• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Social Media Marketing / Analiza concurentei pe Facebook

Analiza concurentei pe Facebook

facebook engagement rate

Ati incercat vreodata sa faceti o analiza a concurentilor pe Facebook?

De incercat, am incercat. Am ales 6 concurenti pentru o pagina si tot a fost destul de greu. Norocul meu a fost ca  3 din cei 6 concurenti, selectati pe baza concurentei offline si a celei online (Auditul SEO), n-aveau cont sau pagina. Bun, am ramas cu 3 concurenti. Bineinteles, m-am intrebat ce as putea sa masor, respectiv care sunt cei mai importanti indicatorii de performanta pe Facebook in contextul unei analize a concurentei. Am ajuns la o lista scurta:

  1. Marimea comunitatii: numarul de fani
  2. Rata de crestere a comunitatii
  3. Interactivitatea (Engagement Rate)
  4. Scorul Paginii
  5. Activitatea fanilor pe Wall
  6. Activitatea administratorului pe Wall
  7. Feedback-ul fanilor
  8. Fani activi versus fani inactivi

Nu a fost foarte greu sa ajung la lista indicatorilor de performanta. Problema adevarata a inceput atunci cand mi-am dat seama ca nu as avea suficient timp sa analizez toti indicatorii de mai sus pentru ca nu am acces la toate informatiile prelucrate despre paginile analizate si evaluarea “manuala” este mai mult empirica decat statistica.

Daca primele doua puncte: numarul de fani si rata de crestere a comunitatii sunt usor de aflat, pentru restul ai doua optiuni: fie te apuci sa analizezi minutios toate conturile, filtrandu-le dupa anumite criterii, fie apelezi la solutii platite. Scorul unei pagini Facebook il poti afla cu ajutorul Socialbakers.

Un element foarte important in studiul concurentei: ER

ER – Engagement Rate este de fapt marimea reala a comunitatii create in jurul unei pagini de Facebook. Un ER bun, respectiv nivelul de interactiune al fanilor cu o marca ar trebui sa fie obiectivul oricarui administrator de pagina Facebook, evident in detrimentul numarului de “Like-uri”.
Formula de calcul pentru Engagement Rate este destul de simpla in teorie; practic, ai nevoie de mult timp si multa rabdare pentru a o calcula manual pentru fiecare concurent in parte.

facebook engagement rate

Care ar fi valoarea optima pentru ER?

Pentru un numar de fani situat in intervalul 0 – 10.000, valoarea medie a ER este de 0,96% (conform Socialbakers).

La momentul incercarii de a realiza un studiu al concurentei pe Facebook, m-am oprit la o analiza superficiala, datorita costurilor implicate de un instrument ca Socialbakers Analytics dar acum ii tot dau tarcoale, mai ales dupa ce-am vazut clipul de mai jos:

*sursa img

Apr 25, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

SentiMatrix: Analiza Sentimentului5 mituri despre viata de freelancer
Comentarii: 2
  1. Manuel
    12 years ago

    Hmmm, parca la fel este engagementul si la bloguri. Adica, maxim 0,5 - 1 % dintre vizitatori actioneaza in vreun fel : like, share, commment. Am si eu o pagina de FB. Nu ar fi rau sa vad ce zice :D

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      12 years ago

      PostRank masoara engagement rate pe bloguri. Pentru FB mai sunt multe de zis dar sper sa revin asupra subiectului cat de curand :).

      RaspundeCancel
Pingbacks: 2
  1. Schema logica: SEO in Social Media=Social Content Optimization | Ana Matei's Blog
    12 years ago
  2. Facebrands Pro - un instrument util pentru marketeri | Ana Matei's Blog
    12 years ago

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

12 years ago 4 Comments Marketing, Social Media Marketinganaliza concurentei, analiza concurentei pe Facebook, facebook, FanPage, pagina de facebook, social bakers
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei