Voi povesti pe scurt despre primele trairi asociate cu Enchantment (Guy Kawasaki), alaturi de cateva ganduri despre marketingul unei carti de Social Media si Dezvoltare Personala.
Enchantment: arta de a schimba inima, mintea si actiunile oamenilor
Abordarea Emotionala
Cu siguranta ati intalnit oameni care va incanta prin felul lor de a comunica, prin atentia pe care v-o acorda, prin entuziasmul pe care il starnesc in voi si modul placut in care va surprind.
Din pacate, ii intalnim rar pe cei care stapanesc arta de a ne schimba inima, mintea si actiunile, dezvelindu-ne de scut, dezarmandu-ne in batalia neincrederii in oameni.
Enchantment incearca sa ne arate cum putem deveni acesti oameni incantatori dar si cum putem rezista oamenilor care ne incanta.
Oamenii care ne incanta
Saptamana trecuta, am discutat cu un om caruia ii plac oamenii. Am descoperit unul dintre putinii romani care au darul de a te incanta de la prima intrevedere.
Zambetul sincer, strangerea de mana calda, hainele casual si mai ales naturaletea vorbelor sale m-au incantat in primele 5 minute ale conversatiei noastre. Sunt putini oameni care se pot opri din tumultul problemelor cu care se intalnesc zilnic pentru a savura o discutie. Si mai putini sunt cei care iti zambesc.
Nu mica mi-a fost mirarea sa descopar teoretizarea intalnirii mele in cartea lui Kawasaki, care prezinta cei 4 factori principali in conturarea unei primei impresii pozitive: zambetul, strangerea de mana potrivita, hainele si vorbele potrivite. Stiati ca exista o formula matematica pentru strangerea de mana perfecta? 🙂
Abordarea de Marketing
Promisiune si USP: Guy Kawasaki / Seth Godin
Prefata unei carti este vazuta de multi autori de Marketing ca singurul mijloc al scriitorului de a realiza un USP, respectiv singura cale prin care autorul isi poate “vinde” cartea.
Guy Kawasaki ofera cititorului/clientului un USP memorabil inca din primele pagini. Spre deosebire de Seth Godin, care foloseste cele 2 pagini de prefata pentru a te convinge ca merita sa-i cumperi cartea, Kawasaki te pune intr-o situatie de castig mutual, respectiv iti ofera un rezumat de 4 randuri pentru fiecare capitol al cartii, cu o fraza de inceput pe modelul unui ADCopy, evidentiat prin Bold.
Daca as fi intrat intr-o librarie londoneza, probabil as fi deschis cele doua carti pentru a scana prima jumatate de pagina a fiecareia, in incercarea de a ma decide pe care sa o cumpar. S. Godin nu m-ar fi convins, G. Kawasaki da.
Citind cele doua carti – Tribes (Seth Godin) si Enchantment (Guy Kawasaki) – mi-am dat seama de o diferenta destul de mare de abordare: cartea lui Seth Godin este o culegere de exemple presarata cu “insight-uri”, pe cand Enchantment este o culegere de “insight-uri” presarata cu exemple (am citit Tribes anul trecut; din Enchantment am citit doar un sfert).
Atentie la detalii in comunicare
Cu riscul de a insira truisme: calitatea se vede in detalii. Guy Kawasaki te incanta prin atentia pe care o acorda fiecarui detaliu: structura paragrafelor, ideile care sumarizeaza paragrafele, micile povestiri ale Marketer-ilor de la sfarsitul fiecarui capitol. Cand deschizi Enchantment, esti vrajit. Este un ritual similar cu cel de Unboxing.
Mi-am luat sticky notes si un pix imediat dupa ce am citit introducerea, cu gandul de a nota pasajele care mi se par cele mai importante.
Modul in care se prezinta Enchantment vine ca un sir lung de argumente ce sustin USP-ul de la inceputul cartii si promisiunea unei experiente unice. Va recomand sa cititi si strategia Social Media pentru lansarea Enchantment.
Guy Kawasaki ma incanta si spun asta pentru ca am zambit de nenumarate ori citind primele capitole din Enchantment.
Cateva idei desprinse din paginile Enchantment
“Enchantment is a marathon, not a sprint”
“Create win win situations”
“Pursuing your passions makes you more interesting & interesting people are enchanting”
“Make your product about extreme emotional stories” (Emotional Apple Behavior)
Va recomand Enchantment din tot sufletul.
Leave a Reply