
Aseara am fost la Online MeetUp sa-l ascult pe Alan Parker (Head of Digital la GolinHarris).
Nu voi detalia prezentarea “Behaving like a RockStar” pentru ca aceasta a fost expusa pe larg de: Laurentiu Buica si Cristian Voiculescu si n-are nici un sens sa repet aceleasi lucruri, desi se pare ca majoritatea prezentarilor SMM din Romania merg pe principiul “Repetitio est mater studiorum”.
Prin urmare voi face o recenzie transanta a prezentarii axata pe ideea de “Social Media Rockstar”. De ce?
M-am plictisit de abstractizarea si conceptualizarea prezentarilor de Social Media. Nu ma asteptam de la un vorbitor cu experienta pe piata externa. Sigur, ca vorbitor strain, poate ai impresia ca in Romania nu se face Social Media la fel ca pe extern. Corect, dar asta se intampla pentru ca lipsesc bugetele. Totusi sunt cativa oameni constiinciosi care mai citesc o carte, un articol, mai vad o prezentare, mai muncesc putin pe SMM intern / extern, mai vad un studiu de caz, mai experimenteaza si per total invata ceva. Pentru acei putini oameni, prezentarea ta generala despre SMM cu nume pompos este banala.
Mii de scuze dar nu pot sa inteleg cum pretinzi ca a-mi arata pagina de Facebook a marcii Toblerone (ce numara aproape 2 milioane de fani) inseamna studiu de caz?! Chestia asta am vazut-o si pe la prezentari romanesti.
Ce inseamna studiu de caz?
Studiu de caz nu inseamna sa-mi arati o pagina de Facebook cu multi fani. Studiu de caz Social Media inseamna sa imi arati metodele concrete pe care le-ai aplicat pe fiecare canal online in parte pentru a iti construi acel panel de fani, cu prezentarea bugetelor investite (grosso modo) si cu raportarea rezultatelor obtinute, bineinteles corelate cu investitia facuta. Esti pe plus? Da. Bun. De abia atunci poti vorbi de ROI. Nu arunca cuvantul “ROI” in discutie doar de dragul conversatiei. Pe mine ma intereseaza metodele concrete prin care ai ajuns tu la ROI pozitiv.
Nu-i asa ca in Social Media totul e foarte usor?!
Cand rostesti obsesiv cuvantul “Easy” nu faci altceva decat sa minimalizezi importanta pe care o dai tu SMM-ului. E simplu. Pai daca e asa simplu, de ce nu avem toti succes?! Daca ai clienti cu bugete de $ milioane, da, nu contest ca este simplu.
Hai sa nu mai oferim ca exemplu de “Social Media Success” marci care au o prezenta puternica in online datorita bugetelor de $milioane investite in offline – Media Traditionala, de-a lungul a 20-30 de ani, poate +50 ani. Este infinit mai usor sa aduci fanii offline ai unei marci cunoscute in mediul online.
Hai sa-ti dau un produs nou si un buget de $500 si sa vedem atunci cum discuti de ROI.
Concluzii
Acest articol a fost generat de prezentarea de aseara, insa nu se refera exclusiv la aceasta, ci la peisajul Social Media romanesc.
Parerile exprimate aici mi se par niste truisme, dar si truismele merita spuse atunci cand constati ca ignoranta Social Media este peste limitele admise.
Nu pretind ca le stiu eu pe toate sau ca ce-am scris aici reprezinta adevaruri absolute. Departe de mine acest gand. Este doar o parere. Vreau sa invat ceva nou si nu prea am de la cine, bineinteles, cu exceptiile de rigoare. Atat.
*Rog atentie sporita la sursa imaginii si data articolului.
Leave a Reply