Din nou despre filosofia LBS , din dorinta de a starni interesul potentialilor beneficiari.
LBS este o metoda relativ simpla de a fideliza clientii unei afaceri locale!
Incepusem sa vorbesc despre LBS in contextul SocialFootPrint – o aplicatie ce vizeaza si identificarea check-in-urilor, recenziilor si comentariilor realizate de consumatorii unei marci (location-based) prin intermediul platformelor si aplicatiilor de tip LBS: Gowalla, UrbanSpoon, Merchant Circle, Foursquare, Facebook, CitySearch si Yelp.
SocialFootPrintReport este o aplicatie gratuita care promoveaza Valuevine = location-based analytics dashboard. Valuevine si SocialFootPrint sunt servicii din piata de LBS .com iar pe Romania nu imi dau seama cat de concludente sunt rezultatele, avand in vedere ca nu prea avem ce masura.
LBS reprezinta doar o tendinta in dezvoltarea Social Media in Romania:
Intuitiv pot spune ca Foursquare a prins cel mai bine printre utilizatorii romani. Cred ca LBS se va dezvolta un pic mai rapid odata cu localizarea serviciului Facebook Places. Bineinteles, rezerve exista chiar daca Facebook a depasit 3 milioane de utilizatori in Romania. Un motiv ar fi ca doar 2% dintre internautii romani acceseaza Internetul de pe mobil si-s convinsa ca-s si mai putini cei care folosesc aplicatii pe smartphones.
Utilizatorii LBS
Avand in vedere ca aplicatiile de tip LBS sunt foarte putin cunoscute printre comerciantii locali, utilizatorii romani n-au nici un fel de motivatie in a le folosi, exceptandu-i pe cei care o fac din pura curiozitate (asa ca mine).
De ce anume are nevoie un utilizator:
- Smartphone
- Internet Mobil (bizar sau nu: achizitia unui smartphone in Romania nu implica si un abonament de date)
- O aplicatie LBS: Foursquare, Gowalla, Facebook Places (de cateva zile) si UrboPedia.
Aceste 3 lucruri sunt necesare pentru a utiliza LBS pentru amuzament.
Alex Bleau a scris o serie de tutoriale despre cum se folosesc aplicatiile LBS.
Ingredientul lipsa din piata de LBS .ro este motivatia si aceasta ar trebui sa vina de la comerciantii locali sub forma de cupoane de reducere.
Ce tipuri de afaceri ar putea beneficia de servicii precum Facebook Places?
Magazinele, mall-urile, supermarket-urile, diferite francize, HoReCa, saloanele de infrumusetare, service-urile auto sau companiile aeriene, etc.
Beneficii pentru afacerile locale?
- Fidelizarea clientului (exemplu: Gloria Jean’s Coffees) > Costul de fidelizare al unui client este intotdeauna mai mic decat costul de achizite al unui client nou!
- Notorietate online, la costuri relativ reduse, prin distribuirea check-in-urilor in retelele de socializare (Twitter si Facebook) si prin recenzii ale consumatorilor: Facebook, UrboPedia (+profil companie & recenzii localizate ale clientilor) si Google HotPot.
- Bani proveniti din clienti fideli sau clienti noi – prin intermediul retelelor sociale.
Si-un soi de infografic ce-ar trebui sa sumarizeze articolul. Asa a iesit…mana pe Illustrator n-am pus!
Despre activarea serviciului Facebook Places in Romania au scris frumos si util Cristian Manafu, Alex Bleau si Alex Negrea.
*Resurse pentru Infografic:
blog.abbashaiderali.com
Leave a Reply