Ati incercat vreodata sa faceti o analiza a concurentilor pe Facebook?
De incercat, am incercat. Am ales 6 concurenti pentru o pagina si tot a fost destul de greu. Norocul meu a fost ca 3 din cei 6 concurenti, selectati pe baza concurentei offline si a celei online (Auditul SEO), n-aveau cont sau pagina. Bun, am ramas cu 3 concurenti. Bineinteles, m-am intrebat ce as putea sa masor, respectiv care sunt cei mai importanti indicatorii de performanta pe Facebook in contextul unei analize a concurentei. Am ajuns la o lista scurta:
- Marimea comunitatii: numarul de fani
- Rata de crestere a comunitatii
- Interactivitatea (Engagement Rate)
- Scorul Paginii
- Activitatea fanilor pe Wall
- Activitatea administratorului pe Wall
- Feedback-ul fanilor
- Fani activi versus fani inactivi
Nu a fost foarte greu sa ajung la lista indicatorilor de performanta. Problema adevarata a inceput atunci cand mi-am dat seama ca nu as avea suficient timp sa analizez toti indicatorii de mai sus pentru ca nu am acces la toate informatiile prelucrate despre paginile analizate si evaluarea “manuala” este mai mult empirica decat statistica.
Daca primele doua puncte: numarul de fani si rata de crestere a comunitatii sunt usor de aflat, pentru restul ai doua optiuni: fie te apuci sa analizezi minutios toate conturile, filtrandu-le dupa anumite criterii, fie apelezi la solutii platite. Scorul unei pagini Facebook il poti afla cu ajutorul Socialbakers.
Un element foarte important in studiul concurentei: ER
ER – Engagement Rate este de fapt marimea reala a comunitatii create in jurul unei pagini de Facebook. Un ER bun, respectiv nivelul de interactiune al fanilor cu o marca ar trebui sa fie obiectivul oricarui administrator de pagina Facebook, evident in detrimentul numarului de “Like-uri”.
Formula de calcul pentru Engagement Rate este destul de simpla in teorie; practic, ai nevoie de mult timp si multa rabdare pentru a o calcula manual pentru fiecare concurent in parte.
Care ar fi valoarea optima pentru ER?
Pentru un numar de fani situat in intervalul 0 – 10.000, valoarea medie a ER este de 0,96% (conform Socialbakers).
La momentul incercarii de a realiza un studiu al concurentei pe Facebook, m-am oprit la o analiza superficiala, datorita costurilor implicate de un instrument ca Socialbakers Analytics dar acum ii tot dau tarcoale, mai ales dupa ce-am vazut clipul de mai jos: