• Home
  • Servicii SEO
  • Arhive

Ana Matei

  • Marketing
  • Travel
  • Despre
  • Contact

Acasă / Marketing / Social Media Marketing / O idee interesanta de a cauta un job bun

O idee interesanta de a cauta un job bun

cum iti gasesti job

Simpatica, ingenioasa, copywriter – sunt primele 3 cuvinte care mi-au venit in minte cand am citit anuntul de mai jos, o invitatie la un eveniment pe Facebook, publicat sub numele Maria Nazdravan.

Cum iti gasesti un job online?

COPYWRITER APROAPE GRATIS PENTRU PRIMII 200.000 PARTICIPANŢI!!!

cum iti gasesti job

Voi ati angaja-o?

Sincera sa fiu, eu caut 2 copywriteri pe proiectele mele si poate de aceea mi-a atras atentia.  Totusi, creativitatea este una, iar consecventa si performanta alta. Nu pot sa nu ma intreb de ce experienta locului anterior de munca nu i-a adus mai multa notorietate,  de ce este prima oara cand ii aud numele, etc.

Sunt de parere ca un om la inceput de drum are un procent substantial de entuziasm in plus fata de o persoana care lucreaza de +2 ani intr-un domeniu. Ma gandeam si la alt aspect: este mai usor sa formezi un tanar la inceput de drum, decat unul cu experienta. Fiecare cu pasarelele si stolurile lui. Cert este ca voi avea intotdeauna nevoie de un om mai mult consecvent decat creativ.

Mi se pare o tipa ingenioasa. Totusi, imi place inbound-ul mai mult decat outbound-ul. Prefer sa aleg oameni care mi-au atras atentia in mod natural, adica cei la care am ajuns pentru ca i-am gasit intr-o publicatie pe care o citesc frecvent, care s-au implicat intr-o campanie executata impecabil sau care pur si simplu sunt talentati si consecventi, ajungand sa fie promovati de cei din cercul/cercurile mele online.

Revin la intrebarea: voi ati angaja-o pe Maria?

De ce da? De ce nu? Rog argumentati.

Aug 26, 2011AnaMatei

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

Google Catalogs App20.000 de conturi romanesti pe Google Plus?
Comentarii: 22
  1. Bogdan Pantoc
    13 years ago

    Eu vad lucrurile ca si tine, as prefera sa aud de ea printr-un proiect concret, nu printr-o idee diferita de PR. Oricum, la fostul loc de munca a fost cateva luni, nu prea avea cum sa faca performanta intr-un timp scurt.

    Eu cam incep sa fiu satul de freelanceri cu 3-4 proiecte banale lucrate care isi fac PR de zici ca s-au nascut cu exprienta in sange. Poti arde etape si ajunge bun intr-un timp scurt, dar experienta de lucru se acumuleaza prin multe ore lucrate pe o piata mai diversificata.

    Iar partea de copy in sine, nu mi se pare decat un copy/paste ieftin dupa tonele de concursuri ce tot au aparut pe facebook.

    In concluzie, as fi sceptic sa o angajez. Poate dupa cateva taskuri de proba platite doar daca se doveste calitate si consecventa.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Mersi, chiar eram curioasa, mai ales ca sunt sceptica din fire.

      De PR nu prea pot sa imi exprim o singura idee, deci prefer sa nu comentez, mai ales ca este un domeniu pe care nu-l cunosc. Despre oamenii de PR din .ro pot sa zic c-am avut experiente bune, dar si mai putin bune.

      Despre freelancing cred c-am mai multa incredere intr-o persoana cu experienta intr-o agentie/corporatie, care a decis sa mearga pe cont propriu decat intr-un freelancer de ocazie (care de obicei lucreaza asa din lipsa de alternative). In acelasi registru, n-am incredere sa lucrez cu oameni obisnuiti doar cu sef, pe care trebuie sa-i coordonezi constant.

      Pana la urma, in ultimii ani, am observat ca recomandarile conteaza destul de mult. Azi am tinut un interviu cu cineva care mi-a fost recomandat. A fost foarte ok. Talent si entuziasm mi se pare a fi mixul perfect pentru nevoile mele curente.

      RaspundeCancel
    • Bogdan Pantoc
      13 years ago

      Iar am bagat termenul de PR intr-un context din care se poate intelege altceva. Eu vroiam sa ma refer mai mult la ideea de autopromovare prin metode mai putin conventionale. Cand alegi sa te promovezi altfel, dar impresia de om cu experienta si portofoliul ar trebui sa certifice asta.

      Si eu tot pe recomandari merg de ceva timp, insa tot mai greu gasesc oameni pasionati de ceea ce fac si care stiu sa livreze conform discutiilor. E si mai dificil cand eu garantez pentru ei in fata clientului.

      RaspundeCancel
  2. Iulia
    13 years ago

    Eu as face un match intre ceea ce imi doresc pentru postul respectiv si ceea ce as putea desprinde din informatiile pe care le ofera. Am aruncat un ochi pe blogul ei, de exemplu. In ultimul an a scris unul, doua, maxim 3 posturi pe luna. Tu spuneai ca vrei un om consecvent... Nu prea se pupa.
    Eu zic ca cineva la inceput e mai OK pentru ceea ce iti doresti tu. Dar nu inteleg de ce nu incerci sa privesti problema un pic in stilul elance. Pana la urma poti avea nevoie de un om nu neaparat ca sa il cresti, ci doar sa fie capabil sa faca niste lucruri dupa instructiunile tale. Proiectul e asta, datele problemei astea, rezultatul vreau sa arate asa.
    Si, ca sa iti raspund la intrebare, nu, eu nu cred ca as angaja-o.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Iulia, in stilul elance nu am cum datorita nevoii constante. Caut oameni implicati, cu idei, nu executanti.

      RaspundeCancel
    • Iulia
      13 years ago

      Eu ma gandesc ca oamenii implicati si cu idei pornesc pe cont propriu. Daca nu sunt dispusi sa o faca, merg la o agentie, sau isi doresc sa mearga la o agentie macar. De-aia ma gandeam la stilul: faci asta, asta, iti multumesc frumos, dam mana si fiecare cu ale lui.

      RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Nu neaparat. :D

      RaspundeCancel
  3. Alina
    13 years ago

    Eu pot sa-ti spun ca desi nu urmaresc indeaproape creativii intram cel putin o data pe luna pe aplustardcrocodile.tumblr.com, deci stiam de Maria, desi nu o cunosc personal. Si am ajuns pe blogul ei natural, din link in link. Daca s-ar fi intamplat printr-o revista sau indirect, prin promovarea unei campanii la care a luat parte, asta mi s-ar fi parut nenatural. Asa gandesc eu.. Si mai gandesc ca un om poate sa aiba si 35 de ani si sa fi facut pana atunci tot posibilul sa nu se lase inregimentat in stoluri de pasarele iar experienta acumulata, oricat de multa, sa nu-i schimbe personalitatea decat in bine pentru ca omul ala are o viziune corecta despre viata si din viziunea asta rezistenta la schimbare nu face parte.
    Iar daca tot iei in calcul influenta mediului exterior gandeste-te de ce atatia oameni par sau chiar sunt inconsecventi. Cat de bine este construit mediul care ar trebui sa-i pastreze, adica locurile de munca de la noi...Ai prefera sa fi ramas intr-un loc in care sa se plafoneze sau cu care nu se potrivea? Zic doar ca trebuie analizata si cealalta parte a monedei tot timpul si asta poti afla cel mai bine dintr-o simpla discutie: n-a mai ramas acolo ca nu era pt ea sau pt ca nu stie ce vrea...
    Asta cu consecventa face parte prea des din sabloanele HR-ului aparute din comoditatea de a ne pune intrebarile pana la capat.
    Concluzie: nu stiu daca as angaja-o, dar cu siguranta as afla raspunsul dupa o discutie cu ea. Altfel e greu de spus.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Buna,

      Multumesc pentru opinia ta. Cred c-am fost prea subtila :

      Nu sunt om de HR, deci n-am canoane, dar am angajat cativa oameni. Intotdeauna este mai usor sa discuti, insa putini au trecut prin experienta de a angaja oameni si aceia stiu ca este destul de dificil sa-ti asumi responsabilitatea angajarii unei persoane intr-o firma sau sa scoti bani din buzunarul propriu pentru a plati un om.

      Consecventa despre care discutam se refera strict la ea. Scrie fix un articol/luna pe blog. N-am ce analiza mai mult pentru ca eu imi doresc un om caruia sa-i placa blogging-ul, nu care sa-mi ofere doar creatie publicitara.

      De agentia in care a lucrat am auzit numai de bine.

      Nu sunt comoda, ci pur si simplu n-am timp sa discut cu toti potentialii candidati. Intotdeauna trebuie sa stii ce vrei ca sa poti alege. Altfel, pierzi timp si implicit bani.

      RaspundeCancel
  4. Maria
    13 years ago

    Salut :) Mă bucur că ai scris despre iniţiativa mea, pentru mine rămâne la nivelul de feedback pozitiv.
    Într-adevăr, eu am pus accent pe creativitate şi ingeniozitate prin mini-campania asta, pentru că aşa pot atrage atenţi, şi, după cum se vede, a funcţionat. Performanţa şi consecvenţa sunt un fel de pariu al angajatorului cu mine, care de obicei stabileşte 3 luni de probă în care să dovedesc că merit să fiu acolo. Am vrut să arăt că mă duce capul să fac ceva viral, nu să mă laud că pot scrie 5 status updates şi 10 twitturi pe oră.
    Cât despre experienţa anterioară, am plecat după 8 luni din prima agenţie deoarece mă plafonasem şi nu învăţam nimic nou, iar Kubis îmi oferea şansa să mă specializez. Am părăsit şi Kubis după 3 luni pentru a-mi termina licenţa, care n-avea nicio şansă în faţa volumului de muncă din agenţie. E vorba doar de un an de experienţă, întâi într-o agenţie mică unde eram tratată ca un intern (adică nu mi-era recunoscută public munca), apoi într-o agenţie destul de mare, însă în care n-am apucat să contribui la nimic măreţ în aşa scurt timp.
    Eu practic cer o şansă să fac toate lucrurile mari cu care mi-ar plăcea să mă laud în calitate de copywriter. Scriu rar pe blog pentru că aşa am ales, prefer să fac un articol bun pe lună, în care chiar investesc ore de scris, decât să îl umplu cu banalităţi de 3 ori pe săptămână. Consecvenţa e legată strict de ce îţi propui sau îţi cere angajatorul, în final, nu de nişte legi nescrise ale internetului. Depinde de fiecare dacă vibrează la modul meu de a comunica şi dacă e dispus să aibă încredere, eu una mă bucur că am stârnit şi reacţii critice :)

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Buna Maria,

      Nu sunt in masura sa critic. Eu doar am pus discutia intr-un fel de oglinda, adica am comparat lucrurile pe care le transmiti efectiv prin aceasta campanie cu atributele pe care le caut eu intr-un copywriter.

      Departe de mine gandul de a critica. Cum am mai zis in comentarii, sunt intrebarile unui potential angajator. O parte din oamenii cu care vei purta interviuri iti vor pune aceste intrebari. Tu le poti oferi raspunsuri.

      Cerintele mele privind blogul tin de consecventa si au la baza o alta motivatie decat cea intuita de tine, respectiv calitate sau cantitate, si anume: capacitatea de a construi o comunitate.
      Asa cum vad eu lucrurile, un om care cauta zilnic subiecte pe care sa le expuna cititorilor, care gandeste in termeni de comunitate, care face eforturi sa aduca informatii viabile, utile si povesti frumoase are acea dorinta de perfectionare constanta, cauta sa ofere mai mult decat sa primeasca, etc.
      Blogul este un instrument de marketing personal, inainte de orice. Asa vad eu lucrurile.

      Eu iti urez bafta si te felicit pentru idee.

      RaspundeCancel
    • Maria
      13 years ago

      A, sigur, spuneam critic în sensul că ai pus inițiativa mea sub semnul întrebării, nu a rămas la nivelul de văzut, ne/plăcut, dat mai departe. Mulțumesc frumos :)

      RaspundeCancel
  5. Monica
    13 years ago

    Sincer, între 30 de candidaţi clasici şi ea, pentru mine Maria ar avea un cu totul alt statut. Proactivitatea este dumnezeiască :)

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      N-am intalnit candidati clasici pentru postul de copywriter. Anul trecut am angajat 2, iar anul asta imi caut 2 pentru mine si inca n-am discutat cu nici unul obisnuit. Totusi este un post de creatie si nu o sa apelez la ejobs/bestjobs pentru a gasi oameni pe acest post.

      Oamenii de marketing cauta oameni care se pot vinde, care comunica "outbound". Eu caut unul care ma atrage prin ceea ce scrie ; asta numesc "inbound".

      Tehnica Mariei este foarte buna, dar o incadrez la "outbound".

      Cand spui proactivitate, banuiesc ca te gandesti la actiunea initiata de Maria pentru a isi gasi un job, spre deosebire de cei care asteapta sa fie gasiti. Corect, insa asa ar gandi un om de HR. Cum lucram in mediul online, stim cu totii oameni care practica meseria asta si ne face placere sa-i citim pe bloguri sau sa le admiram munca. Orizontul de cautare si standardele se modifica.

      RaspundeCancel
  6. Andra
    13 years ago

    Hello! Eu acum am descoperit-o pe Maria de pe twitter. Ce nu imi place e titlul: Copywriter aproape gratis (let's be serious) desi stiu concursurile alea suspecte de pe Facebook. Probabil merita o sansa daca este consecventa (este?) :)
    In alta ordine de idei, mai cauta Ana copywriteri pentru proicte long-term?

    RaspundeCancel
  7. CatalinCumpanasu
    13 years ago

    Hello. Nu o sa ascund ca pe Maria o cunosc personal, ba chiar suntem foarte buni prieteni. Dar o sa fac un comentariu cat se poate de obiectiv pentru ca mi se pare o mica confuzie la mijloc.

    Nu vad de ce un copywriter trebuie sa fie neaparat si un blogger bun, sau de mare notorietate. Cred ca bloggingul are o legatura mult mai stransa cu jurnalismul si mai putin cu publicitatea, fie ea si online. Daca ea nu scrie mai mult de 1 post/luna pe blogul personal, nu inseamna lipsa de consecventa. Inseamna ca atat doreste ea sa scrie. Nu si-a asumat o misiune cu acel blog, ci doar publica din cand in cand anumite ganduri.

    Deci, cred ca "nu ai angaja-o pe Maria pentru un job la care ea NU a aplicat". :)

    Si cum si eu ma stradui de ceva timp sa-mi gasesc un job in lumea publicitatii, tot ca si copywriter, si cunosc putin pulsul cerintelor si exigentelor din agentii, va asigur ca o initiativa ca cea a Mariei a starnit atentia multor directori de creatie plictisiti de clasicul CV + scrisoare de intentie. Si asta este exact ce a incercat ea sa faca, putin BUZZ intr-un mediu foarte bruiat si aglomerat, cum este onlineul, cu target clar - directorii de creatie. Si cred ca a reusit.

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Esti subiectiv si te dai la mine pe blog :)). mai colegu' :D
      Si eu sunt subiectiva... ca doar de asta avem blog - sa fim subiectivi, sa filtram informatia prin prisma creieraselor si experientelor noastre :) Eu am laudat initiativa ei si mi-am expus o parere un pic mai drastic, insa am sustinut-o indirect punand un articol pe blog ...pentru ca ii admir curajul.
      Intamplator sunt in cautare de copywriteri. Mi-am spus parerea de angajator. Nimeni nu este 100% obiectiv: cand angajam, ceva din cuvintele pe care le primim de la un candidat rezoneaza cu valorile noastre, aparte de acele criterii obiective pe care le-am expus in articol.
      Fiecare are propriile criterii, experiente si valori.
      colegu' esti un cavaler! :))

      P.S. Te-am confundat cu Georgescu. Sorry :)

      RaspundeCancel
    • CatalinCumpanasu
      13 years ago

      Sunt cavaler, si cu totii suntem subiectivi si asta e bine. Dar nu din cavalerism ma dau la tine pe blog. Jur cu mana pe Moleskin. :) Ci doar pentru ca mi s-a parut problema gresit abordata. Mai ales de cei care au comentat ulterior.

      Eu m-am luat strict de ideea de a cauta calitati de blogger intr-un copywriter. Poate ma insel eu, dar copywriterii nu trebuie sa creeze continut, ci modalitati de promovare a acelui continut.

      Orisicum, Sper sa gasesti oamenii potriviti pt. proiectul tau. In fond, tu stii cel mai bine ce ai nevoie. Si daca, vei avea nevoie de promovare pentru proiect, atunci ti-o recomand pe Maria. :P

      RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Cati copywriteri ai angajat tu, Catalin Cumpanasu ? Doar intreb :)
      Nu este nici o problema, iar abordarile mi se par diferite, nu gresite.
      P.S. Stiu diferenta intre copywriter si blogger, la fel de bine cum stiu ce tip de om caut. Ca sa intelegi, caut un copywriter caruia ii face placere sa scrie des pe blog.
      Consecventa se vede si din frecventa articolelor pe blog, dar mai ales din timpul petrecut la job-urile anterioare. Orice angajator cu putina experienta se va gandi la asta. Tu nu poti s-o recomanzi pentru ca nu ti-a fost angajata. :) Stii, e usor sa comentezi si chiar sa angajezi, atunci cand nu platesti din buzunarul tau.

      RaspundeCancel
  8. Claudia Chirilescu
    13 years ago

    Faptul ca Ana s-a straduit sa faca ceva diferit arata ca isi doreste sa-si gaseasca repede un job, sa fie remarcata pentru a se angaja cat mai curand. Mie imi plac oamenii care doresc sa munceaca, mai presus de orice.
    Apoi e de admirat faptul ca s-a straduit sa faca ceva, a alocat un timp si a avut o idee pe care a pus-o in practica, un efort peste media celor care se limiteaza la a-si face un CV conventional.
    Eu as chema-o la un interviu cu siguranta, restul depinde de expertiza ei profesionala si de potrivirea cu profilul celui de care am eu nevoie in companie.

    Claudia Chirilescu
    Director General Spoon Media (noi nu facem creatie)

    RaspundeCancel
    • AnaMatei
      13 years ago

      Multumesc frumos pentru comentariu.

      O mica precizare / confuzie: o cheama Maria, nu Ana.

      RaspundeCancel
  9. Cosmin
    13 years ago

    Acum am dat peste postul asta. Tre' sa zic si eu o propozitie:

    Eu as angaja-o doar pentru a exploata faptul ca o cheama Nazdravan :)

    RaspundeCancel
Pingbacks: 1
  1. The internet is a great thing | a plus tard crocodile
    13 years ago

Leave a Reply Cancel reply

AnaMatei

Digital Marketing Consultant (SEO, CRO, UXD)
Abonează-te la Newsletter și primești articole noi pe email.

13 years ago 23 Comments Marketing, Social Media Marketingcaut job, job
0
GooglePlus
0
Facebook
0
Twitter
Abonează-te la Newsletter

powered by MailChimp!
From the Travel Blog:

Lisbon's Hidden Gems (15 Secret Spots) >>

Bucharest Specialty Coffee Guide & Map >>

Road Trip in Andalusia >>

Contact

Email: contact@anamatei.ro

Name: Ana Matei

Links

LinkedIn

SlideShare

Articole Recente
  • Campanii pe Instagram Stories: Bacardi Instant DJ
  • De ce să mergi în vacanță în Republica Moldova
Caută
2009-2016 © Ana Matei