Sa presupunem ca ai suficienti clienti si lucrezi doar la surplus, vorba lui Costin.
Se dau urmatoarele doua situatii ipotetice, la care sunt rugati sa raspunda doar cei care sunt implicati direct in gestionarea relatiei cu clientii:
1) Ai un client nou. Acesta incepe sa negocieze pe oferta ta desi nu prea stie cu exactitate ce urmeaza sa achizitioneze. Clientul stie ca s-ar putea sa aiba beneficii financiare de pe urma serviciului tau. Incerci sa-i argumentezi oferta si sa-i explici beneficiile dar fara succes. Din putina ta experienta de viata si de relatii cu clientii, tu ai invatat foarte bine un lucru: clientii cu care ai negociat in trecut ti-au adus numai neplaceri.
2) Sa presupunem ca ai acelasi tip de client, cel care iti negociaza oferta pana in panzele albe. Ti-ai calcat pe inima si ai oferit un pret acceptabil pentru client. Ti-ai facut treaba decent, desi ti s-au pus o gramada de piedici si ti s-a adus mult stres inutil. Dupa x luni, iti spune ca vrea sa prelungeasca contractul, semn ca i-ai indeplinit asteptarile.
Rog ajutor cu cateva argumente pentru raspunsuri in comentarii.