Marturisesc ca mi-e teama sa mai intru intr-un restaurant mic, ascuns pe stradutele bucurestene. Motivul: de cand intru pe usa, inainte sa ma asez la masa, mi se da binete si sunt intrebata: “Aveti Voucher?”
Metode de promovare HoReCa
Duminica, am fost la Kumar’s Agra Palace, un restaurant indian dragut din Pipera. Totusi, voi ramane la Taj pentru peregrinarile mele lunare in lumea culinara indiana. Am fost intrebata daca am voucher, am raspuns politicos ca nu; am intrebat ce fel de voucher… raspunsul: Groupon.
Azi am fost intr-un mic bistro, nou deschis langa Pui de Urs – Grozavesti, cu personal foarte amabil, mancare foarte buna si extraordinar de ieftina, loc care mi-a dat sentimentul ca m-am intors in timp, mai precis in primul an de facultate. De indata ce am intrat pe usa, am fost intrebata de vouchere. De data aceasta, raspunsul a fost CoolBuy si inca unul, al carui nume nu mi-l amintesc.
Mai tarziu, Iulia mi-a marturisit ca ea vine impreuna cu colegele de la fosta agentie prin vouchere de tip Groupon destul de frecvent, semn ca este si aceasta o metoda de a promova un nou restaurant/cafenea.
Aparte de HoReCa, am fost la conferinta EQ , unde toate doamnele dragute de la masa (+50 ani) venisera prin voucherele Groupon.
Cum promovezi un Groupon?
Tot cu Iulia am dezbatut modalitatile de promovare ale unui site de tip Groupon in fata acestor clienti mici. SEO fac prea putin pe site, la unii m-am uitat si la IBL-uri… mai nimic. Pe Adwords, unii isi liciteaza propriul nume, desi apar in mod natural primii dupa numele de site, iar concurenta foloseste cuvintele de marca ale competitorilor, desi unii dintre ei liciteaza fara sa aiba o pagina de aterizare valida. In rest, numai de bine. Liciteaza cuvinte generice si cam atat.
Groupoanele mi se par in continuare un fenomen interesant de urmarit, desi in decembrie am lucrat pentru un site canadian, care oferea cupoane individuale, insa bazate pe o comunitate stransa in jurul propriului forum (afacere din 2003). Singura noutate a groupoanelor mi se pare aportul retelelor sociale la viteza de distributie a ofertelor si timpul foarte scurt pentru revendicarea lor.
Pana acum, am vazut groupoanele promovandu-se prin: Twitter, Facebook Ads, OOH, Display, Branding de site, agregatoare de groupoane si Google Adwords. Totusi, raman de parere ca offline WOM le aduce cel mai mare trafic si cele mai multe vouchere cumparate.
Leave a Reply