Aseara am participat pentru prima oara la o intalnire 2 Parale, atrasa fiind de prezentarea lui Krumel.
Un strop de Marketing Afiliat
Recunosc ca abia acum un an si cateva luni am inteles mecanismul Marketingului Afiliat, explicat de o colega de la fosta agentie. Adservere, Advertiseri, Publisheri in contextul Marketingului Afiliat, lucruri auzite doar in treacat de la Online Managerul Nemira, cu 3 ani in urma, si-au gasit raspunsuri (evident partiale) in explicatiile colegei din departamentul de Traffic Management al agentiei. Am citit diverse pe net dar fara sa pun in practica, marturisesc ca habar n-am ce-i cu Afilierea.
Prezentarea lui Dorin Boerescu
- Mi-a placut clipul 2 Parale, construit dupa principiul KISS.
- Interesanta confirmarea ca cele mai mari conversii inca vin din Moda.
- Afilierea leaga prietenii 🙂 Un reprezentant Groupon a anuntat intrarea recenta in 2Parale. Am zarit si Kuponiada printre clientii 2 Parale. Interesant.
Aportul SEO in Afliere – prezentarea lui Krumel
Krumel spune multe lucruri interesante, iar pe unele dintre ele le puteti gasi in prezentarea de mai jos.
Cateodata, eu prind drag doar de o idee, de obicei una cu care nu m-am mai intalnit:
Slide 7: Strategia de cuvinte cheie defalcata pe: SEO (long tail+ middle keywords) & Afiliere (head keywords).
Krumel a vorbit si despre comparatoarele de preturi din zona e-commerce, atat din punct de vedere al zvonurilor legate de catalogarea lor ca ferme de continut, cat si ca surse de continut duplicat si pozitionare preferentiala in SERPs (in raport cu magazinele online).
Ce inseamna sa fii primul in motoarele de cautare – Bogdan Aron
Trecand peste AdCopy-ul de succes al prezentarii si peste Piata de Linkuri, tot de succes, ajungem la partea cea mai interesanta (pentru mine) a prezentarii:
Cat trafic organic primesc primele 10 pozitii din SERPs? (Slide 9)
Pozitia 1 pe Google.ro > 48.56%
Pozitia 2 pe Google.ro >14.36%
Pozitia 3 pe Google.ro > 9, 34%
De mentionat ca aceste cifre sunt doar estimari, realizate pe un esantion reprezentativ, cel mai probabil pe cele 40.000 de site-uri inscrise in Trafic.ro.
O mica paranteza
Discutia “pozitiilor” este una extrem de amuzanta daca te gandesti ce intelege omul prin “cuvant cheie pe prima pozitie in Google”. 2 “perle” comune dar intotdeauna amuzante:
- “Sunt primul pe Google pe cuvantul [pune aici orice acronim tehnic cu volum mai mic de 10 cautari].” Nimeni, dar nimeni, n-ar tasta acel acronim tehnic pe Google.ro, mai ales pentru un produs uzual.
- “Sunt pasionat de SEO. Uite pe cuvantul cheie [domeniulmeu.ro] apar pe pozitia 1 pe Google.ro” Asta se numeste inspiratie: sa-ti cumperi domeniu pe un cuvant “traficat” :). Cazurile indicate in exemplu nu erau heavy keyword domains, respectiv cuvinte cheie cu un volum mare si constant de trafic.
Revenind, Ionut Munteanu ne-a invitat sambata la Lumea SEO PPC, dupa ce a animat incaperea cu exuberanta sa din timpul prezentarilor.
Foarte draguta organizarea evenimentului, desi am inteles ca au fost ceva nemultumiri printre cei care au primit invitatia prin e-mail, chiar in ziua evenimentului.
Eu zic sa nu ne suparam ca am fost invitati mai tarziu decat ne doream. Puteam si noi sa tinem un calendar al evenimentelor periodice, pe temele care ne intereseaza sau puteam apela la calendarul Refresh.ro.
Leave a Reply