
Link Building-ul este un subiect prea stufos pentru a fi expus intr-un singur articol. Prin urmare, voi mentiona cateva articole interesante despre Link Building, realizate de la colegi din .ro, la sfarsitul articolului. Am ales 3 metode de Link Building pe .com care s-au dovedit eficiente in cea mai ampla campanie de Link Building pe care am realizat-o anul trecut.
Articolul abordeaza doar Link Building-ului natural din cauza cercetatorilor britanici, care au descoperit recent scaderea dramatica a imaginatiei unui marketer, atunci cand acesta apeleaza la link building-ul platit.
Obiectivele activitatii de Link Building
- Pozitionare preferentiala pe cuvinte cheie relevante pentru site
- Trafic relevant
- Conversii
Link Building .com versus .ro
Link Building-ul pentru mine: o problema mare in .ro si o plimbare lunga dar eficienta in .com si .fr.
Cel mai important obiectiv pentru Link Building ar trebui sa fie conversiile. In .ro, conversiile rareori reprezinta rezultatul muncii depuse pentru obtinerea IBL-urilor datorita posibilitatilor limitate la: directoare, agregatoare, social bookmarking, forumuri si alte lucruri care, desi ajuta in procesul de optimizare al site-ului, rareori au capacitatea de a genera vanzari.
Pe .com, activitatea de Link Building este mai eficienta pentru ca exista numeroase site-uri si bloguri de nisa, bloggerii sunt deschisi catre realizarea unor recenzii gratuite (cu link-uri catre site din articol) iar numarul de utilizatori pe care ii poate atinge un produs ce faciliteaza UGC este mult mai mare. Acestea sunt diferentele majore constatate de mine intre link building-ul pe .com si cel pe .ro . Astept cu mare drag si alte pareri.
3 canale de Link Building pe .com
Link Building pe bloguri
Tot ce ai nevoie pentru un Link Building eficient pe blogurile de nisa din .com este o strategie coerenta, axata de obicei pe trei actiuni: identificarea canalelor de promovare, intocmirea unei liste scurte si contactarea bloggerilor. Oamenii sunt foarte deschisi, singura conditie ar fi ca e-mail-urile trimise sa fie personale si nu automate. Metoda am testat-o pe recenzii de produs, ceea ce presupune o munca suplimentara pentru blogger, care acorda timp testarii produsului, uneori oferit gratuit, alteori cumparat chiar de el. Pentru marketer, efortul este mai mare dar beneficiile sunt pe masura.
Link Building prin agregatoarele de articole
Agregatoarele de articole sunt o metoda destul de buna de a atrage nu numai un IBL catre site dar si trafic relevant si constant pe parcursul unei perioade. (ex: Squidoo aduce in medie 60 de unici pe zi dintr-un singur articol/luna – Lens).
Link Building prin UGC
Link Building prin UGC este poate cea mai eficienta metoda de link building pentru ca genereaza cele mai multe conversii (cel putin pe vanzarea de produse). Evident, este si cea mai grea metoda pentru ca nu tine doar marketer, ci si de oameni capabili sa creeze platforma care sa permita utilizatorilor sa genereze continut foarte usor.
Un marketer este “limitat” la realizarea conceptului, atribuirea link-urilor pe UGC si implementarea sistemului de monitorizare a continutului generat de utilizatori. Partea dificila, care se aplica indeosebi produselor, cade in atributia unui programator, capabil sa transforme conceptul intr-o platforma intuitiva si distractiva pentru utilizatori.
Tehnica testata de mine a implicat UGC in imagini purtatoare de ancora pe numele de brand cu linkul catre site si mentiune a contului de Twitter aferent marcii, astfel incat sa imi permita o monitorizare cat mai usoara. Intr-adevar, am descoperit si utilizatori care si-au trimis imaginile pe e-mail direct din aplicatie pentru ca mai apoi sa le insereze in articole pe blogurile lor.
Articole interesante despre Link Building
6 articole despre Link Building via Krumel
Metode de Link Building via Web Copywriter