Oare cati dintre voi aveti senzatia ca o marca va ofera dovezi constante de dragoste...aici in Romania?
Cred ca putem numara aceste marci pe degetele unei singure maini.
Daca ar fi sa aleg doar 2 marci preferate din punct de vedere al atitudinii lor vizavi de consumator, cu siguranta as alege Gloria Jean’s Coffees si IKEA. Sunt doua locuri in care ma duc cu placere pentru ca in mod constant simt afectiunea acestor marci pentru clientii sai.
La Gloria Jean’s Coffees imi plac bauturile (cu mai multe calorii decat vreau sa constientizez) si apreciez francizele bucurestene pentru ca au inteles foarte bine ca fidelizarea clientilor vechi este mai profitabila decat aducerea clientilor noi.
Oamenii draguti de la Gloria Jean’s au conceput acum ceva timp (eu stiu doar de aproximativ 1 an) un card de fidelitate. Prin acesta, la 10 bauturi cumparate dintr-o cafenea Gloria Jean’s ti se ofera o bautura gratis. Nu mai stiu exact cate carduri de fidelitate am consumat intr-un an dar au fost destule. Bineinteles, la aceasta metoda de fidelizare se adauga felul in care oamenii din francizele bucurestene isi trateaza clientii.
Oamenii alesi sa gestioneze relatia cu clientii fac diferenta. Ei spun povestea marcii tale, ei comunica consumatorului filosofia ta si ei au puterea de a transforma un simplu vizitator intr-un client fidel sau nu. Personalul amabil care ma intampina negresit cu zambetul pe buze este motivul pentru care prefer Gloria Jean’s Coffees in loc de Starbucks, cel putin in Bucuresti.
Trecand la al doilea love brand, IKEA reuseste sa transmita aprecierea sa pentru clienti intr-un mod aparte, avand o filosofie destul de diferita de toate celelalte marci prezente pe piata romaneasca.
Atmosfera din magazin si personalul amabil ma determina sa revin. Ati vazut pe cineva care sa intre in IKEA si sa iasa fara sa faca vreo cumparatura? Eu nu. Este singurul magazin din care pur si simplu nu poti sa iesi fara sa iti cumperi ceva, fie ca ai nevoie sau nu de acele obiecte. IKEA transpune afectiunea pentru consumator prin intermediul detaliilor fine – o arta care combina design-ul cu merchandising-ul si branding-ul ambiental.
Ce alte exemple de love brands cunoasteti in piata romaneasca?
sursa img: IKEA AU & Gloria Jean’s Coffees