Ma tot gandesc sa incerc introducerea QR Codes intr-o campanie si as avea nevoie de mai multe idei despre cum le-as putea folosi.
Mi se pare destul de dificil pentru ca vreau sa testez pe piata romaneasca si nu stiu cati consumatori as atinge, cu toate ca avem urmatoarele statistici oferite de Voxline:
- 113.5% rata de penetrare cartele sim “active”
- 24,4 mil. utilizatori activi de servicii de telefonie mobila
- 5,77 mil. conexiuni mobile la internet, in iunie 2010
Desigur, exista un ghid realizat de Voxline si cateva articole cu exemple de utilizare a codurilor QR (Quick Response): Utilizare coduri QR in Turism, QR coduri ca accesorii de moda. Totusi, mi-ar placea sa aflu si alte idei interesante de intrebuintare a codurilor QR:
Din lecturi, am extras urmatoarele informatii care ar putea fi introduse in codurile QR:
- Util: Harta Interactiva: Gaseste magazinul nostru, locatia evenimentului.
- Util: Coduri de acces la aplicatiile mobile utilitare de transporturi publice/taxi.
- Distractiv: “Vanatoare de comori virtuale” imbinate cu hartile interactive.
- Util: Tutoriale audio-video > idei de utilizare pentru produsele din magazin (ex: cum sa folosesti siropul de ciocolata – retete pentru 3 deserturi).
- Util: Fidelizarea clientului prin oferirea de informatii suplimentare odata cu bonul fiscal (ex: cumperi 4 lt de ulei de motor iar informatiile din QR codul primit iti ofera un ghid despre cum poti sa-ti schimbi singur uleiul la masina).
- Util: Informatii la raft (ofera informatii despre numar de calorii al unui produs de larg consum).
- Distractiv: Fidelizarea clientului prin oferirea unui cod promotional de accesare a unui joc mobil cu sau fara legatura cu marca.
- Distractiv si util: Cresterea numarului de fani pe pagina de Facebook: Vezi aplicatia/jocul de pe Facebook in pagina noastra de fani!
- Util: Conectarea consumatorului offline la mediul online prin plasarea de coduri QR in brosuri, pliante sau direct pe produse.
Am omis intentionat 2 alte moduri de utilizare a QR codurilor: campaniile promotionale (in calitate de consumator, nu as fi surprinsa) si partea de utilizare a codurilor QR pe panouri stradale (nu cred ca ar exista suficienti consumatori romani care s-ar opri din drum pentru a “revendica” coduri QR de pe panouri stradale).
Mi-ar placea sa aflu si alte idei privind intrebuintarea QR Codurilor intr-o campanie de marketing.
*sursa img