
Content Marketing
…este o masca veche, scoasa din raft, stearsa de praf, care straluceste acum de parca ar fi noua.
Content Marketing se refera la tot ce tine de crearea si distributia de continut de calitate, produs in scop educational – recreational, si nu pentru a vinde un produs sau serviciu in mod direct.
Observ ca multi oameni din mediul online traiesc cu senzatia ca Content Marketing se refera la producerea de “continut textual de calitate”. Dupa mintea mea, nu toti ne pricepem la invartit cuvinte din condeiul virtual. (nici eu nu ma pricep, de asta ma joc cu blogul). Sunt doua scoli care, in mod teoretic, ar trebui sa ne invete cum stau lucrurile: Jurnalism si Comunicare. Din pacate, eu n-am trecut pe acolo, dar asta nu ma impiedica sa invat de la cei din jur.
Idei Reciclate si UGC
Cum nu exista idei noi, ci numai idei reciclate, tot ce tine de Content Marketing s-a mai facut, doar ca acum are un nou invelis.
Content Marketing ia sub umbrela sa si evenimentele, iar aici trebuie sa mentionez ca sunt din ce in ce mai multe campanii integrate (offline in online) in peisajul .ro: Redescopera Romania, Siemmens Amazing Race, Tabara de reformare Heineken sunt doar 3 exemple.
Eu asociez cumva digital content marketing cu UGC. Poate gresesc, poate nu, dar tot ce nu-i UGC mi se pare traducere si/sau adaptare a continutului produs de oameni minunati care fac jurnalism online: produc interviuri, fotografii, clipuri, podcast-uri si aduc in continutul textual idei validate de experienta si cunostinte.
Consumer Generated Content
Ma bucur sa vad ca din ce in ce mai multe companii aloca buget de marketing pentru campanii axate pe ideea de Consumer Generated Content. Daca altadata companiile se limitau la recenzii, astazi, odata cu evolutia retelelor sociale si a IT&C-ului, UGC este la indemana oricui. Oricine poate deveni avocatul apararii sau al acuzarii pentru brand-ul tau. Daca tu preferi o campanie de bannere pentru ca nu vrei sa iesi din zona de confort si sa-ti asumi riscul de a iti intampina atat fanii cat si haterii, acestia vor merge inainte si fara tine, producand continut despre produsele si serviciile tale, alaturi de fotografii, clipuri si comentarii pe care tu refuzi sa le gestionezi. Nu spun lucruri noi, dar cred ca este nevoie de repetitie; inca mai sunt companii care nu constientizeaza ca prin bannere rareori poti masura interactiunea consumatorilor cu brand-ul tau.
Pana la urma, acest Content Marketing tine de oameni care comunica altor oameni experientele lor cu produsul sau serviciul tau.
Leave a Reply