IKEA = Love Brand
…pentru ca IKEA vorbeste despre oameni
Cred ca nu exista top al celor mai iubite marci din lume din care IKEA sa lipseasca. IKEA este un love brand pentru ca vorbeste cu si despre oameni, iar acest lucru se reflecta in fiecare detaliu: atmosfera placuta, design-ul si luminarea spatiului destinat magazinului, alaturi de personalul amabil, toate comunica o grija pentru bunastare si un mod aparte de a stabili o legatura emotionala cu clientul. Asa cum spuneam intr-un articol despre Love Brands, nimeni nu iese din IKEA fara sa cumpere ceva, fie ca este vorbim de mobila, decoratiuni sau ustensile de bucatarie, iar acest lucru vine prin modul unic de comunicare al marcii IKEA cu clientul sau. La IKEA ajungi de placere, nu datorita unui mesaj publicitar vazut sau auzit. Prin urmare, orice lansare de catalog este un eveniment pentru iubitorii marcii.
Lansarea Catalogului IKEA 2012
Rasfoiesc constant catalogul IKEA, insa pana astazi, la conferinta de presa, nu am stiut filosofia din spatele sau si cat efort se depune anual pentru una dintre publicatiile cu cel mai mare tiraj din lume: peste 1.000 de fotografii pentru 120 de camere au fost necesare realizarii celor 374 de pagini ale catalogului.
Am fost surprinsa de maniera in care a fost prezentat catalogul: nu s-a pus accentul pe cat de minunat este, ci pe oameni, pe calitatea vietii si grija constanta pentru mediul inconjurator.
Aceasta grija vadita pentru mediul inconjurator s-a tradus pentru IKEA in eficientizarea consumului de hartie si nu numai, necesare publicarii cataloagelor din toata lumea. In Romania, vor fi distribuite 950.000 de cataloage IKEA pentru 2012 in Bucuresti, Ploiesti si imprejurimi.
Preocuparea constanta a IKEA pentru calitatea vietii consumatorului se materializeaza in oferirea de solutii eficiente si ieftine pentru economisirea si imbunatatirea spatiului prin produse multi-functionale.
Anul acesta, IKEA propune “solutii pentru spatii mici”, semn ca se pliaza tendintei globale de reducere a spatiului destinat unui consumator (70% din populatia urbana – 15-20 m2 / persoana).
Incepand cu luna septembrie, catalogul va fi disponibil pe www.IKEA.ro, alaturi de un instrument de planificare online similar cu cel existent la nivel global, iar pentru iubitorii de smart phones, IKEA va lansa catalogul 2012 in limba romana atat pentru iPhone, cat si pentru Android.
Dintre noutatile catalogului IKEA 2012: garantii extinse pentru doua game de produse: canapele si fotolii (numai bine, ma gandeam sa le schimb pe ale mele cu ceva mai vesel), 2 stiluri noi de design, insa in aceasi nota cromatica vesela a modelului suedez si bineinteles, preturile nu vor creste pana la sfarsitul anului IKEA (31 iulie 2012).
Daca am inteles bine, produsele minunate din noul catalog vor fi disponibile in magazin incepand cu 15 august.
Spor la cumparaturi!