
Despre piata de Mobile din Ro
In februarie – martie am incercat sa fac un raport privind piata de mobile din Romania si masura in care companiile ar putea folosi mobile marketing-ul pentru promovarea produselor si serviciilor. Am constatat ca exista foarte multe previziuni si destul de putine statistici concrete (bazate pe studii de piata) pentru aceasta piata micuta dar in crestere. Prin urmare, companiile au o singura optiune: sa aloce bugete pentru campanii de test, iar aici vorbesc doar de aplicatii mobile de marca.
Fiecare intalnire a dezvoltatorilor de mobile apps aduce un pic mai multe informatii despre aceasta piata precum si despre modalitatea de marketare a aplicatiilor mobile, acesta fiind motivul principal pentru participarea mea la Mobile Apps Dev Meetup.
Mobile Apps Development Meetup
La Mobile Apps Development Meetup s-a discutat mult despre Qt – mediul de dezvoltare al aplicatiilor pentru Ovi Store, care a ajuns la 5 milioane de download-uri zilnice, majoritatea vorbitorilor prezenti fiind dezvoltatori de aplicatii Nokia.
Jure Sustersic a anuntat ca Ovi Store va implementa modelul de business freemium a.k.a. Apple: in-App Purchase, aflat momentan in Beta.
Am fost placut surprinsa sa vad 3 tineri din Ploiesti la eveniment, prezentand un joculet simpatic cu care participa la competitia Qt developers organizata de Nokia: Fillr (vezi clipul de prezentare Fillr din finala).
Printre altele, am aflat un lucru destul de interesant: 83% din utilizatorii de aplicatii mobile deschid doar aplicatii votate cu 4* sau 5*, ceea ce ar justifica intr-o oarecare masura munca de realiza un pre-launch al aplicatiilor mobile care sa aduca recenzii pozitive si un rating foarte bun in App Stores, inca din prima zi. Bineinteles, crearea unui pre-launch pentru o aplicatie mobila are ca obiectiv testarea in vederea imbunatatirii produsului inainte de lansarea lui pe piata, iar marketingul prin recenzii cade oarecum in plan secund.
In cadrul intalnirii s-a discutat si despre Poken versus QR Codes. Cele doua actioneaza ca medii de stocare a informatiilor si au ca scop de marketing cresterea interactiunii unei marci cu consumatorul ei.
Mi-ar fi placut ca la Mobile Apps Development Meetup sa fi avut printre vorbitori si dezvoltatori de aplicatii mobile pentru Android si iOS, cu toate ca prezentarea iQuest s-a axat pe dezvoltarea aplicatiilor mobile cross-platform:
Va invit sa cititi si recenzia lui Radu Moiceanu despre Mobile Marketing Conference 2011, realizata pentru Androider.ro.
Leave a Reply