
Emotiile sunt responsabile pentru aproximativ 85% din deciziile noastre personale si profesionale.
Daca pentru a invata anumite lucruri este indeajuns sa citim online si apoi sa punem in practica, pentru altele, cum ar fi EQ, lucrurile stau putin diferit.
EQ in 4 vorbe: Autoconstientizare | Control Emotional | Comunicare Eficienta | Management Personal
Ziceam ca lucrurile stau putin diferit pentru ca a detine controlul asupra propriilor emotii nu este niciodata un lucru usor de realizat. De foarte multe ori las emotiile de moment sa-mi suprime ratiunea. Sunt convinsa ca cei mai multi dintre noi fac acest lucru.
Dupa destul de multe evenimente despre online, Conferinta despre Inteligenta Emotionala din acest week-end a venit ca o gura de aer proaspat. Ar fi fost interesant ca bloggerii sa participe la aceste workshop-uri pentru ca in mod sigur i-ar fi ajutat.
Ziua 1
Mi s-a confirmat tipul de personalitate cu punctele sale forte dar mai ales cu cele slabe. Am bifat Autocunoasterea inca de la testul Eneagramei insa ieri am aprofundat anumite cunostinte despre fiecare tip de personalitate si am aflat destul de multe lucruri noi.
Cateva idei cu care am plecat de la prima parte a conferintei:
“Poartă-te cu altii așa cum ei ar vrea ca tu să te porți cu ei” – EQ rule #conferintaEQ > Pe Twitter mi s-a raspuns ca este acelasi lucru pe care l-au invatat la gradinita “Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”. Imi pare rau dar nu ati sesizat nuanta.
Suntem diferiti: ne plac lucruri diferite si ne deranjeaza lucruri la fel de diferite. Sa oferi cuiva ceea ce iti doresti tu si sa te astepti sa-i placa si lui este gresit. Nu suntem identici. Mi-e imi place vanilia, tie ciocolata. De ce ti-as da vanilie in loc de ciocolata? Simplu, nu? Ideea este total opusa de cea pe care am invatat-o la gradinita. Teoretic ar trebui sa invatam sa-i ascultam pe cei din jurul nostru si apoi sa le oferim ceea ce ne comunica ei ca-si doresc, nu ceea ce ne-ar placea noua sa primim.
[box]“Suntem responsabili de perceptiile celorlalti asupra noastra”
“Un pas de maturitate pentru noi este să învățăm cum să primim feedback”
“Inteligența emoțională înseamnă capacitatea de a-ți gestiona sentimentele și emoțiile într-un mod inteligent”
“Emoțiile, uneori sunt exact gloanțe pe țeavă. Sunt acolo și sunt inofensive, până când explodează”
“Dominant personalities challenge the Status Quo”
(tweet-urile mele si ale lui Voiculesti)
[/box]
Offtopic si nu chiar > O tehnica de controlare a emotiilor negative
Acum 4 ani, Kiki mi-a impartasit un secret: “Cum sa tipi la cineva fara ca el sa stie vreodata“.
Toti am primit si vom primi e-mail-uri al caror continut ne scoate din sarite iar posibili expeditori ar fi: un sef, un coleg, un client. Instinctual, cei mai impulsivi dintre noi se vor grabi sa raspunda in cel mai agresiv mod cu putinta. Poti sa iti urmezi instinctul si sa zbieri cat te tin tastele la client, sef, coleg sau orice alt personaj care te-a enervat. Secretul: Nu apasa “Send”. Rescrie reply-ul in vreo ora-doua, dupa ce te-ai descarcat de toate emotiile negative prin intermediul primului e-mail (cel pe care nu-l trimiti!). Astfel, nu vei lasa emotiile negative sa-ti gestioneze relatia cu oamenii dificili din viata ta.
Tehnica se poate aplica si la bloguri: nu apesi butonul de publicare al articolului in care te-ai descarcat de toate emotiile negative induse de anumite persoane. M-am surprins folosind aceasta metoda de cateva ori pe acest blog. Intr-adevar, uneori imi mai scapa, dar important este ca reusesc in 99% din cazuri sa-mi stapanesc emotiile negative vizavi de anumite persoane prin intermediul acestei simple tehnici de autocontrol si gestiune a emotiilor. Cel putin in online. In offline e mai greu.
Va rog sa testati!