La un moment dat, am facut un training privind utilizarea eficienta a Email Marketing-ului pentru obtinerea de clienti prospecti, dar nu am acordat prea multa importanta pana recent, cand am vazut rezultate destul de bune pe site-urile din .ro, nu neaparat de nisa, insa cu continut specializat, respectiv tutoriale Photoshop si turism in Brasov. Intr-adevar strategii de e-mail marketing sunt multe, insa cele exemplificate merg in directia inbound (atragerea cititorului prin oferirea unui raspuns la o nevoie specifica) , nu outbound (de obicei spam). Nu sunt noutati, insa poate la un moment dat ajuta pe cineva sau ii atentioneaza pe cei care fac email spam sa isi schimbe strategia (ma gandesc ca intotdeauna este mai bine sa atragi decat sa fortezi).
1. B2B2C – Email Marketing incrucisat cu plata la client prospect
Training-ul despre care vorbeam mi-a fost oferit de un francez, fost director de comunicare la Orange Franta, iar dintre toate strategiile prezentate, cea de B2B2C sub forma de cross-reference in email marketing pentru marci care comunica aceluiasi tip de consumator (exe: o firma de cosmetice si una de pantofi pentru femei) mi-a ramas intiparita in minte pentru ca era pentru prima oara cand auzeam de ea si era argumentata de rezultate foarte bune. Pe .ro, in afara de Arbo Media, nu imi amintesc sa fi vazut asa ceva, insa poate merita incercat si de catre oamenii de marketing in-house, nu doar de agentii.
Nu stiu daca voi reusi, insa cu siguranta voi incerca sa conving o marca mai puternica sa ofere un colt din newsletter unei marci noi pe piata (de nisa), iar plata pentru aceasta recomandare sub forma de banner sa fie realizata in functie de clientii prospecti adusi, cuantificati prin numar de inregistrari la NL-ul marcii de nisa.
2. Cum cresti traficul pe site / blog prin email marketing?
Sunt multe variante de a trimite email-uri catre potentiali cititori, insa cum imi displac profund strategiile de outbound (pentru ca este usor sa livrezi email-uri fara solicitarea expresa a cititorului), voi recomanda o metoda inbound care functioneaza de minune pe un blog de nisa ce ofera tutoriale Photoshop. Pentru o perioada, blogul a oferit tutorialele trunchiate, iar pentru vizualizare completa, vizitatorului ii era recomandata abonarea gratuita. Contul se facea in aproximativ 1 minut, iar utilizatorii se abonau la tutoriale de bunavoie. Rezultatul este si azi imbucurator: 410 unici in primele 2 zile cu articole, 698 in a treia si 1.319 unici pe zi in a patra zi de publicare a articolelor, din care 90% au ca sursa email-ul, cu mentiunea foarte importanta ca blogul a fost reactivat acum cateva zile, dupa o pauza de mai bine de 1 an (timp in care nu s-au scris articole sau tutoriale noi). Mi s-a parut o strategie buna de atragere si fidelizare a cititorilor si incerc acum s-o implementez pe un site mai nou, ca sa vad daca va aduce acelasi plus de trafic.
3. Cum fidelizezi comunitatea unui blog prin email marketing?
Oferi continut suplimentar doar pentru oamenii cu adevarat interesati de lucrurile pe care le ai de spus, respectiv comunitatii create in jurul blogului. Doua exemple din .ro:
Cristi Manafu a trimis primul Newsletter Social Media si Evenimente. Acesta continea un set de articole recomandate de pe blog, detalii despre evenimentele organizate si resurse interesante pentru Social Media Marketing.
Recent, Alex Negrea ofera resurse pentru oamenii de comunicare si marketing printr-un newsletter despre Social Media, promovat prin accesul la un workshop pentru pagini Facebook.