Social Media Summit Sibiu – rezumatul meu
Zoso a deschis SMS Sibiu cu o prezentare despre “influencers”, mai precis alegerea bloggerilor potriviti pentru o campanie, insistand asupra diferentelor dintre vizibilitate si influenta in Social Media, un aspect foarte des confundat.
Bobby Voicu a vorbit despre campania Desperados si a prezentat pe scurt reperele unei strategii de Social Media Marketing. Astept cu interes publicarea prezentarii.
Chinezu a militat pentru educarea blogosferei, explicand necesitatea unui mindset de antreprenoriat 2.0: blogul ca second job si a lansat Blogal Intiative – o agentie de publicitate pe bloguri de tip Spada si Standout.
Alexandru Negrea a vorbit despre ce isi doresc companiile de la Social Media.
Ciprian Stavar – un bun povestitor, din pacate fara o poveste despre Social Media Marketing.
Miruna de la Si Blondele Gandesc a tinut o prezentare foarte personala a inceputurilor sale in blogosfera, punand accentul pe satisfactiile unui blog, iesind putin din decorul discutiilor pecuniare ce acaparasera conferinta.
Ruxandra Predescu a prezentat festivalul FITS ce se va tine la Sibiu si a incercat sa incurajeze blogosfera sibiana sa scrie despre eveniment. Din pacate, feedback-ul nu a fost tocmai cel asteptat.
Piticu ne-a prezentat un clip destul de amuzant despre omul 2.0 si ne-a povestit despre administrarea feedback-ului negativ pe bloguri, relatia dintre agentie-blogger, despre foursquare si multe altele.
O sa trec usor usor peste prezentarea The Group si peste cea de la Danone.
Impresii de la SMS Sibiu
Social Media Summit Sibiu a fost un eveniment fain, cu vorbitori bine alesi, iar interactiunea a fost mai mare decat la celelalte conferinte. Mi-ar fi placut sa facem si acel workshop interactiv cu Chinezu, dar n-a fost sa fie. Am ramas cu senzatia ca multi sibieni n-au inteles foarte bine rolul unei conferinte Social Media, respectiv posibilitatea de a discuta cu oameni care beneficiaza de o experienta destul de mare intr-un domeniu atat nou pentru piata romaneasca si mai ales pentru pietele locale.
Cred ca am mai zis… rolul unei conferinte Social Media (asa cum il vad eu) este acela de a facilita un schimb interactiv de idei intre oamenii cu experienta si cei mai putin experimentati, de a crea relatii si nu de a oferi solutii la probleme punctuale, desi la un moment dat Bobby Voicu a incercat si acest lucru.
Din fericire pentru cei mai indrazneti si din pacate pentru altii, Social Media Marketing nu tine de un set de reguli universal valabile. Ceea ce mi s-a confirmat din nou este ca oamenii intreaba lucruri al caror raspuns exista gratuit pe Internet si cauta solutii pentru compensarea lipsei de implicare in propriile proiecte. Trebuie doar sa vrei sa gasesti informatia.
Despre profesionalizarea blogging-ului nu cred ca sunt cea mai in masura sa vorbesc dar tind sa cred ca ai nevoie de ceva cunostinte de marketing si de o experienta in munca/freelancing percepe blogul ca pe un job.
M-am simtit foarte bine la Sibiu. Felicitari Revistei Biz pentru organizare.