Un alt capitol in Auditul SEO
Cred c-au trecut mai mult de 6 luni de cand includ in auditul tehnic SEO si o sectiune de audit preliminar Social Media. Spun preliminar, dar nu pentru ca analiza nu s-ar putea derula in profunzime, ci pentru ca nu prea ai ce rezultate sa analizezi, chiar si pentru marci destul de cunoscute.
Mergand mai departe, trecem la un mic studiu al concurentei in Social Media (iar aici intra comentarii pe forumuri, recenzii pe bloguri si site-uri de specialitate, uneori chiar si tpu.ro.). Chiar si cu putinele rezultate din Social Media, dupa auditul si studiul concurentei SEO / Social Media, o analiza S.W.O.T. arata cu totul altfel, mai ales din punct de vedere al oportunitatilor sesizate: concurentii nu prea sunt prezenti pe retelele de socializare sau pe bloguri si forumuri. Obiectivele, strategia, implementarea si monitorizarea ajung la un alt nivel.
Oare de ce nu vindem si Social Content Optimization?
O observatie personala din ultimele 6 luni: in foarte multe domenii de activitate online, concurenta este destul de slaba atat din punct de vedere al prezentei in Social Media, dar mai ales in privinta Social Content Optimization. Bineinteles, sunt si exceptii, insa destul de putine, in general valabile pentru campaniile de pe anumite bloguri.
Poate n-ar fi rau sa includem in campaniile derulate pe bloguri si un obiectiv legat atragerea de link-uri catre site-ul companiei prin anchor texte optimizate, elemente relativ simplu de monitorizat si raportat ca rezultate de pozitionare sau hashtag-uri menite sa optimizeze site-ul pe anumite cuvinte cheie (exclus nume de campanie/marca). Exista si exceptii: am vazut oameni din blogosfera care includ si un soi de strategie SEO in campaniile pe care le deruleaza, insa sunt destul de putini. [Marius Sescu are cel mai recent exemplu in .ro]
Social Content Optimization – un infografic marca David Armano
si una din sursele de inspiratie pentru acest articol, izvorat din dorinta de a unifica cele doua directii de marketing. Poate nu doar PR-ul se integreaza bine in peisajul Social Media, ci si Search Marketingul.
Find-ability Meets Share-ability: Social Content Optimization