Din start trebuie sa spun ca ideea acestui articol a venit de aici. Este un mini studiu de caz interesant pentru oricine se gandeste sa dezvolte o aplicatie mobila. Mi s-a parut util sa spun ce-am invatat eu din Angry Birds, joc pe care-l vad ca deschizator de drumuri privind noi metode de a marketa aplicatiile mobile.
Doar un exemplu: in Angry Birds Seasons (editia de St.V Day), s-a introdus un nou buton: Bing it. Asta inseamna ca daca nu reusesti sa treci de primul nivel, dupa 10 incercari, ti se da un altfel de Help, respectiv posibilitatea de a cauta tips & tricks pe Bing. Este si aceasta o metoda de monetizare. Aparte de aceste mici detalii, presa vehiculeaza cateva cifre impresionante pentru Angry Birds: $1 milion/luna doar prin bannerele din versiunea de Android.
Angry Birds transpune o filosofie intr-o maniera KISS. Si, nu-i asa, cel mai greu lucru, dar si cel mai inteligent, este sa transmiti idei complexe intr-un mod extrem de simplu.
Ce mesaje stau in spatele acestui joc (aparent “usurel”) si care-s ideile mele privind aplicabilitatea lor in Marketing:
- Transmite idei complexe in actiuni simple, usor de inteles de catre orice tip de consumator.
- Inceputurile sunt dificile iar reusita este conditionata de perseverenta. Intotdeauna te vei lovi de ziduri, important este sa nu renunti.
- Fiecare dintre noi reactioneaza si relationeaza doar la anumite mecanisme de comunicare. Important este sa identifici mecanismele la care reactioneaza publicul tau si sa-i oferi in mod constant o provocare in sensul declansarii acelor mecanisme, care vor conduce la o actiune.
- Sa tintesti sus nu este intotdeauna cea mai buna abordare – uneori este mult mai indicat sa ne setam obiective pe jaloane de proiect in loc sa ne amagim cu atingerea unui obiectiv maret intr-un termen scurt.
- Unghiul din care tintesti poate face diferenta intre succes si esec. In marketing s-ar traduce cam asa: “Forma in care comunici lucrurile face diferenta“.
- Gandeste de 3 ori inainte sa actionezi. S-ar putea ca impulsivitatea sa nu fie cea mai buna abordare pentru a iti atinge scopul. Daca iti vezi concurentul direct ca a intreprins o campanie de Like-uri pe Facebook, nu te entuziasma sa raspunzi cu o campanie similara. O campanie de marketing inceputa fara un mecanism bine pus la punct si un forecast privind rezultatele poate fi un esec.
- Nu repeta actiunile care s-au dovedit ineficiente. Incearca abordari diferite pentru a solutiona problema.
- Testeaza permanent si rafineaza tehnicile folosite > A / B Testing.
- Daca ai un as in maneca, foloseste-l la momentul potrivit!
- Aplicatiile mobile si actiunile din retelele sociale trebuie sa aiba in vedere si aspectul ludic, fie ca vorbim despre o aplicatie utilitara de brand sau o aplicatie de Facebook.
Sunt multe idei si prea putin timp pentru a detalia asemanarile intre Marketingul Aplicatiilor Mobile si Social Media Marketing. In plus, exista un dezinteres vadit la nivel de .ro pentru astfel de articole pentru ca nu se regaseste o aplicabilitate directa. Motivul: desi numarul de smartphone-uri este in crestere in .ro, numarul consumatorilor de aplicatii mobile este foarte mic. Prin urmare, brand-urile mari si agentiile nu prea au de ce sa investeasca in dezvoltarea si marketarea unor aplicatii mobile, tinand cont ca ar trebui sa ia in calcul si costuri de educare a pietii prin campanii ATL.