acel like nu se va transforma in Share!
Si cum n-aveam despre ce sa scriu azi, m-am apucat sa vorbesc despre o specie 2.0 aparte, care mi-a luminat intotdeauna viata de manager de marketing pentru ca mai mereu imi scapa raspunsul la intrebarea “Ce gaia face Digital Planner-ul asta si de ce am eu nevoie de el? Nu de alta, dar tot ce-mi spunea tinea de abstract si nu de concret, asa cum ar trebui sa fie digitalu’. Bineinteles, urmau si ceva vorbe de duh la adresa lui. Pai in teorie, el este un Media Planner de nisa, nisa online.
Head of Digital Department, New Media Planner, Digital Planner, Digital Manager and New Stuff – denumiri pompoase pentru un om care nici in teorie nu construieste nimic: planifica distributia bugetului de marketing al unei marci pe tipuri si canale de publicitate online. Bun, ca sa faca chestia asta, in teorie, ar trebui sa beneficieze de munca analistilor de piata online, ale caror rapoarte le comaseaza, le adauga niste poze dragute pentru a le include intr-un PPT (da, sunt specialisti la PPT-uri); in plus, includ aceste date intr-un tabel excel cu termene limita si preturi, rareori cu rezultate estimative pe campanie, pe care il numesc pompos Flow Chart.
Concret, Digital Planner-ul se pricepe la planificarea unor activitati online pe care teoretic le incadreaza in bugetul companiei. Acum doi ani, cand am cunoscut primul digital planner, credeam ca sunt eu mai mica si mai fraiera si nu inteleg ce zice el acolo. Nu mi-a luat mult sa imi dau seama ca de fapt el stie niste poezii si cam atat.
Practic, un digital planner nu stie sa faca nici bannere pentru campaniile de display, nici sa gestioneze camapanii Adwords, nici nu intelege SEO, dar e Social Media Expert si Social PR. In aceste conditii, iti va recita o poezie despre fiecare dintre cele enumerate intr-un mod extraordinar de credibil. Prin urmare, atunci cand ai nevoie de specificatii tehnice ale bannerelor pentru campaniile de display, el te va face sa astepti cel putin o saptamana pentru ca trebuie sa ii raspunda si lui publisher-ul. Daca dupa specificatiile tehnice te-a lasat sa astepti o saptamana, dupa rezultatele campaniei te va lasa sa astepti cel putin o luna si jumatate, dupa care iti va trimite cateva extrase din planul de digital media semnat si stampilat in alb de catre publisheri, alaturi de cateva capturi de ecran cu statistici inutile, iar exemplele pot continua la nesfarsit. Pe SEO, Digital Planner-ul este expert: iti va spune ca apari primul pe Google pe cel mai relevant cuvant cheie, lung de cel putin 79 de caractere, iar CTR-ul pentru campaniile Adwords este de 0,5.
Concluzionand, Digital Planner-ul se pricepe la toate si de fapt la nimic, ca tot romanu’. Tot ce ii trebuie ca sa supravietuiasca este un departament de analisti de marketing si un vanzator (Key Account) bun.
*sursa img: “Trust me, I’m a Media Planner”