
Facebook a fost prima retea de socializare care a raspuns nevoii de comunicare directa si personala a marcilor cu clientii lor prin intermediul paginilor.
In timp, paginile au devenit din ce in ce mai usor de personalizat, astfel incat fiecarei marci ii sunt oferite toate instrumentele pentru a-si exprima mesajul intr-o maniera unica si totusi ordonata.
Propagarea paginii de fani in alte retele sociale
Prima retea sociala care a recunoscut succesul paginilor pe Facebook a fost LinkedIn, care a oferit posibilitatea companiilor sa-si realizeze pagini profesionale, a caror utilitate merge catre inlesnirea comunicarii B2B.
Acum cateva zile, Foursquare s-a alaturat miscarii si a personalizat ideea de pagini pentru afacerile locale. Mi se pare un argument in favoarea dezvoltarii LBS in Romania si un ajutor pentru promovarea afacerilor locale in mediul online-mobile, desi posibilitatea de personalizare este limitata la un banner de tip leaderboard si cateva informatii suplimentare in partea dreapta a check-in-urilor, chiar deasupra comunitatii Foursquare a unei marci.
Pages Gallery este locul in care un utilizator de Foursquare poate vizualiza paginile afacerilor locale preferate si isi poate alcatui o colectie de sfaturi oferite de ceilalti utilizatori sau de catre reprezentantii afacerilor locale.
De cateva zile, se tot aud zvonuri despre posibile pagini pe Twitter, realizate pe modelul celor de pe Facebook. Intr-adevar, aici mi se pare o noua incercare de monetizare a retelei si sunt foarte curioasa cum vor fi implementate paginile pe Twitter pentru a raspunde nevoii de comunicare a marcilor in timp real…
Intre timp, Facebook a trecut la noi modele de monetizare a retelei prin: Sponsored Stories (implementat), Deals si Related Adverts (anunturi sponsorizate contextuale) – ambele in curs de implementare.