
Alege 50 de bloguri de pe .com daca poti!
Cred ca unul dintre cele mai grele lucruri pe care le-am avut de facut a fost sa aleg 50 de bloguri carora sa le dau coduri promo de AppStore pentru a putea realiza recenziile unei aplicatii mobile. Motivatia a fost crearea unei campanii de blog advertising nisata care sa creasca notorietatea marcii.
Pentru cei care nu stiu cum sta treaba, AppStore iti da doar 50 de coduri promo per versiune pentru a iti promova aplicatia in afara pietii lor de desfacere. Atat. Cand te uiti la marele .com debusolat, nestiind de unde sa incepi cu analiza blogurilor care au cel mai mare potential de a-ti aduce profit pe aplicatie, cele 50 de coduri par apa de ploaie. Bine, actualizarea aplicatiei cu noi versiuni genereaza inca 50 de coduri promo, dar aplicatia sta doar o saptamana in top aplicatii noi pe AppStore si asta inseamna ca trebuie sa bati fierul cat e cald, indiferent ce venituri iti pot aduce saptamanile in care versiunile aplicatiilor stau in topul aplicatiilor actualizate recent.
SEO si PostRank
Recunosc, putinele cunostinte de SEO care se puteau aplica cercetarii m-au ajutat, insa cine putea sa imi dea masura interactiunii bloggerilor necunoscuti cu cititorii lor? Nu-i ca pe .ro, unde stii cine ce trafic are. Pana acum doua luni, PostRank facea un lucru tare destept, respectiv iti masura interactiunea pe un numar de bloguri si te lasa sa descoperi bloguri noi prin intermediul cuvintelor cheie.
Toate bune si frumoase, doar ca Google l-a achizitionat si pe acesta, integrandu-l in absolutul nevazut.
Strategii de marketing via Edelman
Edelman Digital (unde postul de EVP este ocupat de minunatul David Armano) a folosit o strategie pe cat de simpla, pe atat de greu de aplicat: gaseste nisa descoperita de altii si umple golul.
In orice afacere online sau mobile, aceasta este o strategie castigatoare (de cele mai multe ori), iar castigul vine din pozitionarea ca unic furnizor pentru o piata.
miniDraw a gustat un pic de succes si datorita acestei strategii: a umplut golul lasat in inimile designerilor de lupta dintre Apple si Adobe, respectiv lipsa unei aplicatii de tip editor de grafica vectoriala lightweight. S-a pozitionat pe piata ca lider pentru editor vectorial pe iOS. 3 luni mai tarziu, odata cu lansarea primului iPad, a aparut si concurenta. Pana la urma, iti alegi o barca: trendsetter sau trend-follower.
Revenind putin, Edelman Digital a lansat recent BlogLevel si TweetLevel in golul cauzat de achizitia PostRank de catre Google. Intr-adevar, interfata nu-i asa atragatoare ca cea a lui PostRank, insa datele sunt interesante, cel putin pe Twitter, unde am putut compara cu Klout.
Asemanarile cu PostRank: scor de interactiune pe anumite bloguri si posibilitatea de a gasi bloguri noi, in functie de domeniul dorit.
BlogLevel vine cu 4 tipuri de elemente evaluate:
- scor de influenta
- scor de popularitate
- scor de interactiune
- scor de autoritate/incredere
Cele doua instrumente de analiza vin si cu insigne actualizate zilnic, care pot fi plasate in sidebar pe orice blog, asemenea scorului ZeList.
Va las sa le testati si sa le comentati.
Leave a Reply