• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Mobile / Aplicatii mobile de marca – trendy?

Aplicatii mobile de marca – trendy?

Daca anul trecut aplicatiile Facebook au devenit oarecum mainstream, anul acesta am senzatia ca the next big thing pentru piata romaneasca este dezvoltarea unei aplicatii mobile de marca. Spun acest lucru pentru ca intru din ce in ce mai mult in contact cu oameni care vin la mine crezand ca am un stoc de programatori mobile, gata sa dezvolte aplicatii de marca.

Cu certitudine, pe plan international, piata de aplicatii mobile de marca este mult mai dezvoltata dar cererile pentru dezvoltatori sunt la fel de mari.

Tind sa cred ca problema nu este reprezentata de lipsa programatorilor ci de lipsa interesului lor pentru a dezvolta aplicatii pentru diferite marci/firme/agentii/companii, probabil datorita unei provocari tehnice/creative mai mici decat in cazul dezvoltarii de aplicatii proprii dar si datorita market-urilor de aplicatii mobile care pot asigura unui dezvoltator venituri in functie de performantele aplicatiei/jocului si bineinteles de investitia in marketing.

Cum ziceam, n-am un stoc ascuns de programatori de aplicatii mobile, dar pot sa va recomand un articol pe acest subiect scris de Alexandru Bleau: Unde gasesti dezvoltatori pentru aplicatiile tale mobile?

Instrument pentru aplicatiile mobile de marca

Trecand peste subiectul dezvoltatorilor si totusi ramanand in acelasi registru, cel al aplicatiilor mobile de marca, vreau sa va arat un serviciu dedicat firmelor care isi doresc sa dezvolte o aplicatie mobila si/sau sa creasca numarul de descarcari: App Accelerator. N-am folosit aplicatia pentru ca n-am facut marketing decat pentru aplicatii si jocuri dezvoltate in regim de studio si nu pentru aplicatii mobile de marca, insa cred ca este un serviciu care merita incercat.

Serviciul functioneaza dupa un principiu aparent simplu: identifica sistemul de operare mobil utilizat de abonati si le ofera un URL unic pentru a descarca aplicatia, in conformitate cu platforma folosita adica ii directioneaza catre market-ul aferent: AppStore, Android Market, Ovi Store, etc. Astfel se poate identifica si procentul din abonatii mobili care au descarcat aplicatia si ca urmare, marca poate avea si un raport clar asupra dezvoltarii de noi aplicatii, rentabilitatea lor, platforma aleasa (in cazul in care nu-si permite o firma de dezvoltare cross-platform).

Pentru a exemplifica intr-o oarecare masura, putem sa ne gandim la m.femeia.ro. Daca si-ar dori sa dezvolte o aplicatie mobila, ar putea utiliza AppAccelerator pentru a isi creste numarul de descarcari ale aplicatiei printre abonati, urmand apoi sa coreleze datele primite de AppAccelerator cu cele din MobileStats. Intr-o prima faza, m.femeia.ro ar putea utiliza datele oferite de Mobile Stats pentru a identifica cea mai populara platforma printre cititorii sai (in acest caz, iOS), lucru de mare ajutor daca nu exista posibilitate pentru dezvoltare de aplicatii cross-platform.

___

Poate ar trebui sa analizam cati oameni am putea atinge printr-o aplicatie de marca inainte de a cauta dezvoltatori.

Va amintesc din nou de cei 2% din internautii romani care acceseaza Internetul de pe mobil…cam putini, nu-i asa?

Site-ul tau are vizite de pe OS-uri mobile? Vezi Analytics – ai acolo o sectiune…

Numarul celor care ajung prin OS-uri mobile pe site-ul tau si marimea pietii romanesti de Internet Mobil sunt primii doi indicatori de luat in calcul inainte de a te decide sa investesti bani intr-o aplicatie mobila de marca.

La cati oameni ar putea ajunge aplicatia ta mobila?

Consumatorul produselor si serviciilor tale este utilizator de Internet Mobil?

Renteaza?

*sursa img

Mar 30, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Online cause-based marketing evolution?Redirectionare permanenta 301 si Canonical URL
Comentarii: 4
  1. Dan Virtopeanu
    10 years ago

    Cifra de 2% din internautii romani care acceseaza internetul de pe mobil este foarte mica daca la jumatatea anului trecut erau aproape 6 milioane de conexiuni la internet mobil conform satisticilor oficiale. Ar insemna ca 7-8 milioane de romani acceseaza internetul de pe o conexiune fixa iar alti 6 milioane folosind conexiuni mobile.

    Limitarea audientei vine mai degraba datorita platformei alese pentru a dezvolta o aplicatie nativa.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Sursa celor 2% este graficul trafic.ro. Am citit declaratia de pe Refresh.ro. Mi-as dori un link catre statisticile oficiale despre care vorbeai pentru a imi completa cunostintele. Datele oficiale privind mediul mobil din Romania (cele gasite de mine) sunt realizate in mare parte de Voxline. :)

      In 2010, 9.014.118 romani aveau acces la Internet, respectiv 42% din totalul populatiei (21.462.186), conform EuroStat. Pornind de aici, mi-e greu sa cred in 6 milioane de conexiuni mobile...

      Presupunand ca sunt intr-adevar 6 milioane de conexiuni mobile, cate oare sunt folosite mai departe de Google Search?

      Cred ca motivatia de achizitie a unui smartphone in Romania nu este tocmai incurajatoare pentru dezvoltarea aplicatiilor mobile. Dezvoltarea cross-platform este incontestabil o problema insa pana sa ajungem la ea trebuie sa ne gandim cati utilizatori de aplicatii exista printre consumatorii obisnuiti. Acestea ar fi niste date cu adevarat utile alaturi de un numar total de utilizatori unici de mobisite-uri.

      Multumesc frumos

      RaspundeCancel
  2. Dan Virtopeanu
    10 years ago

    Rapoartele statistice ANCOM sunt disponibile online pe site-ul oficial ancom.org.ro, sectiunea rapoarte date statistice.

    Alte cifre pe care noi le comunicam despre utilizatorii de internet mobil din Romania sunt preluate fie de la operatorii de telefonie locali, fie de la retelele internationale cu care colaboram si mare parte din ele au fost facute publice in presa de specialitate. In ceea ce priveste utilizatorii de internet din Romania, sunt mai multe surse dar nici una nu se compara din punctul meu de vedere cu raportarile statistice si cifrele comunicate de furnizori, prin urmare trebuie sa ne multumim cu estimari privind numarul lor, precum cea de la Eurostat si sa acceptam ca in medie mai mult de 3 persoane folosesc aceeasi conexiune la internet (sincer am mari rezerve...)

    Nu stiu cati folosec Google Search pe mobil, stiu doar ca un numar impresionant acceseaza mobi site-uri de pe feature phone iar ponderea smartphone in traficul mobile web inca este foarte mica in Romania, de unde si cifra mica pe care o contorizeaza trafic.ro

    Cat despre utilizatorii de aplicatii din Romania, sunt de acord cu tine ca o cifra documentata ar fi foarte utila, din pacate nu avem nici macar o cifra clara privind penetrarea smartphone si cam de aici se poate porni o strategie de a folosi aplicatie branduita. Acesta e motivul pentru care eu recomand aplicatii mobile web vs aplicatii native pentru brandurile care se adreseaza pietei locale.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      10 years ago

      Multumesc frumos pentru info.

      RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 4 Comments Marketing, Mobileaplicatii mobile, aplicatii mobile de marca, Mobile Apps Marketing, mobile marketing
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei