• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Un exercitiu in gestionarea relatiei cu clientii

Un exercitiu in gestionarea relatiei cu clientii

Sa presupunem ca ai suficienti clienti si lucrezi doar la surplus, vorba lui Costin.

Se dau urmatoarele doua situatii ipotetice, la care sunt rugati sa raspunda doar cei care sunt implicati direct in gestionarea relatiei cu clientii:

1) Ai un client nou. Acesta incepe sa negocieze pe oferta ta desi nu prea stie cu exactitate ce urmeaza sa achizitioneze. Clientul stie ca s-ar putea sa aiba beneficii financiare de pe urma serviciului tau. Incerci sa-i argumentezi oferta si sa-i explici beneficiile dar fara succes. Din putina ta experienta de viata si de relatii cu clientii, tu ai invatat foarte bine un lucru: clientii cu care ai negociat in trecut ti-au adus numai neplaceri.

2) Sa presupunem ca ai acelasi tip de client, cel care iti negociaza oferta pana in panzele albe. Ti-ai calcat pe inima si ai oferit un pret acceptabil pentru client. Ti-ai facut treaba decent, desi ti s-au pus o gramada de piedici si ti s-a adus mult stres inutil. Dupa x luni, iti spune ca vrea sa prelungeasca contractul, semn ca i-ai indeplinit asteptarile.

Rog ajutor cu cateva argumente pentru raspunsuri in comentarii.

*sursa img

Apr 5, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Gasim promotii Foursquare in Bucuresti?Va place H&M?
Comentarii: 6
  1. Raul
    10 years ago

    1. ) NU . Mai bine stai degeaba decat sa lucrezi degeaba .
    2. ) NU . Masochismul nu-si are rostul in relatiile profesionale.

    RaspundeCancel
  2. Eugen Paun
    10 years ago

    Mai niciodată nu merită să te vinzi prea ieftin, unii o vor lua ca semn de slăbiciune și vor profita pe viitor. Nici să fii radical ca Raul, poate unii nu-și permit să nu muncească.

    La partea a doua depinde cât de mult ai nevoie de contractul respectiv, ce beneficii pe termen lung îți poate aduce și cu ce volum de muncă ai de a face. Dacă e un client mai dificil, dar care te poate recomanda mai departe sau cu care te poți mândri în portofoliu, atunci situația se complică, mai multe variabile în ecuație.

    RaspundeCancel
    • Raul
      10 years ago

      Eugen , nici eu nu-mi permit sa nu muncesc dar exact cum spuneam mai sus : mai bine stau pe degeaba decat sa muncesc pe degeaba :)

      RaspundeCancel
  3. gbonline
    10 years ago

    La punctul nr. 1 - Negociez pana la un pret pe care mi-l impun dinainte. Pana acum am reusit mereu sa negociez cu clientii "pretul minim" care ptr mine este pretul corect ;)
    La punctul 2 continui doar cu anumite conditii. Daca le accepta sau nu e problema clientului. Eu deja l-am convins ca-mi fac bine treaba.

    RaspundeCancel
  4. AnaMatei
    10 years ago

    Mersiii :D

    RaspundeCancel
  5. Constantin
    10 years ago

    Câteodată mai accept și lucrări pro-bono doar pentru experiență. Asta dacă am timp, evident.

    RaspundeCancel

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

10 years ago 6 Comments Marketingclienti, freelancer, gestionarea relatiei cu clientii, negociere, relatii cu clientii
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei